سوددهی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در سال گذشته به میزان ۴۰۰ میلیون دلار

اردشیر سعد محمدی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، به بررسی گزارش عملکرد یکساله شرکت پرداخت و اظهار کرد: طی این یک سال، شرکت با تشکیلات نوین، به شکل مستقیم در مسیر توسعه سرمایه‌گذاری قرار گرفته و عملکردی بسیار قابل قبول با درآمدی بالغ بر ۳۹۱ میلیون دلار از عملیات گزارش کرده است. سعد محمدی اعلام کرد که هدف بلندمدت شرکت این است که تا پایان سال ۱۴۰۶، سود به بیش از یک میلیارد دلار افزایش یابد، و تمامی طرح‌های آتی به مراحل عملیاتی پیش خواهند رفت، منجر به سودآوری بیشتر شرکت خواهد شد.

طرح‌های بی‌نظیر شرکت در زمینه توسعه معادن با سرمایه‌گذاری سه میلیارد دلار

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات به ۶١ طرح معدنی و فلزی با سرمایه‌گذاری سه میلیارد دلاری اشاره کرد و اظهار کرد که میزان سود خالص شرکت به نمونه‌ای بی‌نظیر در سال ۱۴۰۱ رسیده است. این سال، به‌عنوان سال با بیشترین سود سنواتی در تاریخ شرکت، نمایانگر نگاه رو به رشد و پیشرفت در زمینه سرمایه‌گذاری و توسعه معادن است.

۹۵ درصد ارزش دارایی‌های شرکت در شرکت‌های بورسی ثبت شده

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات اعلام کرد که ۹۵ درصد ارزش دارایی‌های این شرکت در شرکت‌های بورسی به ثبت رسیده و این درصد بالا به شفافیت در عملکرد اشاره دارد.

وی ادامه داد: “این دستاورد، به عنوان نمونه‌ای از تعهد ما به شفافیت، سایر شرکت‌ها را نیز به سوی عضویت در بورس تشویق می‌کند.”

رشد ۱۲ برابری سرمایه‌گذاری‌ها در طرح‌های معدنی توسعه معادن از ۱۴۰۱ تاکنون

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات بیان کرد که در حال حاضر ۳۱ شرکت بورسی زیر مجموعه شرکت حاکم است که ۹۵ درصد ارزش دارایی‌ها را تشکیل می‌دهد، در حالی که ۴۵ شرکت غیر بورسی حدود پنج درصد ارزش دارایی‌ها را دربر دارند. همچنین مجموع سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در طرح‌ها تا پایان سال ١۴٠٠ بالغ بر ۵۸۸ میلیارد تومان بوده و طبق آمار، مجموع سرمایه‌گذاری‌ها از ابتدای ١۴٠١ تاکنون به ۷۳۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته که نشان‌دهنده رشد ۱۲ برابری در این دوره زمانی می‌باشد.

سعدمحمدی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، به اهمیت فعالیت‌های اکتشافی در حوزه معادن پرداخته و بر فعالیت برجسته دو شرکت زیرمجموعه این شرکت تأکید کرد.

او اعلام کرد: “١۵ محدوده معدنی با ذخایر معدنی قوی شناسایی شده‌اند که به دلیل دسترسی آسان به این ذخایر، بسیار ارزشمند هستند. این دو شرکت به عنوان بخشی از زنجیره فولاد و سنگ آهن نیز در حال فعالیت می‌باشند.”

کشف ۸۰ میلیون تن سنگ آهن در سال گذشته و پیش‌بینی تولید فولاد بیش از ۵۵ میلیون تن در آینده

سعدمحمدی همچنین اعلام کرد که طبق آمار سال گذشته، ۸۰ میلیون تن سنگ آهن و در سال جاری، ۱۰۰ میلیون تن از ذخایر معدنی این شرکت‌ها کشف شده است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات پیش‌بینی کرد که تولید فولاد در سال‌های آینده به بیش از ۵۵ میلیون تن خواهد رسید. او تاکید کرد که برای تأمین خوراک کارخانه‌ها، گسترش فعالیت‌های اکتشافی یا سرمایه‌گذاری خارجی می‌تواند گزینه‌های مؤثری باشند.

وی همچنین به بحث آموزش در زمینه اکتشاف اشاره کرد و بیان کرد: “اولین چالش در این زمینه به آموزش نیروی انسانی اختصاص دارد. نیاز است که با تغییرات در پرورش نیروی انسانی، با سیستم‌های جدید اکتشافی آشنا شویم و از تجهیزات نوین بهره‌مند شویم.” او بیان کرد که با آشنایی با روش‌های نوین اکتشاف، می‌توان سرعت تولید را افزایش داد و هزینه‌های تولید را به حداقل رساند.

فتحنایی

Recent Posts

قرارداد مشارکت شرکت بیمه دی و صدا و سیما امضا شد

قرارداد مشارکت شرکت بیمه دی با سازمان صدا و سیما با حضور مدیرعامل شرکت بیمه…

12 ساعت ago

کامبک هلند در اولین گام/ لهستان بدون لوا باخت

تیم فوتبال هلند در اولین دیدار در مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴ برابر لهستان به پیروزی…

12 ساعت ago

توقف دانمارکی‌ها مقابل اسلوونی

تیم فوتبال دانمارک با تساوی مقابل اسلوونی شانس صدرنشینی گروه C را از دست داد.

12 ساعت ago

اعلام جزییات بسته‌های رومینگی همراه اول ویژه عرفه تا اربعین

بسته‌های رومینگ همراه اول ویژه ایام عرفه تا اربعین، برای استفاده در کشور عراق اعلام…

13 ساعت ago

تجلی‌ افتخار و ارزش‌آفرینی فولاد اکسین در مجمع عمومی سالیانه این شرکت

روز یکشنبه ۲۷ خرداد ماه ۱۴۰۳، مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت فولاد اکسین…

13 ساعت ago

تجلیل از بازنشستگان سال ۱۴۰۲ شرکت ملی صنایع مس ایران

در مراسمی با حضور مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از ۶ بازنشسته سال ۱۴۰۲…

13 ساعت ago