×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۱۰ تیر , ۱۴۰۳
سود نقدی ۶۲۰ ریالی به ازای هر سهم در مجمع عمومی چادرملو تقسیم شد

به گزارش تجارت گردان، مهندس طاهرزاده، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، از دستاوردهای بزرگ این شرکت در دو سال گذشته خبر داد و گفت: طی دو سال گذشته از چهار کارخانه صنعتی ، سه کارخانه رکورد های تولید را از ابتدای راه اندازی در مجموعه محقق کردند. وی گفت:  در سال ۱۴۰۲ در ۲ کارخانه گندله سازی و فولادسازی، رکوردشکنی را از ابتدای بهره برداری در کارخانه احیاء تولید علیرغم محدودیت گاز در مجموعه محقق کردند.

سرمایه‌گذاری ۱۶٫۳ دهم همت در توسعه شرکت چادرملو

طاهرزاده افزود: در زمینه توسعه، گام های مثبتی برداشته شده است و برای اولین بار، بالغ بر ۱۶٫۳ دهم همت سرمایه گذاری در طرح های توسعه ای شرکت و شرکت های وابسته صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در ادامه گفت: در سال جاری، با افتتاح طرح های توسعه ای، محدودیت های زیرساختی در تولید کاهش یافته و سرمایه گذاری در طرح های توسعه ای پایین دستی و ایجاد ارزش افزوده بیشتر، رقابت پذیری ما در شرایط فعلی افزایش یافته داده است.

وی از برنامه‌های این شرکت در سال جاری خبر داد و گفت: با سرمایه‌گذاری ۶۲۴ میلیون یورو، انتظار می‌رود که اشتغالزایی قابل توجهی در این مجموعه صورت گیرد، به طوری که ۱۸۷۰ نفر به صورت مستقیم و ۶۵۶۰ نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد. این حرکت استراتژیک، که به عنوان یک دستاورد بزرگ برای چادرملو تلقی می‌شود و معادل ریالی آن حدود ۳۷ همت سرمایه گذاری برای مجموعه خواهد بود.

تجارت گردان | سود نقدی ۶۲۰ ریالی به ازای هر سهم در مجمع عمومی چادرملو تقسیم شد

سهم ۱۷ درصدی چادرملو در تولید کنسانتره کشور

طاهرزاده از سهم قابل توجه این شرکت در تولید کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی و شمش فولادی کشور خبر داد گفت: در بخش کنسانتره سهم چادرملو بالغ بر ۱۷ درصد از سهم تولید کنسانتره کشور است و سهم تولید چادرملو در سال گذشته حدود ۱۰٫۶ دهم میلیون تن بود که با درنظر گرفتن ۶۳٫۴ میلیون تن کنسانتره  که در کشور تولید شده سهم چادرملو حدودا ۱۷ درصد است .

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با اشاره به راه اندازی مجموعه عصر نوین مهاباد در سال جاری، افزود: پیش بینی می کنیم سهم ما در سال جاری افزایش پیدا کند.

وی درباره سهم چادرملو در تولید گندله کشور گفت: سهم چادرملو از تولید کل گندله در کشور حدوداً ۷ درصد است، که با تولید ۳٫۹ میلیون تن گندله توسط شرکت، در مقایسه با تولید کلی کشور که حدوداً ۵۶٫۷ میلیون تن بوده، به دست آمده است.

طاهرزاده درباره سهم این شرکت در تولید آهن اسفنجی کشور افزود: با نظر گرفتن تولیدی که در مجموعه ارفع و غدیر انجام شد، سهم چادرملو حدودا ۱۰ درصد از تولید آهن اسفنجی کل کشور است.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو درباره سهم این شرکت در تولید شمش فولادی کشور ارائه داد و تأکید کرد که با احتساب تولیدات انجام شده در مجموعه‌های ارفع و چادرملو، میزان تولید شمش فولادی در سال گذشته به حدود ۱۱۹۰ هزار تن رسیده است. این میزان تولید، سهم چادرملو را تقریباً ۶ درصد از کل تولید شمش فولادی در سطح کشور می‌رساند.

