گروه : اخبار مهم / صنعت،معدن وتجارت
احسان صفرنواده، مدیر عامل یکی از شتابدهندهها در گفتوگو با ایسنا با بیان اینکه افتتاحیه رویداد بوت کمپ در روز شنبه ۱۷ آبان ماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد، گفت: این رویداد یک رویداد مجازی برای تعامل جامعه و دانشگاه است.
وی ادامه داد: در جامعه صنعتی و شهری یکسری معضلات و چالشهایی وجود دارد که فناوری میتواند برای رفع این چالشها موثر باشد، ضمن آنکه شهرها را به محل بهتری برای زندگی تبدیل کند.
صفرنواده با اشاره به توانمندیهای موجود در دانشگاهها و انجمنهای علمی و اکوسیستم نوآوری کشور برای رفع این نیازمندیها، خاطر نشان کرد: متاسفانه راه ارتباطی اکوسیستم نوآوری کشور که شامل شرکتهای دانشبنیان و استارتاپها و مراکز شتابدهی میشود با جامعه و صنعت کم رنگ است که در این صورت جامعه و صنعت و تیمهای تحقیقاتی در دانشگاهها مسیر خود را میروند و به یکدیگر سودی نمیرسانند.
مدیر عامل این شرکت دانشبنیان اظهار کرد: بر این اساس تلاش کردیم که عوامل تعاملی را ایجاد کنیم که فرآیند ارتباط میان جامعه و دانشگاه فراهم شود که در این راستا در جهت فضای “بروکری” اقدام کردیم. این فضا شامل ۳ ضلع صندوق نوآوری و شکوفایی، فن بازار ملی و معاونت علمیوفناوری ریاستجمهوری است که از سوی این نهادها به یکسری از شرکتهای دانش بنیان مجوزهایی اعطا میکنند تا بتوانند فعالیتهای فناورانه شکل بگیرد.
این محقق فناور، خاطرنشان کرد: بر این اساس رویداد بوت کمپ را که پایلوت آن را از دانشگاه شهید بهشتی به عنوان یک دانشگاه جامع آغاز کردیم، برگزار کردیم و طی آن با ارائه آموزشهای تخصصی، دانشجویان و تیمهای تحقیقاتی با نحوه احصای نیازمندیهای جامعه، درک توانمندیهای فضای دانشگاهی و تبدیل یافتههای علمی به اتفاقات واقعی درجامعه آشنا خواهند شد.
صفرنواده رویداد بوت کمپ را نه یک رویداد عامالمنفعه بلکه راهی برای درآمدزایی تیمهای فناور دانست و افزود: زمانی که دانشجویان در طی این فرآیند ارتباطات خود را با جامعه پیدا کنند، میتوانند منبعی برای کسب درآمد بیابند که این امر علاوه بر آنکه در بهبود اشتغالزایی دانش آموختگان دانشگاهی کمک خواهد کرد، انگیزههای جدیتری در حوزه توسعه کسب و کار ایجاد میکند.
موفقیت تیمهای فناور در ارتباط با بخشهای صنعتی
مدیر عامل این شرکت دانشبنیان با اشاره به اقدامات این شرکت در هدایت تیمهای فناور در ایجاد ارتباط با صنایع، خاطرنشان کرد: در سال گذشته حدود ۱۶۰ میلیارد تومان قرارداد میان تیمهای استارتاپی با صنایع منعقد شد.
وی به بیان رویکرد بخشهای مختلف صنعتی در زمینه ارتباط با تیمهای فناور با بیان اینکه صنایع مانند حوزه نفتی رویکرد مثبتی برای همکاری با این تیمها ندارند، یادآور شد: از این رو ما به صورت گستردهتر فعالیت خود را ادامه دادیم و اقدام به بررسی نیازهای شهری کردیم.
رویداد بوت کمپ
صفرنواده با اشاره به جزئیات برگزاری رویداد بوت کمپ، گفت: ما با انتشار فراخوانی، دانشجویان علاقهمند را ثبت نام کردیم و این رویداد به صورت مجازی طی ۶ کارگاهی که برگزار میشود، شرکتکنندگان با روشهای مختلف توسعه کسب و کارهای مبتنی بر دانش آشنا میشوند.
وی برگزاری نمایشگاهی از دستاوردهای فناورانه را از دیگر بخشهای این رویداد نام برد و یادآور شد: بازدید از این نمایشگاه برای افراد محدودی است.
این محقق با ابراز امیدواری از اینکه در اولین رویداد بوت کمپ دستاوردهای خوبی در حوزه توسعه کسب و کارهای دانشبنیان حاصل شود، گفت: رویکرد ما در برگزاری این رویداد تنها تربیت یکسری آدم نیست بلکه در مجموعه ما با این تیمها همکاری خواهد کرد و یا با آنها قرارداد منعقد خواهد شد تا آنها بتوانند ایدههای خود را پرورش دهند و پروژههای مهمی را با آنها اجرایی کنیم.
صفرنواده در خصوص نحوه ارتباط تیمهای استارتاپی با بخشهای صنعتی در این رویداد، توضیح داد: در گام اول ما نیازهای صنعتی را شناسایی و بعد با شناسایی توانمندی تیمهای استارتاپی این دو طرف را به یکدیگر معرفی خواهیم کرد و در صورت توافق ظرفین، تفاهمنامه منعقد خواهد شد و پس از برگزاری جلسات فنی، اگر توانمندیهای تیمها با نیازهای صنایع منطبق باشد، با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی تفاهمنامه تبدیل به قرارداد خواهد شد.
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان ارائه تسهیلات لیزینگ و سرمایه در گردش را از جمله حمایت صندوق نوآوری از تیمهای تحقیقاتی ذکر کرد و یادآور شد: این رویداد از فردا افتتاح خواهد شد و به مدت یک ماه ادامه دارد. بازدید مجازی از صنایع، ارائه آموزش و انجام کار عملی از جمله برنامههای این رویداد است.
به گزارش تجارت گردان به نقل از ایسنا، بوتکمپ مجازی با هدف تقویت تعامل موثر بین دانشگاه و جامعه از سوی یکی از شرکتهای دانشبنیان و با همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی برگزار میشود و در این طرح ۳۰ سفیر نوآوری منتخب و توانمند خواهند شد تا زمینه حل مسائل جامعه را با نظر به ظرفیتهای علمی دانشگاه فراهم آورند. از جمله مزایای ۳۰ منتخب برتر این رویداد، انتخاب آنها به عنوان سفیر نوآوری است.
این شرکت دانش بنیان از سال ۱۳۸۸ در حوزه نوآوری صنعت فولاد فعالیت خود را آغاز کرد و با توسعه، در دانشگاههای علم و صنعت، تهران، صنعتی امیرکبیر و شهید بهشتی فضای کار و مرکز نوآوری راهاندازی کرده است و هر کدام از این مراکز نوآوری به صورت تخصصی در یک حوزه فعال شده است، به گونهای که در دانشگاه علم و صنعت مرکز نوآوری فولاد، امیرکبیر مرکز نوآوری نفت و در شهید بهشتی در حوزه هنر و علوم انسانی راهاندازی شده و در دانشگاه تهران به صورت جامع فعال است.
علاوه بر آن، این شرکت یک مرکز نوآوری در اتاق بازرگانی با توسعه صادرات راهاندازی کرده است تا از این طریق به استارتاپها و شرکتهایی که میتوانند در بازارهای منطقه چون کشورهای عضو اکو حضور داشته باشند با کمک اتاق بازرگانی، در زمینه توسعه صادرات به آنها کمک کند.
انتهای پیام
https://tejaratgardan.ir/?p=79561