×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
سهم اتوبوس‌های پایتخت از ۳هزار به ۱۵۰۰ دستگاه کاهش یافت/ دولت کار خود را انجام داده، حناچی و معاونت حمل‌و‌نقل پیگیر باشند/ توپ در زمین شهرداری است

تجارت گردان | سهم اتوبوس‌های پایتخت از ۳هزار به ۱۵۰۰ دستگاه کاهش یافت/ دولت کار خود را انجام داده، حناچی و معاونت حمل‌و‌نقل پیگیر باشند/ توپ در زمین شهرداری است

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، محسن هاشمی (رئیس شورای شهر تهران) در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه مدیر عامل متروی تهران می‌گوید هنوز به غیر از اوراق مشارکت سال ۹۷، که بخش بیشتر آن هم به حساب شهرداری واریز نشده،‌ پولی از دولت دریافت نکرده‌اند، به خبرنگار ایلنا گفت: در بخش مترو مصوبه دولت وجود دارد و فاینانس نیز باید انجام و ۶۳۰ دستگاه واگن باید تامین شود که قرار داد آن امضا و بانک مرکزی مصدودی را اعلام کرده است.

وی ادامه داد: دو بانک شهر و کشاورزی نیز به عنوان بانک عامل برای آن مشخص شده و اکنون توپ در زمین شهرداری تهران است. 

هاشمی با تاکید بر اینکه اکنون شهرداری تهران باید پیگیر باشد، افزود: شهردار تهران و معاونت حمل ونقل و ترافیک باید پیگیر باشند چراکه دولت کار خود را انجام داده است و پیگیری‌های بعدی با شهرداری است.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: آقای حناچی و معاونت حمل‌و‌نقل و ترافیک باید پیگیری کنند تا این اعتبار اسنادی باز شود و اگر این اتفاق بیفتد در حدود ۸۰۰ میلیون دلار اعتبار برای تامین واگن در واگن‌سازی تهران تامین می‌شود. در نتیجه باید از شهرداری تهران دنبال کنید و اکنون توپ در زمین شهرداری است. 

هاشمی درباره تامین اتوبوس‌ در پایتخت نیز گفت: در جلسه‌ای که با آقای جهانگیری داشتیم، درباره ۱۹هزار دستگاه اتوبوسی که شورای اقتصاد مصوب کرده بود صحبت کردیم و دولت اعلام کرد که الان پول نیست و فعلا درباره ۶هزار اتوبوس بحث می‌کنیم که سه هزار دستگاه به تهران و سه هزار دستگاه به کل کلانشهرها اختصاص می‌یابد اما وقتی صورت‌جلسه امضا شد دیدم تبدیل به سه هزار دستگاه شده است که ۱۵۰۰دستگاه به کلانشهرها و ۱۵۰۰ دستگاه به تهران اختصاص یابد.

وی ادامه داد: صورت‌جلسه این تعداد دستگاه اتوبوس تامین شده و بانک مرکزی باید با صندوق ذخیره ارزی،‌ وزارت صمت و وزارت نفت هماهنگی‌های لازم را انجام دهد و این پول در اختیار اتوبوس‌سازان داخلی قرار گیرد و اتوبوس تامین شود. 

هاشمی تاکید کرد: در نتیجه توپ تامین اتوبوس نیز در زمین شهرداری است چراکه مصوبه آنرا ابلاغ کرده‌اند و حداقل برای شهرداری تهران؛ آقای حناچی و معاونت حمل‌و‌نقل باید پیگیری کنند تا این پول به تولیدکنندگان اتوبوس برسد و شاهد تولید اتوبوس باشیم. 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.