تجارت گردان | سود نقدی ۶۲۰ ریالی به ازای هر سهم در مجمع عمومی چادرملو تقسیم شد

رشد قابل توجه تولید سنگ آهن در ایران

وی، از رشد قابل توجه در تولید سنگ آهن در ایران خبر داد و اعلام کرد که در طی ۱۰ سال گذشته، تولید سنگ آهن در کشور از ۵۰ میلیون تن در سال ۹۳ به بیش از ۱۱۳ میلیون تن در سال ۱۴۰۲ افزایش یافته است.

طاهرزاده در ادامه گفت: با توجه به عملیات استخراج انجام شده در مجموعه چادرملو، سهم این شرکت از کل تولید سنگ آهن خام کشور در سال ۱۴۰۲، ۷.۶ دهم درصد بوده که معادل تقریبا ۸.۵ میلیون تن است. علاوه بر این، شرکت چادرملو در سال گذشته توانسته است نزدیک به ۵.۳ دهم میلیون تن سنگ آهن را از طریق فرآوری باطله‌های معدنی و خرید از سایر منابع معدنی در سطح کشور برای کارخانه‌های کنسانتره خود تأمین کند.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، به وضعیت تولید کنسانتره در کشور و عملکرد معدن چادرملو در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: ظرفیت نصب شده کنسانتره در کشور حدود ۸۲ میلیون تن بوده که تنها ۷۸ درصد از این ظرفیت به بهره‌برداری رسیده و میزان تولید کنسانتره کشور در سال گذشته حدود ۶۳ میلیون تن بوده است .

تجارت گردان | سود نقدی ۶۲۰ ریالی به ازای هر سهم در مجمع عمومی چادرملو تقسیم شد

چادرملو؛ دومین تولیدکننده بزرگ کنسانتره در ایران با تولید ۱۰٫۶ میلیون تن

طاهرزاده در خصوص معدن چادرملو توضیح داد که این مجموعه دارای پنج خط تولید کنسانتره است که هر خط به‌طور معمول ۱٫۷ میلیون تن کنسانتره تولید می‌کند و ظرفیت اسمی مجموع آنها ۸٫۵ میلیون تن رسیده است.

وی افزود: ما فراتر از ظرفیت اسمی خود تولید کرده‌ایم و در سال گذشته ۱۰٫۶ میلیون تن کنسانتره در چادرملو تولید شد که ما را به عنوان دومین تولیدکننده کنسانتره کشور معرفی کرد.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو بیان کرد که این مجموعه با تامین سنگ آهن معادل ۷٫۶ درصد از کل تولید کشور، موفق به تولید ۱۷ درصد از کنسانتره کشور شده است.

مهندس طاهرزاده، ، اعلام کرد که برنامه تولیدی که سال گذشته به بورس اعلام شده بود، حدودا ۱۰ میلیون تن بود که توانستیم ۶ درصد فراتر از این برنامه را در مجموعه چادرملو محقق کنیم.

مدیرعامل این شرکت اعلام کرد که در سال گذشته، ۵٫۳ میلیون تن سنگ آهن خریداری شده است که این میزان نسبت به سال ۱۴۰۱ با افزایش ۱٫۷ میلیون تنی همراه بوده است. این افزایش خرید نشان‌دهنده تلاش شرکت برای حفظ و ارتقاء سطح تولید کنسانتره فراتر از ظرفیت اسمی است. مدیرعامل تأکید کرد که عملکرد تولیدی شرکت در سطحی قابل قبول و بالاتر از پیش‌بینی‌ها قرار دارد، که این امر بیانگر تعهد چادرملو به توسعه پایدار و پیشبرد اهداف صنعتی کشور است.

