بر اساس گزارش موسسه تحقیقات بازار Omdia، سامسونگ در سال ۲۰۲۳ توانست 30.1درصد از سهم بازار جهانی تلویزیون را به دست آورد و با تثبیت صدرنشینی خود از سال ۲۰۰۶ تاکنون، جایگاه خود را به عنوان رهبر این صنعت مستحکم کند. دستیابی به این موفقیت، عمدتا به لطف تمرکز راهبردی روی تلویزیونهای رده بالا و صفحهنمایشهای بزرگ حاصل شده است، که مدلهای پیشرفته QLED و OLED این شرکت پیشرو آن هستند.
از زمان عرضه در سال ۲۰۱۷، فروش مجموعه تلویزیونهای QLED سامسونگ با احتساب آخرین مدلهای Neo QLED، از ۴۰ میلیون دستگاه فراتر رفته است. تنها در سال ۲۰۲۳، مجموعه QLED این شرکت به فروش ۸٫۳۱ میلیون دستگاه رسیده است.
سامسونگ در زمینه فروش تلویزیونهای پریمیوم، بهویژه مدلهای بالای ۷۵ اینچ و تلویزیونهای با قیمت بیش از 2500دلار، برتری قابل توجهی داشته است. این شرکت با کسب سهم بازار خیرهکننده 60.5درصدی در زمینه فروش تلویزیونهای بالای ۲۵۰۰ دلار، عملکرد فوقالعادهای از خود به نمایش گذاشته است. همچنین در فروش تلویزیونهای بزرگتر از 75اینچ، با حفظ سهم ۳۳٫۹ درصدی از بازار، پیشتازی خود را تثبیت کرده است. علاوه بر این سامسونگ به لطف فروش چشمگیر مدلهای ۹۸ اینچی خود، در بخش تلویزیونهای بالای ۹۰ اینچ با ۳۰٫۴ درصد سهم بازار در صدر قرار دارد.
در ادامه موفقیت سامسونگ در بازار تلویزیونهای بسیار بزرگ و رده بالا، شاهد پیشرفتهای قابلتوجه این شرکت در بخش فناوری OLED هستیم. مجموعه تلویزیونهای OLED سامسونگ در سال ۲۰۲۳، معادل ۱٫۰۱ میلیون دستگاه فروش داشته و 22.7درصد سهم بازار را از آن خود کرده است. البته با گسترش مجموعه OLED در سال ۲۰۲۴، پیشبینی میشود تا انتهای سال جاری میلادی، سهم بازار شرکت در این بخش افزایش یابد.
اسوی یونگ، مدیرعامل بخش نمایشگرهای بصری سامسونگ گفت: «افتخار میکنیم که توانستهایم به مدت ۱۸ سال متوالی به عنوان رهبر بازار تلویزیون در سطح جهان معرفی شویم. این موفقیت، اعتماد و وفاداری پایدار مصرفکنندگان محصولات ما را نشان میدهد. ما در سامسونگ عمیقا به پیشرفت صنعت و فراتر رفتن از کیفیت تصویر فوقالعاده متعهدیم تا تجربههای معنادارتر و ارزشمندتری را برای کاربران خود به ارمغان بیاوریم».
در نمایشگاه CES 2024، شرکت سامسونگ با رونمایی از پردازنده پیشگامانه NQ8 AI Gen3 خود، نویدبخش آغاز عصر صفحهنمایشهای مجهز به هوش مصنوعی بود. پیشرفتهای اخیر در زمینه تولید تراشهها و قابلیتهای پیشرفته آنها، قرار است تلویزیونهای هوشمند را بازتعریف کند و با یکپارچهسازی آن با هوش مصنوعی پیشرفته مبتنی بر سیستم عامل تایزن؛ نمایشگرهای مجهز به هوش مصنوعی را به هسته نوآوری در خانههای هوشمند تبدیل کند.
سال ۲۰۲۴، سالی است که در آن نوآوریهای چشمگیری برای سامسونگ رقم میخورد. سامسونگ، با تکیه بر پیشرفتهای برجسته در زمینه پردازندهها و قابلیتهای ویژه هوش مصنوعی، در مسیر متحول کردن تجربه سرگرمی خانگی و ایجاد معیارهای جدید در صنعت تلویزیون است.
https://tejaratgardan.ir/?p=285543