×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
سرمایه‌های خرد مردم راه‌اندازی یک طرح مهم نیروگاهی را ممکن کرد

تجارت گردان | سرمایه‌های خرد مردم راه‌اندازی یک طرح مهم نیروگاهی را ممکن کرد

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، «عباس علی آبادی» در گفت و گو با ایرنا افزود: نزدیک به هفت هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای وارد مدار کردن نیروگاه سیکل ترکیبی پرند انجام شده که بخش زیادی از این سرمایه گذاری از طریق سرمایه‌های خرد مردم در بورس تامین شده است. 

وی ادامه داد: بهره‌برداری از این نیروگاه بدون نیاز به سرمایه‌گذاری خارجی و تامین از محل صندوق توسعه ملی و فقط با اتکا به سرمایه های مردم و فروش صکوک انجام شده که اقدام بسیار ارزشمندی برای کشور به محسوب می شود. 

علی آبادی یکی از مهمترین و بزرگترین اقدام‌هایی که در بخش انرژی کشور باید صورت گیرد را تبدیل نیروگاه‌های سیکل ساده به سیکل ترکیبی برشمرد که اهمیت آن در زمان های مختلف متفاوت است. 

مدیرعامل گروه مپنا افزود: تبدیل نیروگاه‌های سیکل ساده به سیکل ترکیبی مزایای زیادی برای کشور به همراه دارد که یکی از مهمترین‌های آن صرفه‌جویی در مصرف سوخت و به دنبال آن حفظ محیط زیست است. 

وی ادامه داد: بر همین اساس شرکت مپنا مصمم به اجرای طرح تبدیل نیروگاه سیکل ساده پرندبه سیکل ترکیبی شد و در اوایل کار به خوبی پیش می رفت.

علی آبادی خاطرنشان کرد: اما کاهش قیمت سوخت و برخی مشکلات دیگر ادامه اجرای طرح را با کندی مواجه کرد و مقرر شد با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی کار تداوم یابد.

مدیرعامل گروه مپنا گفت: استفاده از منابع صندوق توسعه ملی نیز به دلیل سهمی که دولت دارد با مشکل مواجه شد و ناگزیر پس از بررسی های کارشناسانه تامین مالی از طریق بورس و فروش صکوک در دستور کار قرار گرفت. 

وی افزود: بدین ترتیب و با استفاده از سرمایه های خرد مردم و در شرایطی که شدیدترین تحریم ها بر کشورمان تحمیل شده یکی از مهمترین پروژه های نیروگاهی که اثرات مثبت زیادی به همراه داروارد مرحله اجرا شد. 

علی آبادی یکی از مهمترین مزیت این پروژه را اثر مثبت آن در حفظ محیط زیست دانست و افزود:کاهش دمای خروجی از این نیروگاه اثر خیلی خوبی در حفظ محیط زیست دارد.

وی کاهش مصرف سوخت را از دیگر مزیت های این طرح برشمرد و گفت راندمان کاری این نیروگاه به مراتب بهتر شده است.

مدیر عامل گروه مپنا پایداری بیشتر شبکه برق، ایجاد اشتغال پایدار، جلوگیری از خروج ارز و استفاده از سوخت صرفه‌جویی شده در سایر بخش های کشور را از دیگر مزیت های این طرح برشمرد.

وی ادامه داد: بهره‌برداری از این نیروگاه اشتغال زیادی چه به صورت مستقیم و چه غیر مستقیم برای کشور به همراه دارد.

علی آبادی از اجرای طرح تبدیل نیروگاه سیکل ساده به سیکل ترکیبی در نیروگاه های برق عسلویه و فردوسی مشهد علاوه بر پرند خبر داد و گفت: طرح‌های مذکور هم با استفاده از سرمایه های خرد مردم عملیاتی خواهند شد. 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.