به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از ایبِنا، رعایت بهداشت به ویژه در مکانهای عمومی یکی از مهمترین راهکارهای مقابله با انتشار ویروس کرونا است. کارمندان بانکها نیز که در صف اول تماس با مشتریان قرار دارند، باید جهت مقابله با این ویروس تجهیز شوند تا جلوی انتشار بیشتر آن گرفته و سلامت کارکنان شبکه بانکی نیز تضمین شود. چرا که با تجهیز شبکه بانکی، هم کارکنان و هم جامعه از آلودگی، از طریق بانکها مصون خواهند ماند. به همین منظور مدیران بانکها باید به صورت جدی و سریع در فکر اقدامات پیشگیرانه و تجهیز شعب زیر مجموعه خود با امکانات کافی باشند و امکانات لازم را در اختیار کارکنان خود قرار دهند. تهیه دستمال کاغذی، مواد ضدعفونیکننده، دستکش یکبار مصرف و الکل به مقدار کافی برای واحدهایی که در معرض تهدید جدیتر قرار دارند از مهمترین اقداماتی است که در این زمینه باید صورت گیرد. جمعآوری وسائلی که به صورت مشترک در بانکها مورد استفاده قرار میگیرد نیز اقدام مهم دیگری است که باید در دستور کار شعب قرار گیرد. بر این اساس لازم است، خودکارهای مشترک و استامپ از گیشههای بانکها جمعآوری شود و همچنین سیستم سنتی حضور و غیاب جایگزین ثبت اثر انگشت برای کارکنان شود. طی سالهای گذشته پیشرفت بانکداری الکترونیک موجب کاهش الزام به حضور فیزیکی در شعب بانکها شده است و امروزه بسیاری از امور بانکی به صورت الکترونیک قابل انجام است. افزایش آگاهیرسانی به مشتریان و همچنین تسهیل خدمات الکترونیک بانکها میتواند زمینه کاهش مراجعات حضوری به شعب را فراهم سازد که تا حد زیادی در جلوگیری از انتشار این ویروس در شبکه بانکی موثر باشد. در این راستا میتوان اقدامات دیگری را نیز در دستور کار قرار داد. برای مثال افزایش سقف مبلغ برداشت از دستگاههای خودپرداز موجب میشود تا از این طریق افراد بتوانند با استفاده از دستگاههای خودپرداز مبلغ مورد نظر خود را دریافت کنند و یا افزایش سقف انتقال وجه که در حال حاضر تا سقف ۳ میلیون است تا زمان رفع خطر این ویروس میتواند بسیاری از مراجعات به شعب بانکها را کاهش دهد. همچنین میتوان ممنوعیتهای مقطعی برای انجام اموری که به صورت الکترونیک قابل انجام است، در داخل شعب در نظر گرفت تا مراجعه به شعب بانکها تنها برای امور ضروری انجام شود.
https://tejaratgardan.ir/?p=41508