×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۵ آذر , ۱۴۰۳
سود سرسام‌آور قاچاق کفش/ ایتالیایی‌ها کفش ایرانی برای کادو می‌برند/ توانایی تولید سالانه ۴۰۰ میلیون کفش را داریم

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، رسول شجری در گفت‎وگو با ایلنا، با بیان اینکه معمولا در ماه‌های اردیبهشت و خرداد تولیدکنندگان در بلاتکلیفی به سرمی‌برند که این مسئله با توجه به کرونا و عدم فروش بازار اسفند تشدید یافته است، در خصوص واردات کفش گفت: طی سه سال گذشته به دنبال جهش نرخ ارز تقریبا واردات کفش برای واردکنندگان مقرون به صرفه نیست و با توجه به پیگیری‌ها و تاکیدات دولت بر توجه به تولید داخل واردات کفش ممنوع شد. تا اینکه در اواخر سال ۹۸ واردات کفش فقط برای برخی از انواع کفش‌ها از جمله کفش‌های ورزشی با برندهای خاص مجاز شد.

وی ادامه داد:‌ توجه شود که در کنار کفش‌های دارای مجوز برخی از کفش‌های بی‌کیفیت نیز وارد می‌شود که این مسئله موجب ضربه زدن به اقتصاد و تولید در داخل کشور شده است، به همین دلیل خواستار ممنوعیت واردات برای همه انواع کفش هستیم.

رئیس اتحادیه کفاشان دست دوز با مخالفت در این خصوص گفت: تولیدکنندگان به شدت با این نوع واردات مخالف هستند، زیرا درکنار این کفش‌ها برخی از کفش‌های ورزشی که مجوزی برای آنها صادر نشده است نیز وارد می‌شود، توجه شود که مجوز صادرات این کفش‌ها نیز فقط برای مناطق آزاد بوده است درحالی که کفش‌ها از آن مناطق وارد بازارهای تهران و سایر شهرها می‌شود.

شجری ادامه داد: بنابراین رشدی که در نبود کفش‌های خارجی در فروش کفش‌های ایرانی به وجود آمده بود با ورود این کفش‌ها به بازار از رونق افتاد. ضمن آنکه قیمت بسیار بالای کفش‌ها زمینه سواستفاده سودجویان را نیز فراهم کرده است.

وی با اشاره به توانایی بالای تولیدات داخل در رقابت با برندهای خارجی گفت: صنعت کفش ایران این آمادگی را دارد تا هر نوع کفشی اعم از کفش اسکی، تنیس، فوتبال و هرنوع کفش دیگری که مد نظر مصرف‌کنندگان داخلی است را در کشور تولید کند.

شجری با اشاره به سخنرانی اخیر رهبری مبنی بر مصرف لوازم ورزشی داخلی گفت: ما توانایی رقابت با برندهای معروف و مشهور خارجی را داریم و چه بسا که برخی از این برندها در داخل کشور تولید شده و با سوء استفاده برخی برچسب برند خارجی می‌خورند، بنابراین باید با این مسئله مقابله کرد.

وی با تاکید بر صادرات گفت: اگر شرایط و مواد اولیه مهیا باشد ما توانایی تولید ۴۰۰ میلیون کفش را به طور سالانه داریم، بنابراین امروزه توجه به صادرات جزو ضروریاتی است که دولت باید به آن توجه کند.

شجری با بیان اینکه بهترین کفش چرم دنیا در کشور ما تولید می‌شود، گفت: نقص ما در ضعف در تبلیغات و عدم اعتماد به نفس در تولیدات داخلی است، چرا باید تولیدات داخلی با برندهای خارجی به فروش برسند؟ مسئله دیگر رسانه‌ها هستند زیرا بیشترین تبلیغات برای برندهای خارجی صورت می‎گیرد.

رئیس اتحادیه کفاشان دست دوز قیمت‌های سرسام آور برخی از برندهای خارجی را غیرواقعی بیان کرد و گفت: اگر کفش چرمی با برند خارجی بیش از یک میلیون تومان قیمت داشته باشد همین کفش با برند داخلی و کیفیتی بسیار بهتر معادل ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود. همچنانکه بسیاری از تولیدکنندگان کفش چرم در کشور با کشورها خارجی همکاری می‌کنند، چرا هموطن‌نان ما باید برند خارجی مصرف کنند؟

وی با اشاره به نمایشگاه امپکس که میهمانانی از کشور ایتالیا در آن حضور داشتند، گفت: با وجود آنکه ایتالیا مهد کفش است این مهمانان کفش ایرانی را با خود کادو بردند.

رسول شجری با اشاره به سود سرسام آور قاچاق کفش در کشور گفت: باید کمک کنیم که صنعت کفش در داخل کشور سرپا بماند و زیرا باتوجه به مشکلات اقتصادی حاکم در کشور نمی‌توانیم برای تولید و فروش خود برنامه‌ریزی داشته باشیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.