Categories: بورس

سهم ۲۱ درصدی سکوی آی‌بی‌کراد از بازار تأمین مالی جمعی در نیمه نخست ۱۴۰۳

به گزارش تجارت گردان به نقل از مدیریت ارتباطات و رسانه تامین سرمایه تمدن، بر اساس داده‌های شرکت فرابورس ایران، در نیمه نخست سال ۱۴۰۳ تعداد ۲۷۲ طرح تأمین مالی جمعی برای سرمایه‌پذیری بر روی سکوهای تأمین مالی جمعی دارای مجوز فرابورس قرار گرفتند. در این میان سکوی تأمین مالی جمعی آی‌بی‌کراد با ۳۶ طرح موفق، ۱۳٫۵ درصد از تعداد کل طرح‌ها را به خود تخصیص داد. اما حجم ریالی تأمین مالی صورت گرفته توسط آی‌بی‌کراد، عاملی است که موجب شده تا این پلتفرم به رکوردی بی‌نظیر دست یابد.

بر اساس این گزارش حجم ریالی منابع مورد نیاز ۲۷۲ طرح سرمایه‌پذیردوره مذکور، عددی معادل ۴٫۱ همت بوده که ۲۱ درصد از این میزان یعنی ۸٫۶۰۰ میلیارد ریال، سهم سکوی آی‌بی‌کراد از صنعت تأمین مالی جمعی در نیمه نخست سال ۱۴۰۳ بوده است.

همچنین حجم ریالی طرح‌های فعال این پلتفرم در پایان نیمه اول ۱۴۰۳، رقمی بالغ بر ۱۹٫۳۰۰ میلیارد ریال می‌باشد.

سکوی تأمین مالی جمعی آی‌بی‌کراد

شرکت تأمین سرمایه تمدن با هدف سهولت دسترسی صاحبان ایده به سرمایه مورد نیاز، اقدام به راه‌اندازی سکوی تأمین مالی جمعی آی‌بی‌کراد (iBCrowd) نمود که دانش و پیشینه درخشان تمدن، این نهاد خوش‌نام بازار سرمایه، سبب رشد و بلوغ آی‌بی‌کراد در مدت زمانی کوتاه گردید. این سکو که فعالیت خود را با موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار از سال ۱۴۰۰ آغاز نموده است، موفق به تأمین بیش از ۳ همت از طرح‌های سرمایه‌پذیر طی این مدت شده است.

همچنین تأمین سرمایه تمدن به عنوان مالک پلتفرم آی‌بی‌کراد که بزرگترین و اثرگذارترین سکوی بازار تأمین مالی خرد کشور محسوب می‌شود، با رویکردی مسئولانه همواره تلاش دارد تا نرخ تأمین مالی طرح‌های سرمایه‌پذیر را در محدوده منصفانه تعیین نماید تا علاوه بر کمک به رشد تولید کشور از طریق تأمین مالی بنگاه‌های خرد، پایداری سودآوری و کاهش ریسک نکول را برای سرمایه‌گذاران تضمین نماید.

چرا سکوی تأمین مالی آی‌بی‌کراد؟

مدیریت سکو توسط یکی از بزرگترین نهادهای مالی کشور به پشتوانه سهامداران بانکی، بازدهی بالا برای سرمایه‌گذاران، نظارت بر حسن اجرای طرح توسط پلتفرم، سرمایه‌گذاری با حداقل مالیات، تنوع پروژه‌ها و سرمایه‌گذاری غیرحضوری از طریق سامانه آنلاین www.ibcrowd.ir از جمله مواردی هستند که سرمایه‌گذاری از طریق آی‌بی‌کراد را به یک مشارکت جذاب، مطمئن و پرسود با حداقل ریسک بدل ساخته است.

تأمین مالی جمعی از انواع ابزارهای تامین مالی برای بنگاه‌های اقتصادی محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر در جهان و ایران مورد توجه بسیاری از صاحبان ایده، طرح‌های سرمایه‌پذیر و سرمایه‌گذاران قرار گرفته است. در کشور ما نیز استقبال طرفین سرمایه‌پذیر و سرمایه‌گذار موجب شده تا ظهور سکوهای تأمین مالی جمعی با رشد خیره‌کننده‌ای مواجه شود. بر اساس داده‌های موجود در حال حاضر ۳۳ سکوی فعال در ایران که مجوزهای لازم را از شرکت فرابورس ایران اخذ نموده‌اند فعالیت می‌کنند. باید اشاره کرد در ایران تأمین مالی جمعی عمدتاً با هدف تأمین سرمایه در گردش شرکت‌ها صورت می‌پذیرد.

فتحنایی

Recent Posts

اقدامات عام المنفعه چادرملو در مناطق همجوار

روابط عمومی و امور بین المللی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، گزارشی از اقدامات عام…

4 ساعت ago

رکورد توانگری مالی صنعت بیمه برای پنجمین سال متوالی شکسته شد؛ تاریخ‌سازی بیمه ملت با ثبت نسبت توانگری ۴۸۸ درصد

بیمه ملت برای پنجمین سال پیاپی، در سال ۱۴۰۳ عنوان توانگرترین شرکت بیمه کشور را…

4 ساعت ago

اقدامات بیمارستان بانک ملی ایران از سال ۱۴۰۱؛ از راه اندازی کلینیک های مختلف تا تهیه دستگاه های جدید

بیمارستان بانک ملی ایران به‌عنوان مرکز درمانی وابسته به‌کل نظام بانکی کشور با بیش از…

4 ساعت ago

برگزاری دهمین جلسه کمیته ریسک

دهمین جلسه کمیته ریسک بانک ملی در سال جاری برگزار شد.

4 ساعت ago

برگزاری مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس توسط صندوق شاهد

صندوق قرض‌الحسنه شاهد به‌مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، مراسم‌های متنوعی را همسو با سیاست‌ها و…

4 ساعت ago

هشدار نسبت به کاهش قابل توجه جایگزینی تاکسی ها در ۱۴۰۳

رییس ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل گفت: ۸۰۹۸ دستگاه تاکسی فرسوده در سال گذشته…

4 ساعت ago