به گزارش دفتر ارتباطات و اموربین الملل شرکت ملی پست؛ به نقل از خبرگزاری آنا، احمدی درباره فعالیت پست در روزهای پایانی سال گفت: «با توجه به اینکه در ایام پایانی سال فعالیتهای عمومی جامعه افزایش پیدا میکند و با توسعه تجارت الکترونیک ارسال هدیه، سوغات و مرسولات پستی به صورت چشمگیری رشد داشته درنتیجه فعالیتهای پستی و حمل و نقل کشور نیز متأثر از این موضوع افزایش یافته است.»
وی افزود: «از این رو طبق روال هر سال طرح استقبال از بهار را پیاده سازی کردیم و همه کارکنان شرکت ملی پست در باجههای قبول، حمل و نقل و رهسپاری، در مسیر توزیع مرسولات سراسر کشور بسیج شدند تا خدمات کم نقصی ارائه شود و با استفاده از تمام ظرفیتهای اجرایی شبکه حمل و نقل، ناوگان لجستیک و راه اندازی شیفتهای کاری فراتر از ساعت معمولی در حال ارائه خدمات هستیم.»
احمدی با بیان اینکه شبکههای لجستیکی یک ظرفیت ۵ درصدی برای متغیرهای شبکه پیش بینی میکند، افزود: «امسال ۲۵ درصد افزایش ترافیک نسبت به زمان مشابه سال گذشته داریم که این شرایط خدمت رسانی را سخت میکند این موضوع همه جای دنیا معمول است از این رو بابت تأخیرهای احتمالی عذرخواهی میکنم.»
معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست اضافه کرد: «با توجه به افزایش حجم ترافیکی مرسولات پستی ممکن است همکاران پستچی صبحها زودتر برای ارسال مرسولات حاضر شوند و توزیع مرسولات تا ساعات دیرتری طول بکشد؛ همچنین شرکت ملی پست در ایام تعطیل به صورت روزانه و شیفت خدمات ارائه می دهد.»
احمدی در پاسخ به این سوال که مرسولات پستی در ایام شلوغ حداکثر تا چند روز به دست مردم میرسد، اظهار کرد: «این موضوع بر اساس نوع سرویسی که افراد انتخاب می کنند متفاوت است اما به صورت معمول از یک روز تا ۵ روز متغییر بوده اما ممکن است در روزهای پایانی سال کمی افزایش پیدا کند.»
معاون فنی و بازرگانی افزود: «حجم مرسولات شرکت ملی پست از هفته آخر بهمن افزایش داشته و از آنجا که ما با کمبود نیروهای انسانی مواجه هستیم مجبور به کارگیری نیروهای پاره وقت شدیم.»
احمدی گفت: «خدمت رسانی ما در ایام نوروز با توجه به وظیفه حاکمیتی که برعهده داریم ادامه خواهد داشت؛ اما پیش بینی میشود حجم مرسولات در نوروز با توجه به همزمانی آن با ماه مبارک رمضان کاهش داشته باشد.»
وی یادآور شد: «مجدد بابت تأخیرهایی احتمالی که در رساندن مرسولات ممکن است پیش بیاد عذرخواهی میکنم و از مردم درخواست می کنم با صبوری خود ما را در جهت ارائه خدمات یاری دهند و به امانتداری داری ما مطمئن باشند. از طرف دیگر برنامه ریزیهای خود را برای ارسال محصولات به روزهای پایانی سال موکول نکنند؛ زیرا این موضوع میتواند در خدمترسانی کمککننده باشند.»