Categories: بورس

سودآوری مطلوب و رشد صندوق‌های با درآمد ثابت تامین سرمایه تمدن در نیمسال اول ۱۴۰۳

به گزارش تجارت گردان به نقل از مدیریت ارتباطات و رسانه تأمین سرمایه تمدن، صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحت مدیریت تأمین سرمایه تمدن در نیمسال اول سال ۱۴۰۳ عملکردی مطلوب را به ثبت رساندند که نتیجه افزایش نرخ سود، اصلاح ترکیب دارایی‌ها، کاهش ریسک‌های سرمایه‌گذاری و بهبود فرایندهای اجرایی این صندوق‌ها بوده است و نتیجه آن برای سرمایه‌گذاران، دریافت سود مناسب و بدون ریسک و تسریع در ارائه خدمات بوده است.

صندوق سرمایه‌گذاری گنجینه زرین شهر

این صندوق  با افزایش سود پرداختنی صندوق از ۲۳٫۱ درصد در ابتدای سال ۱۴۰۳ به نرخ ۲۵٫۱ درصد در دوره‌های پرداخت سود پس از اردیبهشت ماه، گامی مهم در افزایش جذابیت صندوق برای سرمایه‌گذاران و کسب بازده بیشتر برای آنها برداشت.

همچنین با جذب منابع جدید به میزان ۴۸٫۳۶۰ میلیارد ریال تا پایان شهریور ماه، خالص ارزش دارایی‌های صندوق به بیش از رقم ۵۵۰ هزار میلیارد ریال رسید.

در این دوره بیش از ۶٫۵۳ همت سود در موعد مقرر و به طور منظم به سرمایه‌گذاران صندوق پرداخت شده است.

از سویی ماهانه حدود ۲۳ درصد از سودهای پرداخت شده مجدداً توسط سرمایه‌گذاران در این صندوق سرمایه‌گذاری شده است. صدور از محل سود در صندوق گنجینه زرین شهر منجر به دریافت سود سالیانه ۲۸٫۲ درصدی از این صندوق می‌شود.

صندوق سرمایه‌گذاری اندوخته توسعه صادرات آرمانی

صندوق سرمایه‌گذاری اندوخته توسعه صادرات آرمانی نیز با افزایش دو درصدی نرخ سود پرداختی از ۲۳٫۵ درصد در ابتدای سال ۱۴۰۳ به ۲۵٫۵ درصد در دوره‌های پرداخت سود پس از خرداد ماه، جذابیت سرمایه‌گذاری را برای مشتریان صندوق افزایش داده و بازده بیشتری برای آنها فراهم آورد.

همچنین صندوق در دوره شش ماهه نخست سال ۱۴۰۳ موفق به جذب ۲٫۰۰۰ سرمایه‌گذار جدید شد که منجر به افزایش منابع صندوق به میزان ۳۱٫۶۲۴ میلیارد ریال طی دوره شش ماهه نخست سال ۱۴۰۳ شده است تا خالص ارزش دارایی‌های صندوق در پایان دوره به بیش از ۱۶۴هزار میلیارد ریال برسد که این صندوق را در آن مقطع در ردیف نهمین صندوق با درآمد ثابت بزرگ کشور قرار داد. در حال حاضر نیز صندوق اندوخته توسعه صادرات آرمانی به عنوان هشتمین صندوق بزرگ کشور شناخته می‌شود.

طی این دوره صندوق بیش از ۱۵٫۵۲۴ میلیارد ریال سود را در موعد مقرر و به طور منظم به سرمایه‌گذاران خود پرداخت کرده است. همچنین حدود ۳۳ درصد از سودهای پرداخت شده به سرمایه‌گذاران، مجددا در صندوق سرمایه‌گذاری شده است. سرمایه‌گذارانی که اقدام به فعالسازی صدور از محل سود در این صندوق نموده‌اند، سالیانه ۲۸٫۸ سود از این صندوق دریافت می‌کنند.

صندوق سرمایه‌گذاری تداوم اطمینان تمدن

این صندوق با ارائه نرخ سود ۳۲ درصد سالیانه به ابزاری مطلوب برای سرمایه‌گذاران بدل شده که نتیجه آن برای صندوق، رشد ۷۵۸ میلیونی واحدهای سرمایه‌گذاری و ۱٫۳ همتی خالص ارزش دارایی‌ها بود تا صندوق علاوه بر رشد ۱٫۳ درصدی در تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری شاهد رشد خالص ارزش دارایی‌های صندوق به میزان ۱۳۴ درصد باشد.

خالص ارزش دارایی‌های این صندوق در انتهای دوره مذکور بیش از ۲۲ هزار میلیارد ریال می‌باشد.

