×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۲ آذر , ۱۴۰۳
سرویس بازی ابری گوگل استیدیا به‌زودی در اختیار کاربران iOS قرار خواهد گرفت

به گزارش تجارت گردان به نقل از زومیت ،استیدیا نام سرویس استریم بازی گوگل است که با وعده‌ای انقلابی در سال ۲۰۱۹ با چندین بازی و کنترلر اختصاصی بی‌سیم راه‌اندازی شد؛ اما این سرویس پس از عرضه، با مشکلاتی زیادی رو‌به‌رو شد و سرویس جدید گوگل آن‌طور که باید در قلب طرفدارن صنعت گیم راه باز نکرد. حال طبق اخبار منتشرشده، گوگل، استیدیا را به‌زودی با استفاده از نرم‌افزار مبتنی بر وب، برای کاربران iOS عرضه خواهد کرد و این امر می‌تواند در محبوبیت و تعداد کاربران این سرویس تأثیر بسزایی بگذارد. اپل به سرویس‌های پخش بازی اجازه نمی‌دهد که برنامه‌های خود را در اپ استور به‌صورت مستقیم منتشر کنند و این سرویس‌ها ناچار به عرضه‌ی تکی هر بازی و به تأیید رسیدن آن‌ها ازطرف اپل هستند. حال گوگل به‌جای رفتن به آن مسیر، ترجیح داده است که استیدیا را برای ورود به آیفون و آیپدها، بر اساس نرم‌افزار مبتنی بر وب توسعه و عرضه کند؛ این سرویس ازطریق یک وب اپ (PWA) در مرورگر سافاری در دسترس قرار می‌گیرد و کاربران می‌توانند در صفحه‌ی اصلی خود آن را ذخیره کنند. درنهایت، هنگام راه‌اندازی سافاری، برنامه‌ی مبتنی بر وب صفحه‌ب اختصاصی که قبلا ذخیره کرده‌اید را باز می‌کند که در آن استیدیا قرار دارد.

ناگفته نماند، توسعه‌دهندگان شخص ثالث درحال‌حاضر سرویس استیدیا را با ظرفیت کمتر و بعضی محدودیت‌ها به‌صورت رسمی به سیستم‌عامل iOS آورده‌اند. یکی از مشهورترین آن‌ها برنامه مرورگر Stadium است که سرویس استیدیا را برای کاربران آیفون و آیپد به ارمغان می‌آورد.

به گزارش وب‌سایت Ars Technica، گوگل ظاهرا برای جلب نظر کاربران به سرویس‌های خود تلاش می‌کند؛ به‌عنوان مثال، گوگل به افرادی که سطح promotion این سرویس را همراه بازی Cyberpunk 2077 پیش خرید می‌کنند یک کروم‌کست اولترا و یک کنترلر رایگان درنظر گرفته است. گفتنی است که انویدیا نیز روز پنجشنبه سرویس خود را با نام GeForce Now ازطریق مرورگر سافاری منتشر کرد؛ همچنین مایکروسافت هم قصد دارد سرویس پخش بازهای استریمی خود موسوم به ایکس‌کلاد را در آینده‌ای نزدیک در پلتفورم iOS و روی مرورگر سافاری منتشر کند.

در پایان، این سرویس به کاربران امکان می‌دهد بازی‌هایی که از استیدیا خریداری می‌کنند را به‌صورت استریم پخش کنند؛ همچنین اشتراک این سرویس شامل برخی از عناوین ‌رایگان است. به‌گفته‌ی گوگل، بیش از ۸۰ بازی در این سرویس وجود دارد و انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۰۲۰ این تعداد به ۱۳۵ بازی برسد. استیدیا پرو با اشتراک ماهیانه ۱۰ دلار، ۳۱ بازی رایگان را ارائه می‌دهد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.