×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
سند ملی سالمندان ابلاغ شد

تجارت گردان | سند ملی سالمندان ابلاغ شد

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از سازمان برنامه و بودجه کشور، سند ملی سالمندان با مشارکت دستگاه های ذی‌نفع و طی جلسات متعدد در طی یک سال گذشته با محوریت سازمان برنامه و بودجه تدوین شده است.

این سند، امروز که مصادف با روز جهانی سالمندان است طی مراسمی در برج میلاد با حضور وزرای بهداشت و درمان و رفاه و تأمین اجتماعی رونمایی شد.

 سند ملی سالمندان با همکاری سازمان بهزیستی به عنوان متولی شورای ملی سالمندان، سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت به عنوان متولیان این حوزه نوشته شده است. 

این سند منجر به هم راستایی و هم افزایی بین سازمان‌ها و دستگاه‌های ذی ربط از جمله، وزارتخانه های بهداشت،درمان و آموزش پزشکی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شهرداری تهران، سازمان بهزیستی و سازمان‌های مردم نهاد در حوزه سالمندان شده و نقطه عطفی برای خدمت رسانی دقیق، علمی و بهتر به سالمندان محسوب می‌شود و با درنظرگرفتن وضعیت سیمای سلامت سالمندان بسیار کمک کننده است.

براساس این سند در حوزه سلامت، حوزه‌های رفاه سالمندان، سلامت جسمی و روانی پوشش داده می‌شود؛ ضمن اینکه در حوزه رفاه نیز موضوع هایی مانند اشتغال، معیشت و حمایت‌هایی که باید از سالمندان صورت گیرد، مورد توجه قرار می‌گیرد. 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.