به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، محمد سپهر که در نشست مدیران روابط عمومی شرکت های معدن و صنایع معدنی سیرجان سخن می گفت، افزود: بخش عمده ای از فعالیت روابط عمومی، اطلاع رسانی صحیح، سریع و دقیق به جامعه است.وی افزود: روابط عمومی، حوزه ای است که ارتباط شرکت را با بیرون مجموعه برقرار می کند و اینکه این پیام چگونه و با چه کیفیتی به جامعه منتقل می شود، از اهمیت زیادی برخوردار است.وی با اشاره به ضرورت استفاده از ابزارهای جدید اطلاع رسانی در روابط عمومی ها، گفت: امروز دنبال کنندگان اخبار، فرصت و یا اشتیاق مطالعه متن های طولانی را ندارند و همین امر نیاز به بروز رسانی ابزارهای ارتباطی را به یک ضرورت جدی بدل کرده است.سپهر ادامه داد: استفاده از روش های کاربر پسند همچون موشن گرافی، اینفوگرافی و ساخت کلیپ اقدامات و برنامه ها می تواند ابزار خوبی برای اطلاع رسانی باشد و البته مهم است بسته های اطلاع رسانی را برای مخاطبان و جوامع هدف مد نظر استاندار سازی کرد.مدیر روابط عمومی ایمیدرو با تاکید بر اینکه برای معرفی اقدامات، دستاوردها و برنامه ها، باید یک پیوست رسانه ای داشت، اظهار داشت: پروژه ها و اقدامات شرکت را باید در سطح مناسب اطلاع رسانی کرد و از ظرفیت رسانه های پربازدید هم استفاده نمود، برای اثر گذاری بهتر باید هم در فضای مکتوب حضور داشت و هم از قالب رسانه ملی و شبکه های مجازی بهره گرفت.*اقدامات ماندگار شرکت ها در ایفای نقش مسئولیت اجتماعیوی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدامات ماندگار شرکت های معدن و صنایع معدنی در ایفای نقش مسئولیت اجتماعی، گفت: این شرکت ها در بحران کرونا ۲۰۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض داشتند و همچنین با نظارت وزارت صمت در واردات تجهیزات پزشکی و ماسک و … همکاری کردند.سپهر افزود: همچنین در سیل سال گذشته نیز شرکت ها ۱۰۰ میلیارد تومان کمک کردند که اطلاع رسانی اینگونه اقدامات، می تواند به معرفی هرچه بهتر این حوزه به مردم موثر باشد.وی همراهی با مردم در مشکلات را وظیفه اخلاقی و انسانی هر سازمانی دانست و گفت: البته باید کمک ها را برجسته کنید تا مردم به خوبی حس کنند که شرکت های معدنی در سختی ها کنارشان هستند و تولید و سودآوری تنها دغدغه آنها نیست.مدیر روابط عمومی ایمیدرو با تاکید بر هم افزایی هرچه بیشتر بین روابط عمومی ها، اعلام کرد: شرکت ها در برگزاری نمایشگاه های این حوزه باید هماهنگ باشند.وی افزود: تقویم موضوعات نمایشگاهی باید توسط برگزارکنندگان به روابط عمومی ها اعلام شود تا لا همفکری از برگزاری نمایشگاه و همایش های تکراری جلوگیری کرد.*پویایی آموزش در روابط عمومیوی با اشاره به اهمیت مقوله آموزش در روابط عمومی ها، گفت: بحث آموزش را باید جدی گرفت. برگزاری دوره های خبرنویسی، عکس و اقدامات اینچنینی را نیز به صورت مؤثر و کاربردی در شمار برنامه ها قرار داد. سپهر با اشاره به دستاوردهای حوزه معدن و صنایع معدنی، عنوان کرد: نکته قابل توجه این است که مردم ما به خوبی نقش این حوزه را در زندگی خود احساس نمی کنند.مدیر روابط عمومی ایمیدرو تصریح کرد: سال گذشته برای ۷۸۰۰ نفر در این حوزه شغل ایجاد شد و ۳٫۲ میلیارد دلار طرح در حوزه معدن و صنایع معدنی به بهره برداری رسید، بنابراین میبینیم بیشترین تحرک، پویایی و تامین ارز کشور از طریق این صنعت تامین شده است که این رویداد نیاز به اطلاع رسانی برای جامعه دارد.*به اشتراک گذاری نقاط قوتسپهر عنوان کرد: شرکت ها، نقاط موفقیت را با یکدیگر به اشتراک بگذارند تا اثرگذاری فعالیت روابط عمومی ها بیش از پیش به نمایش گذاشته شود. وی افزود: بعد از سال ها نخستین همایش روابط عمومی ها را با هدف تقویت روحیه تعامل و شناخت فرصت ها برگزار کردیم.مدیر روابط عمومی ایمیدرو اظهار داشت: ایجاد رقابت سالم در بین روابط عمومی ها موضوع مهم دیگری است که باید به آن توجه کرد. ما یک خانواده هستیم و باید در مواقع حساس همگرایی لازم را داشته باشیم. سپهر در پایان با قدردانی از روابط عمومی شرکت گل گهر در برگزاری این نشست، گفت: باید تلاش کنیم تا این نشست ها ادامه پیدا کند