×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | سایت توسعه‌دهندگان سیستم عامل فیوشا رسما راه‌اندازی شد

این سایت برای کمک به توسعه دهندگان در کار با نسخه اولیه فیوشا و نرم افزارهای آن طراحی شده است. هرچند بخش اعظم این داده ها قبلا در فیوشا گیت هم ارائه شده اند اما حالا فرمت بندی آنها بهتر شده و رسما توسط خود گوگل منتشر شده اند.

در این سایت از جلوه های گرافیکی خبری نیست و با ورود به آن به جداول و لیست هایی از اسناد هدایت می شوید. فهرست مطالب شامل کد مخازن مربوطه، مقدمه ای در مورد محیط توسعه مورد نیاز (دبیان و macOS)، راهنمای تولید یا تست نرم افزار، مثال هایی برای درک بهتر و غیره است.

احتمالا بخش اسناد سیستم بیش از همه نظر دولوپرها را به خود جلب خواهد کرد چرا که حاوی توضیحاتی در مورد پشت پرده سیستم عامل جدید است. OS جدید گوگل برخلاف اندروید و کروم مبتنی بر لینوکس نیست و از میکروکرنلی به نام زیرکن با عملکرد کاملا متفاوت بهره می برد. 

با این حال اعضای تیم توسعه‌دهنده اندروید با انتشار فایلی راهنما تایید کرده اندکه فیوشا به لطف نسخه ویژه‌ای از (Android Runtime (ART توانایی اجرای اپلیکیشن های اندروید را دارد.

فیوشا سیستم عملی مقیاس پذیر و مناسب برای سیستم های نهفته، گوشی، تبلت و حتی کامپیوترها است. رابط کاربری آن با استفاده از فلاتر نوشته شده و علاوه بر کارایی بالا از نظر گرافیکی هم بسیار چشم نواز و روان خواهد بود چرا که فلاتر قادر به اجرای جلوه های گرافیکی UI با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه است و همچنین از موتور رندرینگ مبتنی بر ولکان به نام Etcher بهره می برد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.