سرخآبی‌ها شهریور وارد بورس می‌شوند

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، براساس اعلام روز یکشنبه وزارت ورزش و جوانان، «علیرضا صالح» افزود: تمایل به واگذاری این ۲ باشگاه وجود دارد و در مرحله اول اساسنامه ۲  شرکت بر اساس ساختار سازمان بورس به روز رسانی می‌شود. حال اینکه این اقدامات چگونه انجام شود، بستگی به همکاری مدیران ۲ باشگاه و وزارت ورزش دارد.

وی افزود: تا حدودی قیمت‌گذاری باشگاه پرسپولیس مشخص و باشگاه پرسپولیس برنامه سه ساله‌اش را هم ارایه کرده است. البته مدیران باشگاه به دنبال ارایه برنامه پنج ساله بودند. اما ما اجازه ندادیم و با برنامه ۳ ساله باشگاه را وارد بورس می‌کنیم.

رییس سازمان خصوصی‌سازی خاطر نشان کرد: قرار نیست به یک‌باره باشگاه‌ها را واگذار کنیم. ابتدا باید اساسنامه‌ها تغییر کند و صورت‌های مالی انجام شود و در ادامه با برگزاری مجمع‌های فوق‌العاده کارها باید مسیر خود را دنبال کند.  ‌

صالح درباره بدهی‌های سنگین استقلال و پرسپولیس یادآور شد: این ۲ شرکت مشمول ماده ۱۴۱ هستند ولی اگر کار واگذاری ورزشگاه‌ها به آنها انجام شود، از ورشکستگی خارج می‌شوند.  

وی می گوید: علاوه بر این قرار نیست سهام باشگاه‌ها در بورس به صورت یکجا به فروش برسد و ابتدا تنها  پنج درصد برای کشف قیمت و پنج درصد هم برای سهام شناور که حباب ایجاد نشود، عرضه خواهد شد.

رییس سازمان خصوصی‌سازی این را اضافه کرد: برای هواداران۲ باشگاه در واگذاری جایگاهی در نظر می‌گیریم و هر شرکتی که می‌خواهد به بورس برود باید برنامه سه ساله کسب و کار بدهد و هر زمانی که نتواند این برنامه را  اجرا کند در بورس به مشکل برخواهد خورد. چون مردم بر اساس برنامه شرکت‌ها وارد بورس می‌شوند.  

صالحی در تکمیل این بخش از گفت و گو افزود: اگر یک شرکت تجاری قواعد بورس را رعایت نکند و مغایر برنامه‌اش حرکت کند، دچار مشکل می‌شود. باشگاه پرسپولیس قراردادهای برنامه سه ساله خود را تکمیل کرد و کار در باشگاه استقلال هم در حال انجام است. تا زمانی که این کارها صورت نگیرد، روند واگذاری را انجام نمی‌دهیم.

وی گفت: مساله مهم دیگر مشخص شدن حساب‌ ۲ باشگاه‌ با فدراسیون، وزارت ورزش و صندوق قهرمانان و پیشکسوتان است که تا زمانی که روشن نشود، وارد بورس نمی‌شوند.  

رییس سازمان خصوصی سازی اظهار داشت: هیات واگذاری مصوب کرد تا این باشگاه‌ها در بورس پذیرش شوند و می‌خواهیم تا شهریورماه ماه این کار را انجام دهیم.

فتحنایی

Recent Posts

چهارمین جام پیاپی: بولدوزر پپ متوقف نمی‌شود

پپ گواردیولا چهارمین قهرمانی پیاپی و ششمین قهرمانی خود در ‏انگلیس را جشن گرفت. منچسترسیتی…

10 ساعت ago

مردم نگران نباشند/کارهایی که در سطح کشور به وسیله قوه مجریه باید انجام بگیرد، انجام می‌گیرد

رهبر معظم انقلاب اسلامی در واکنش به سانحه رخ داده برای بالگرد حامل رییس جمهور…

12 ساعت ago

برگزاری نمایشگاه الکامپ و تلکام استان مرکزی با حمایت ایرانسل

نمایشگاه الکامپ و تلکام استان مرکزی (ELECOMP – TELECOM 2024 ARAK)، با حضور و حمایت…

16 ساعت ago

افزایش ۲.۵ برابری صادرات نفت خام ایران در دولت سیزدهم

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در تشریح دستاوردهای مهم این شرکت در دولت سیزدهم با…

16 ساعت ago

بالگرد حامل رئیس جمهور دچار سانحه شد/گروه های امدادی در تلاش برای رسیدن به محل حادثه هستند

برخی اخبار تایید نشده از وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس جمهور در منطقه جلفا…

17 ساعت ago

سه قاره متقاضی محصولات فولاد اکسن خوزستان هستند

مدیر عامل فولاد اکسین خوزستان گفت:‌ تولید ورق‌های عریض فولادی باکیفیت علاوه برتامین نیازهای داخلی،…

17 ساعت ago