به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی پست بانک ایران، شیری با اشاره به اینکه سیر مراحل تاریخی پست بانک ایران با اعتماد همه ذینفعان شکل گرفته است، گفت: مقایسه فعالیتها و عملیات بانک از سال ۱۳۸۲ تا ۱۴۰۱ با بیش از ۱۵ میلیون حساب مشتری، سه میلیون تراکنش روزانه مشتریان و عملیاتی که در بانک انجام میشود، اگر با عدد و رقم در مورد خدمات مالی، درآمد، هزینه و پرداخت تسهیلات مورد تجزیه و تحلیل آماری و مقایسهای قرار گیرد متوجه میشویم که پست بانک ایران فراتر از عرف صنعت بانکی کشور، رشد کرده است.
وی افزود: در سال ۱۳۸۲ همه آنچه امروز به عنوان احراز هویت مشتری و اعتبار سنجی سیستمی در بانک میبینیم، در یک دفترچه پرداخت تسهیلات، خلاصه و مدیریت میشد ولیکن امروزه همه فعالیتها به صورت سیستمی و آنلاین انجام میشوند.
شیری با بیان اینکه امروز پست بانک ایران با نظر کارشناسان عرصه بانکی در بسیاری از شاخصهای بانکی رتبه اول را دارد، تصریح کرد: بانک در اغلب شاخصها مانند رشد سپردهها، افزایش سود سهام و پرداخت تسهیلات رتبه اول را دارد و برای رشد تسهیلات که بیش از ۳٫۵ درصد در ماه است و بالاتر از شاخصهای پرداخت تسهیلات نهادهای نظارتی قرار دارد، باید پاسخگو باشد ولی اعتقاد داریم که باید اشتغال در کشور افرایش و تولید رشد کند و در کنار آن باید نفع سهامداران نیز حفظ شود.
مدیرعامل بانک با بیان اینکه ایجاد حس رشد و ترقی در مجموعه، اعتماد مشتریان و سهامداران بانک به مدد تلاش، کوشش، برنامه محوری منسجم در بانک حاصل شده است و باید این حرکت در بانک تداوم داشته باشد، اظهار کرد: در گذشته نه چندان دور، استحکام مالی بانک بسیار شکننده بود و بحث زیان انباشته، پرداخت مطالبات مشتریان از موضوعاتی بود که ما در بانک با آن درگیر بودیم، ولی امروز این موضوعات دیگر دغدغه بانک نیست و از نظر استحکام مالی از مستحکمترین ساختارهای مالی بانکی در کشور هستیم.
وی با اشاره اینکه امروز در پست بانک ایران دیگر تامین ساختمان بانک در استانهای یزد، آذربایجان غربی و قم از مشکلات بانک نیست، افزود: تجمیع و ساخت ساختمان ستادی بانک به عنوان یک اولویت در بانک مطرح است که نشان از استحکام مالی مجموعه بانک دارد که این برنامه را در افق بلند مدت دنبال میکند.
بالاترین مقام اجرایی بانک با تاکید بر اینکه امروز درآمد بانک صرفا از عملیات بانکداری و ارائه خدمات در مناطق محروم است، خاطرنشان کرد: گستردگی شبکه پست بانک ایران در سراسر کشور این فرصت برای بانکهای دیگر نیز فراهم کرده است تا از خدمات بانکداری عاملی بانک ما استفاده و به مشتریان خود خدمات دهند.
شیری با بیان اینکه سرمایه اصلی پست بانک ایران، اعتماد مشتریان، سهامداران و مردم به بانک و کارکنان آن است، گفت: این اعتماد حاصل ۲۶ سال تلاش شبانهروزی با تمام محدودیتها در مناطق محروم کشور بوده و اعتماد مردم و مشتریان، برند و پیشران حرکت پست بانک ایران است و باید ارزش آنرا بدانیم و این اعتماد را گسترش داده و آنرا حفظ کنیم.
وی افزود: در تحقیقی که سال گذشته از مشتریان انجام شده بود، «عبارت دست خالی از پست بانک ایران بر نمیگردیم » بسیار دلنشین بود که نشان میدهد، یک راهنمایی کوچک، اجابت درخواست و گفتن نه محترمانه اعتماد سازی در جامعه هدف را، در پی داشته است.
مدیرعامل بانک با تاکید بر اینکه در سال ۱۴۱۴ و چهلمین سالگرد فعالیت پست بانک ایران، بانکی چالاک و چابک خواهیم داشت، گفت: در آن زمان ماموریت خرده بانکداری و بانکداری شرکتی در پست بانک ایران اجرا میشود که در خرده بانکداری، خدمات آنلاین در کنار مشاوران امین که همان مسئولان باجههای بانکی روستایی هستند به مشتریان داده میشود و در بانکداری شرکتی، روسای شعب، در کنار خدمات آنلاین بر اساس نیاز مشتریان و خواست صنعت به آنان مشاوره مالی میدهند.
شیری با اشاره به اینکه امروزه مدیران و همکاران پست بانک ایران در استانها، مشاوران و پایه ثابت تصمیمات استاندار و مقامات محلی هستند، تصریح کرد: پست بانک ایران قابلیت و ساختار ارائه همه خدمات مالی و بانکی را دارد و همین ظرفیت است که بانک را تکیه گاه اصلی ارائه خدمات در استانها و مناطق محروم، کرده است.
بالاترین مقام اجرایی بانک ادامه داد: نیروی انسانی مدیر، مدبر، سختکوش و برنامه محور سرمایه بانک برای ارائه خدمات به جامعه است و هر یک از روسای شعب پست بانک ایران، مدیران بالفعلی هستند که توانایی اداره یک منطقه و سرپرستی را دارند.