Categories: فناوری

سلطه سامسونگ بر بازار جهانی تلویزیون برای هجدهمین سال پیاپی ادامه یافت

بر اساس گزارش موسسه تحقیقات بازار Omdia، سامسونگ در سال ۲۰۲۳ توانست  30.1درصد از سهم بازار جهانی تلویزیون را به دست آورد و با تثبیت صدرنشینی خود از سال ۲۰۰۶ تاکنون، جایگاه خود را به عنوان رهبر این صنعت مستحکم کند. دستیابی به این موفقیت، عمدتا به لطف تمرکز راهبردی روی تلویزیون‌های رده‌ بالا و صفحه‌نمایش‌های بزرگ حاصل شده است، که مدل‌های پیشرفته QLED و OLED این شرکت پیشرو آن هستند.

از زمان عرضه در سال ۲۰۱۷، فروش مجموعه تلویزیون‌های QLED سامسونگ با احتساب آخرین مدل‌های Neo QLED، از ۴۰ میلیون دستگاه فراتر رفته است. تنها در سال ۲۰۲۳، مجموعه QLED این شرکت به فروش ۸٫۳۱ میلیون دستگاه رسیده است.

سامسونگ در زمینه فروش تلویزیون‌های پریمیوم، به‌ویژه مدل‌های بالای ۷۵ اینچ و تلویزیون‌های با قیمت بیش از  2500دلار، برتری قابل توجهی داشته است. این شرکت با کسب سهم بازار خیره‌کننده  60.5درصدی در زمینه فروش تلویزیون‌های بالای ۲۵۰۰ دلار، عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود به نمایش گذاشته است. همچنین در فروش تلویزیون‌های بزرگ‌تر از  75اینچ، با حفظ سهم ۳۳٫۹ درصدی از بازار، پیشتازی خود را تثبیت کرده است. علاوه بر این  سامسونگ به لطف فروش چشمگیر مدل‌های ۹۸ اینچی خود، در بخش تلویزیون‌های بالای ۹۰ اینچ با ۳۰٫۴ درصد سهم بازار در صدر قرار دارد.

در ادامه موفقیت سامسونگ در بازار تلویزیون‌های بسیار بزرگ و رده‌ بالا، شاهد پیشرفت‌های قابل‌توجه این شرکت در بخش فناوری OLED هستیم. مجموعه تلویزیون‌های OLED سامسونگ در سال ۲۰۲۳، معادل ۱٫۰۱ میلیون دستگاه فروش داشته و  22.7درصد سهم بازار را از آن خود کرده است. البته با گسترش مجموعه OLED در سال ۲۰۲۴، پیش‌بینی می‌شود تا انتهای سال جاری میلادی، سهم بازار شرکت در این بخش افزایش یابد.

اس‌وی یونگ، مدیرعامل بخش نمایشگرهای بصری سامسونگ گفت: «افتخار می‌کنیم که توانسته‌ایم به مدت ۱۸ سال متوالی به عنوان رهبر بازار تلویزیون در سطح جهان معرفی شویم. این موفقیت، اعتماد و وفاداری پایدار مصرف‌کنندگان محصولات ما را نشان می‌دهد. ما در سامسونگ عمیقا به پیشرفت صنعت و فراتر رفتن از کیفیت تصویر فوق‌العاده متعهدیم تا تجربه‌های معنادارتر و ارزشمندتری را برای کاربران خود به ارمغان بیاوریم».

در نمایشگاه CES 2024، شرکت سامسونگ با رونمایی از پردازنده پیشگامانه NQ8 AI Gen3 خود، نویدبخش آغاز عصر صفحه‌نمایش‌های مجهز به هوش مصنوعی بود. پیشرفت‌های اخیر در زمینه تولید تراشه‌ها و قابلیت‌های پیشرفته آنها، قرار است تلویزیون‌های هوشمند را بازتعریف کند و با یکپارچه‌سازی آن با هوش مصنوعی پیشرفته‌ مبتنی بر سیستم عامل تایزن؛ نمایشگرهای مجهز به هوش مصنوعی را به هسته نوآوری در خانه‌های هوشمند تبدیل کند.

سال ۲۰۲۴، سالی است که در آن نوآوری‌های چشمگیری برای سامسونگ رقم می‌خورد. سامسونگ، با تکیه بر پیشرفت‌های برجسته در زمینه پردازنده‌ها و قابلیت‌های ویژه هوش مصنوعی، در مسیر متحول کردن تجربه سرگرمی خانگی و ایجاد معیارهای جدید در صنعت تلویزیون‌ است.

فتحنایی

Recent Posts

انتشار یازدهمین شماره فصلنامه الکترونیکی تازه‌های بیمه ایران و جهان ویژه بهار ۱۴۰۳

یازدهمین شماره فصلنامه الکترونیکی تازه‌های بیمه ایران و جهان مشتمل بر مقالات تازه با عناوین…

8 ساعت ago

بررسی آخرین وضعیت سه طرح توسعه‌ای شرکت ملی مس/تحول در زیرساخت‌های ورزشی ورزقان، شهربابک و رفسنجان

در جلسه امروز شورای توسعه شرکت ملی صنایع مس ایران، آخرین وضعیت سه پروژه‌ درحال…

8 ساعت ago

اختصاص اعتبار ۸۰۰ میلیون دلاری برای خرید دکل و تجهیزات در شرکت ملی حفاری

مدیرعامل شرکت ملی نفت از صدور مجوز سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیون دلاری در شرکت ملی حفاری…

8 ساعت ago

ویدیو: فولاد مبارکه افتخار ملی و جز ۹ شرکت برتر تولیدکننده فولاد جهان است / لزوم بازبینی سهمیه برخی از قطعه‌سازان خودرو در وزارت صمت

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی خودرو در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و…

8 ساعت ago

اعلام تغییر ساعت کاری شعب بانک آینده در استان خوزستان

ساعت کاری شعب استان خوزستان بانک آینده تغییر کرد.

8 ساعت ago

قانون موافقتنامه همکاری در حوزه امنیت اطلاعات بین ایران و روسیه ابلاغ شد

سرپرست ریاست جمهوری، قانون موافقتنامه همکاری در حوزه امنیت اطلاعات بین دولت جمهوری اسلامی ایران…

8 ساعت ago