وی، اعلام کرد که ظرفیت تولید گندله در ایران در شرایط کنونی به حدود ۶۹ میلیون تن می‌رسد. وی همچنین توضیح داد که با توجه به نرخ بهره‌برداری از ظرفیت‌های تولیدی، کشور در حال حاضر تقریباً ۸۵ درصد از ظرفیت خود را به کار گرفته و در نتیجه، حدود ۵۶ میلیون تن گندله در سطح ملی تولید شده است.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو اظهار داشت: این نشان می‌دهد که عملا میزان نرخ بکارگیری از واحد های تولید گندله بیشتر از ۸۵ درصد در داخل کشور نبوده است.

طاهرزاده، اعلام کرد که تولید گندله در این مجموعه در سال گذشته به ۳٫۹ میلیون تن رسیده است. او افزود این میزان تولید، ۷ درصد از کل تولید گندله کشور را که حدودا ۵۶ میلیون تن بوده، تشکیل می‌دهد. با این حساب، چادرملو موفق به کسب جایگاه ششم در بین تولیدکنندگان گندله در سطح ملی شده است.

وی همچنین اظهار داشت: ظرفیت خط تولید گندله چادرملو حدودا ۳٫۴ میلیون تن است و با توجه به افزایش ظرفیت ها، این امکان را فراهم کردیم که سال گذشته بتوانیم ۳٫۹ دهم میلیون تن گندله را برای اولین بار از سال ۱۳۸۶ در مجموعه چادرملو محقق کنیم.

تولید آهن اسفنجی در سال ۱۴۰۲ به ۳۳ میلیون تن رسید

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، اعلام کرد: ظرفیت واحدهای آهن اسفنجی در سال ۱۴۰۲ در سطح کشور حدود ۴۰ میلیون تن بود که نرخ بکارگیری این واحدها به حدود ۸۳ درصد رسید و در نتیجه ۳۳ میلیون تن آهن اسفنجی در کشور تولید شد.

طاهرزاده، ، از دستیابی به نرخ تولید پایدار در سال گذشته خبر داد و گفت: علی‌رغم چالش‌های ناشی از محدودیت‌های گاز که در سال ۱۴۰۰، ۴۰ درصد بیشتر از سال ۱۴۰۱ بود، شرکت با کاهش توقفات اضطراری به میزان ۲۴۳ ساعت و اتخاذ رویکردی مبتنی بر بهره‌برداری حداکثری، توانست حدود ۱٫۶ میلیون تن آهن اسفنجی تولید کند. این اقدامات استراتژیک، موجب شد تا چادرملو در سال ۱۴۰۲ از هرگونه کاهش در تولید جلوگیری کرده و به ثبات تولیدی دست یابد.

وی، از تحقق تولید فراتر از انتظارات در بخش آهن اسفنجی خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های اعلام شده به بورس، پیش‌بینی تولید حدود ۱٫۵۵ میلیون تن بود که شرکت نه تنها به این هدف دست یافت، بلکه با تلاش و کوشش مستمر، توانست ۳ درصد بیشتر از برنامه‌ریزی انجام شده را به مرحله اجرا درآورد.

ثبت رکورد تولید در واحدهای فولادسازی با وجود محدودیت‌های برق

طاهرزاده اعلام کرد که ظرفیت اسمی واحدهای فولادسازی در سطح کشور در سال ۱۴۰۲ به نزدیک ۴۴ میلیون تن رسیده است. با این حال، نرخ بهره‌برداری از این ظرفیت در همان سال به ۳۲ میلیون تن افزایش یافته است. با وجود افزایش محدودیت‌های برق در مقایسه با سال‌های گذشته، مجموعه چادرملو موفق شده است تا رکورد تولید را در واحدهای فولادسازی خود از زمان آغاز بهره‌برداری به ثبت برساند،

وی افزود: بر اساس برنامه‌ای که پیشتر به بورس اعلام شده بود، هدف تولید ۱٫۱ میلیون تن تعیین گردیده بود، اما شرکت با تولید ۱۱۹۰ هزار تن، توانست ۸ درصد بیشتر از برنامه‌ریزی‌های اولیه تولید نماید. وی تاکید کرد که سیاست چادرملو بر این است که بیشترین ارزش افزوده را در پایین‌ترین بخش زنجیره ارزش خود محقق کند که این امر نشان‌دهنده تمرکز شرکت بر بهبود کیفیت و افزایش بهره‌وری است.