صندوق سرمایه‌گذاری پاداش اعتماد تمدن

صندوق سرمایه‌گذاری پاداش اعتماد تمدن که نرخ سودی معادل ۳۰ درصد سالیانه دارد، در شش‌ماهه نخست سال ۱۴۰۳ رشدی معادل ۳۶۷ درصد در دارایی‌ها و ۳۲۱ درصد در تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری را در کارنامه خود ثبت کرد.

خالص ارزش دارایی‌های صندوق سرمایه‌گذاری پاداش اعتماد تمدن در ابتدای سال حدود ۷۳۰ میلیارد ریال بود که با رشدی بیش از ۳۶۷ درصد، به عددی بالغ بر ۳٫۴۰۰ میلیارد ریال در انتهای شهریور ماه افزایش یافت.

همچنین تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری این صندوق در ابتدای سال ۶۰٫۸۰۴٫۹۹۸ واحد بود که با رشد ۱۹۵٫۴۷۱٫۴۵۵ واحدی طی دوره شش ماهه نخست ۱۴۰۳، به ۲۵۶٫۲۷۶٫۴۵۳ واحد در تاریخ ۳۱/۰۶/۱۴۰۳ افزایش یافت. بدین ترتیب این صندوق بیش از ۳۲۱ درصد رشد تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری را به همراه داشت.

نیمه نخست سال ۱۴۰۳ برای سرمایه‌گذارانی که به طور مستقیم در بازار سهام سرمایه‌گذاری کردند بازده مطلوبی به همراه نداشته و این در حالی است که سایر بازارها نیز رشدی مطمئن و قابل توجه را تجربه نکردند. این شرایط سبب شد تا تمایل به سرمایه‌گذاری غیرمستقیم از طریق ابزارهایی نظیر صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت در میان عموم افزایش پیدا کند.

تأمین سرمایه تمدن نیز با هدف جذب سرمایه‌های آزاد و مدیریت آن در سرمایه‌گذاری‌های مولد، علاوه بر خلق ارزش افزوده برای سرمایه‌گذاران صندوق‌های سرمایه‌گذاری، در رشد تولید و بالندگی اقتصاد کشور نیز نقش خود را ایفا می‌کند.

نکته حائز اهمیت در انتخاب صندوق سرمایه‌گذاری مناسب، ارکان صندوق می‌باشند که مهمترین آنها «رکن مدیر صندوق» و «رکن ضامن نقدشوندگی صندوق» هستند. تأمین سرمایه تمدن به عنوان نهادی با سابقه درخشان در حوزه مدیریت دارایی، ضمانت نقدشوندگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری خود را بر عهده بانک توسعه صادرات ایران و بانک شهر سپرده تا سرمایه‌گذاران با خیالی آسوده اقدام به سرمایه‌گذاری در صندوق‌های تحت مدیریت این شرکت کنند.

علاقمندان می‌توانند از طریق اولین و بزرگترین مرکز سرمایه‌گذاری آنلاین کشور (www.ibshop.ir) و یا مراجعه به سوپرمارکت‌های مالی تأمین سرمایه تمدن در سراسر کشور اقدام به سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها و سایر ابزارهای سرمایه‌گذاری این شرکت نمایند.

فتحنایی

Recent Posts

رایتل حامی ویژه سومین دوره نمایشگاه ایران ایتکس

سومین دوره نمایشگاه ایران ایتکس (IRAN ITEX 2024) با محوریت کسب و کارهای مبتنی بر…

5 ساعت ago

فولاد مبارکه همواره نیاز شرکت لورچ به ورق‌های خاص را برطرف کرده است

علیرضا صمدی، مدیرعامل گروه لورچ در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی تاسیسات تهران گفت:…

7 ساعت ago

نمایش بخشی از آزمایشگاه ارگونومی فولاد مبارکه برای آشنایی فعالان حوزه ایمنی در نمایشگاه بین‌المللی HSE و آتش نشانی تهران

جواد کیانی، رئیس ایمنی، بهداشت حرفه‌ای و آتش نشانی فولاد مبارکه در حاشیه نهمین نمایشگاه…

8 ساعت ago

گام بلند پتروشیمی لردگان در حوزه  هوش مصنوعی و تحول دیجیتال

با هدف آشنایی هر چه بیشتر مدیران و روسای شرکت پتروشیمی لردگان با فناوری هوش…

8 ساعت ago

آیین بزرگداشت شهید سید حسن نصرالله در پازارگاد برگزار شد

آیین بزرگداشت یاد و خاطره شهید سید حسن نصرالله ، دبیرکل حزب الله لبنان و…

8 ساعت ago

شرکت پتروشیمی پارس منتخب دومین اجلاس ملی پیشتازان کیفیت و نوآوری

دومین اجلاس ملی پیشتازان کیفیت و نوآوری هفتم مهرماه در محل مرکز همایش های بین…

8 ساعت ago