×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۱۳ تیر , ۱۴۰۳
سرمایه گذاری ۱۲۱ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی در صنایع بزرگ

 به گزارش تجارت گردان به نقل از مهر، نشست خبری اعضای هیئت عامل صندوق توسعه ملی با رسانه‌ها برگزار شد در این باره، بالام حسن تقی نتاژ عضو هیئت عامل صندوق توسعه ملی گفت: یک مجموعه چابک کمتر از ۱۰۰ نفر در حال مدیریت منابع این صندوق هستند که بیش از ۱۴۷ میلیارد دلار را مدیریت کرده و به اندازه ۱۲۱ میلیارد دلار وام ارائه کرده است.

علیرضا صالح عضو هیأت عامل و معاون منابع و مصارف نیز در این جلسه گفت: در صنایع نفت و گاز در میدان مشترک آزادگان با کشور عراق شروع کرده و بیش از ۱۰۰ میلیون دلار در ابتدا سرمایه گذاری کرده و هدف گذاری ۸۰ میلیارد دلاری را انجام داده و در حال اهرم گذاری برای سرمایه گذاری در این بخش انجام داده ایم.

میرمحمد صادقی عضو دیگر هیئت عامل و معاون بانکی صندوق توسعه ملی نیز گفت: در طرح‌های صندوق توسعه ملی ۲۴ میلیارد دلار برای ۳۱۶ طرح پرداخت شده است. برای انجام پروژه‌های نفتی ۶ میلیارد دلار در ابتدا سرمایه گذاری خواهیم کرد. سرمایه گذاری ریالی را در بانک‌ها انجام داده و بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان پرداخته شده است. بیش از ۱۰۰ هزار طرح به‌صورت ریالی پشتیبانی و ۱.۵ میلیارد دلار به‌صورت ریالی تسهیلات به بخش‌هایی مثل کشاورزی و… در حوزه اشتغال‌زایی ۱۵۷ هزار طرح خرد تعلق گرفته است.

میرمحمد صادقی عضو هیئت عامل توسعه ملی نیز در ادامه با بیان این که بازده سرمایه گذاری صندوق توسعه ملی تنها یک درصد بوده و برای این راه لازم است از سرمایه گذاری خارجی حمایت شود، یکی از مشکلات این است که بازپرداخت ریالی با همان نرخ ارز سال‌های قبل بوده و این اصلاً اقتصادی نیست.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.