افزایش درآمد چادرملو با وجود کاهش فروش کنسانتره

طاهرزاده اعلام کرد که این شرکت در سال ۱۴۰۲ حدود ۵٫۸ میلیون تن کنسانتره فروخته و درآمدی بالغ بر ۲۲٫۵ میلیون همت کسب کرده است. این در حالی است که در سال ۱۴۰۱ فروش کنسانتره ۶٫۲ میلیون تن و درآمد حدود ۱۷٫۷ میلیون همت بوده است.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، اعلام کرد که شرکت در سال ۱۴۰۲ موفق به فروش حدود ۵٫۸ میلیون تن کنسانتره شده و درآمدی بالغ بر ۲۲٫۵ میلیون همت کسب کرده است. این میزان درآمد در مقایسه با سال ۱۴۰۱، که شرکت ۶٫۲ میلیون تن کنسانتره فروخته و درآمدی حدود ۱۷٫۷ میلیون همت داشته، نشان‌دهنده افزایش قابل توجه درآمد علی‌رغم کاهش اندک در حجم فروش است.

وی، اعلام کرد که علی‌رغم کاهش کمی در فروش کنسانتره، شرکت شاهد رشد فروش بوده است. ایشان دلیل اصلی این کاهش، تبدیل بخشی از کنسانتره به گندله را مطرح نموده و بیان داشته‌اند: در سال گذشته، نزدیک به ۷۰۰ هزار تن کنسانتره را به گندله تبدیل کرده‌ایم. این تغییر استراتژیک، به افزایش فروش گندله از ۱٫۳ میلیون تن در سال ۱۴۰۱ به ۲٫۰۵ میلیون تن در سال ۱۴۰۲ منجر شده است، که نشان‌دهنده توانایی شرکت در انطباق با نیازهای بازار و افزایش ارزش افزوده محصولات خود است.

افزایش فروش داخلی چادرملو در سال ۱۴۰۲

مهندس طاهرزاده، اعلام کرد که در سال ۱۴۰۲، با توجه به سیاست شرکت برای استفاده از آهن اسفنجی تولیدی در فرآیند فولاد سازی داخلی، تنها ۹۴ هزار تن از این محصول به فروش رسیده است. وی تاکید کرد که به دلیل کوتاه بودن زمان ماندگاری آهن اسفنجی، در صورت وجود مازاد، آن را به فروش می‌رسانند.

همچنین در بخش شمش فولاد، فروش داخلی از ۹۱۱ هزار تن در سال ۱۴۰۱ به ۹۸۶ هزار تن در سال ۱۴۰۲ افزایش یافته و درآمدی حدود ۱۹٫۶ هزار میلیارد تومان را به همراه داشته است. طاهرزاده افزود که مجموع فروش داخلی شرکت در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ از ۳۷ هزار میلیارد تومان به حدود ۵۴ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

افزایش فروش چادرملو در سال ۱۴۰۲ با تمرکز بر بازار داخلی

وی، اعلام کرد که این شرکت در سال ۱۴۰۲ موفق به صادرات ۱۷۷ هزار تن شمش شد که درآمدی حدود ۳٫۲ هزار میلیارد تومان به همراه داشت. وی افزود که اگرچه فروش صادراتی نسبت به سال ۱۴۰۱ کاهش داشته، اما افزایش قابل توجهی در فروش داخلی داشته‌اند که این کاهش را جبران کرده است.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو تاکید کرد که مجموع فروش شرکت در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ از ۴۱ هزار میلیارد تومان به حدود ۵۷ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.