به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از روابطعمومی بانک صادرات ایران، سیدجعفر صدری با اعلام این خبر افزود: این اقدام در راستای هماهنگی با دستورالعملهای بانک مرکزی به جهت کاهش نیاز مشتریان بانک به شعب صورت گرفته و ابزارهای بانکداری الکترونیک بانک صادرات ایران به عنوان بستری امن و قابل اتکا برای انجام تراکنشهای بانکی، آمادگی ارائه انواع خدمات پرداخت غیرحضوری را دارد.
وی با اشاره به دستورالعملهای اخیر بانک مرکزی برای تسهیل خدمات بانکی گفت: مجموعه اقدامات انجام شده در بانک صادرات ایران طی یک هفته اخیر شامل افزایش سقف برداشت وجه نقد تراکنشهای داخلی از دستگاههای خودپرداز از دو میلیون ریال به پنج میلیون ریال و نیز امکان ورود تعداد رمز اول نادرست کارت توسط مشتری در خودپردازها از سه مرتبه به پنج مرتبه بود. همچنین تمدید خودکار سه ماهه تاریخ انقضای کارتهایی که طی اسفند ٩٨ و فروردین ٩٩ به پایان میرسد نیز از دیگر اقدامات بانک در این زمینه بوده که برای تمدید کارتهای منقضیشده، نیازی به حضور مشتری در شعب نیست.
مدیرامور فناوری اطلاعات بانک صادرات ایران توصیه کرد: با توجه به اعلام و هشدار مراجع ذیصلاح در خصوص پرهیز استفاده از اسکناس به عنوان یکی از راههای پرخطر انتقال ویروس کرونا و تاکید بانک مرکزی مبنی بر اطلاع رسانی به مشتریان در این خصوص و همچنین ارائه راهکارهای مناسب در جهت استفاده مشتریان از خدمات غیرحضوری، وجود ظرفیتها و خدمات مناسب در اپلیکیشن «صاپ»، «همراه بانک» و «اینترنت بانک» صادرات ایران، امکان استفاده حداکثری از خدمات غیرحضوری مشتریان را فراهم کرده و ضروری است تا حد امکان از مراجعه حضوری به شعب خودداری کنند.