×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | سیل عاشقان حسینی در کربلا

شبکه تلویزیونی العالم,،موج ورود زائران اربعین حسینی از استان های مختلف عراق و همچنین از اقصی نقاط جهان به مقصد کربلای معلا همچنان ادامه دارد. ورود کاروان های مختلف عزادار در پیاده روی اربعین تا ظهر فردا,شنبه, به اوج خود خواهد رسید. در همین حال مقامات ایرانی اعلام کردند بیش از سه و نیم میلیون نفر به مقصد عراق, از مرز مشترک با این کشور عبور کردند.

مالک السامرایی گزارشگر العالم گزارش داد, در بزرگ ترین تجمع معنوی در جهان, میلیون ها محب اهل بیت علیهم السلام با قلبی آکنده از عشق خود را به شهر مقدس کربلا می رسانند, تا در اربعین شهادت شهدای کربلا, مرقد مطهر امام حسین (ع) را زیارت کنند.
در شرایطی که میلیون ها نفر خود را به کربلا رسانده اند, میلیون ها نفر دیگر نیز با پای یپاده در مسیر کربلا در حرکتند تا جمعیت حاضر در کربلای معلا, روز شنبه به اوج برسد. از تمامی مناطق عراق, سیلی از جمعیت با پای پیاده به سمت کربلا در حرکتند, این عزادران با شوق و اشتیاق خاصی صدها کیلومتر راه را طی می کنند تا محبت خود به امام حسین(ع) را نشان دهند.
این جنبش بی سابقه جهانی, قلب ها را در مناطق مختلف جهان تسخیر کرده است, تا صدها هزار نفر از ساکنان کشورهای همسایه عراق و حتی اتباع کشورهای دور دست نیز با سعی و تلاش در پی آن باشند که خود را به کربلا برسانند و در مراسم مقدس اربعین حاضر شوند. در مسیر حرکت میلیونی مردم, هیئت های مختلف از کشورهای مختلف, با برپایی چادر, به ارائه همه نوع خدمات اعم از مسکن, غذا و خدمات پزشکی به زائران مشغول هستند.
مقامات ایرانی نیز خبر دادند بیش از سه و نیم میلیون نفر برای رسیدن به کربلا, از چهار گذرگاه مرزی با عراق عبور کرده اند و انتظار می رود این رقم در ساعات آینده بیشتر شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در موکب امام رضا(ع) در عمود ۲۸۵ حضور یافت و مورد استقبال راهپیمان اربعین حسینی قرار گرفت

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.