×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۹ مهر , ۱۴۰۳
سرمربی رده‌های پایه: نبود بودجه و برنامه‌ حلقه مفقوده فوتبال زنان است

لیلا وقاری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: برای رسیدن به جایگاه بالاتر باید هزینه کرد. بدون هزینه کرد و برنامه ریزی دقیق نمی‌توانیم در فوتبال زنان به جایی برسیم. در مقطعی بازیکنان تلاش می‌کنند و پیش می‌روند اما بعد از آن متوقف می‌شوند و تمام برنامه‌ها بهم می خورد. در واقع با این وقفه در برگزاری اردوها و دیدارهای دوستانه، بازیکنان از آمادگی کامل خارج می‌شوند.

وی افزود: بازیکنان دو یا سه دوره به مسابقات رفتند و آمدند و رنگینگ جهانی آنان همواره بالا و پایین شد. در این ۲ سال  اما دیدار تدارکاتی و اردویی نبود و کرونا نیز شرایط را بدتر کرد. همه این عوامل دست به دست هم داد تا ناخودآگاه فوتبال زنان ایران از رنکینگ جهانی خارج شود. این مساله عادی و کاملا مشخص است.

مدرس فوتبال زنان عنوان کرد: اگر واقعا مسوولان برای جایگاه فوتبال زنان اهمیت و ارزشی قایل می‌شوند، باید بتوانند بودجه را تعیین کنند. در زمانی که سرمربی بودم، برنامه مسابقات دوستانه را مشخص می‌کردم و به فدراسیون می‌دادم اما نمی‌توانستند زنان را اعزام کنند. در برخی از مواقع برای مردان هم نمی‌توانند بسیار هزینه کنند. منطقی نیست که یک آماتور در کنار یک حرفه ای در مسابقات شرکت کند. فوتبالیستی که بیمار است و به لحاظ روحی و جسمی آمادگی کافی را ندارند، چطور می‌تواند به ورزشکار حرفه‌ای تبدیل شود.

وی یادآور شد: بودجه‌ای ناکافی را برای یکسال مشخص کنند و می‌گویند این بودجه شماست و هر کاری می‌توانید بکنید. زنان نه حامی مالی و نه تبلیغاتی دارند. وقتی به فدراسیون فوتبال بودجه نمی‌دهند از کجا برای اعزام دختران هزینه کنند؟ به همین دلیل است که از رنگینگ هم خارج شدیم. با احترامی که برای تمام افرادی که حتی یک دقیقه ورزش کردند، دارم، باید بگویم فردی باید در راس ورزش قرار بگیرد که دانش و فن آن رشته را داشته باشد.

وقاری اضافه کرد:یک مسوول ورزشی می‌داند که از کجا شروع کند و ختم کند و حتی شیوه حمایت از بازیکن  آسیب دیده را می‌داند. یک مسوول فرهنگی تنها در بخش فرهنگی نه در بخش ورزش می‌تواند حمایت کند.

سرمربی رده‌های پایه فوتبال زنان خاطرنشان کرد: باید فردی در راس امور فوتبال باشد که از قبل موفق بوده باشد نه اینکه افرادی را انتخاب کنند که دوست دارند تابع حرف آنان باشد. اگر می‌خواهیم که پیشرفت کنیم و به سطح بالاتر برسیم باید این هزینه را داشته باشیم. 

وی ادامه داد: دختران ما خیلی عالی هستند و پیشرفت می‌کنند و دوست دارند موفق‌تر از این شوند. اگر حمایت لازم انجام شود این اتفاق می‌افتد. بازیکنی که از زندگی و خانواده خود می‌گذرد، با این شرایط چه چیزی باید عایدش شود؟ مسوولان ورزش و فدراسیون موظف هستند که هزینه آنان را پرداخت کنند و وقتی آسیب می‌بینند رهایش نکنند. کاری که همواره با پیشکسوتان کردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.