×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۶ تیر , ۱۴۰۳
سقف بودجه عمومی دولت بالاتر از ۴۸۴ هزار میلیارد تومان است

تجارت گردان | سقف بودجه عمومی دولت بالاتر از ۴۸۴ هزار میلیارد تومان است

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، حمیدرضا حاجی بابایی در گفت وگو با خانه ملت، با بیان اینکه عدم شفافیت، بزرگترین مشکل بودجه کشور است، گفت: میزان بودجه عمومی  دولت در لایحه بودجه ۴۸۴ هزار میلیارد تومان اعلام شده است، اما در بررسی اولیه نشان می دهد رقم واقعی آن ۷۳۴ هزار میلیارد تومان است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، افزود: آیا زمان آن نرسیده است، که دولت و مجلس بودجه را شفاف سازی کنند؟

وی با بیان اینکه متاسفانه لایه های تودرتو در بودجه قدرت تصمیم گیری و تصمیم سازی را از مجلس گرفته است، ادامه داد: دولت، سقف درآمدها و هزینه های ماده واحده را ۴۸۴ هزار میلیارد تومان اعلام کرده است، اما در اولین محاسبه ساده  مشخص می شود که سقف ماده واحده، از نظر درآمدها وهزینه ها ۷۳۴ هزارمیلیارد تومان است.

حاجی بابایی با اشاره به پیگیری های صورت گرفته برای ایجاد تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۳۹۸، تاکید کرد: درحالی که درسال ۱۳۹۵ برآورد، اینجانب از درآمد دولت در بحث هدفمندی یارانه ها، میزان ۸۷ هزار میلیارد تومان بود، در همان سال، دولت درآمد حاصل از هدفمندی یارانه ها را ۳۱ هزارمیلیارد تومان اعلام کرد، اما درنهایت، اتفاق نظر همه بر ۸۷ هزار میلیارد قرار گرفت واین مبلغ تایید شد.

آیا ۲۵۰ هزار میلیارد تومان درآمد دولت از محل هدفمندی یارانه ها درماده واحده لحاظ شده است؟

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، افزود: سال ۹۶، درآمد حاصل از هدفمندی یارانه ها ۱۰۲ هزار میلیارد تومان،  سال ۱۳۹۷، مبلغ  110 هزار میلیارد تومان و در سال ۱۳۹۸، این مبلغ ۱۴۰ هزار میلیارد تومان محاسبه و در مجلس تصویب شد.

وی ادامه داد: در لایحه بودجه ۱۳۹۹، ۲۵۰ هزار میلیارد تومان حاصل از هدفمندی یارانه ها، تحت عنوان جدول تبصره ۱۴ و هزینه و درآمدها پیش بینی شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با طرح این پرسش که آیا این ۲۵۰ هزار میلیارد تومان درماده واحده لحاظ شده است؟ گفت: حتما جواب منفی است ، به همین دلیل در اولین نگاه بودجه ای می توان دریافت که  سقف بودجه عمومی دولت  734 هزار میلیارد تومان است، نه ۴۸۴ هزار میلیارد تومان که در ماده واحده آمده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه امسال تمرکز ما در بودجه بر شفافیت خواهد بود، تصریح کرد: قطعا با افزایش شفافیت لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ ، این واقعیت روشن می شود و این شفاف سازی، رسالت کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۳۹۹ است./

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.