×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
سیر تحول لوازم خانگی سری Bespoke AI سامسونگ با امکان شخصی‌سازی گسترده

مجموعه لوازم خانگی Bespoke سامسونگ در پنج سال گذشته، مسیر تکامل خود را با افزودن قابلیت‌ها و سرویس‌های جدید کامل کرده است. در سال جاری نیز قابلیت پیشرفته هوش مصنوعی به این سری اضافه شد تا این مجموعه ویژه و خاص نام Bespoke AI را به خود بگیرد. این ارتقای صورت‌گرفته نشان می‌دهد که چگونه چشم‌انداز «هوش مصنوعی برای همه» (AI for All) قادر است زندگی کاربران را بهینه کند. در ادامه مسیر پنج ساله تکامل سری Bespoke را مرور کرده‌ایم.

سری Bespoke : به لوازم خانگی خود رنگ ببخشید (از ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰)

ایده Bespoke در ژوئن ۲۰۱۹ از پروژه PRISM متولد شد. این پروژه، ابتکاری از سامسونگ بود تا این شرکت را از تولیدکننده صرف لوازم خانگی فراتر ببرد و به برندی «مشتری‌محور» در این حوزه تبدیل کند. Bespoke با ارائه مجموعه‌ای گسترده از محصولاتی که در جنس و رنگ‌های مختلف عرضه می‌شد، نیاز طیف وسیعی از مصرف‌کنندگان را برای داشتن محصولاتی سفارشی و تجربیات شخصی‌سازی‌شده برآورده می‌کرد.

در سال ۲۰۲۰، سامسونگ با شعار «متناسب با سبک زندگی شما» (Fits Your Lifestyle)، گستره محصولات لوازم خانگی خود را با افزودن یخچال و ماشین ظرفشویی افزایش داد. تا پایان همان سال نیز مجموع فروش تمام لوازم خانگی سری Bespoke از مرز یک میلیون دستگاه گذشت.

سری Bespoke Home : تجربه لوازم خانگی متصل برای خانه (۲۰۲۱)

در سال ۲۰۲۱، استراتژی سری Bespoke Home موفق شد مفهوم پایه این مجموعه را تقریبا به تمامی لوازم خانگی گسترش دهد. سامسونگ برای تمامی مدل‌های عرضه‌شده در این سال، سرویس وارانتی نامحدود و همیشگی جدیدی را به منظور تعویض رایگان کمپرسور و موتور دیجیتال اینورتر معرفی کرد. همچنین، استایل‌های جدیدی برای یخچال‌ فریزر پرچمدار Bespoke در دسترس قرار گرفت. بدین صورت که کاربران می‌توانستند از بین ۳۶۰ رنگ جذاب، پنل دلخواه خود را انتخاب کنند یا جدا از ۲۲ پیکربندی پنل اولیه، به سراغ ترکیب رنگ‌های پیشنهادی از شرکت رنگ‌آمیزی لوکس «بنجامین مور» (Benjamin Moore) بروند.

در نتیجه، سری Bespoke Home موفق شد جایگاه خود را در آمریکای شمالی و اروپا به تثبیت برساند. مشتریان در این بازارها می‌توانستند با خریداری یخچال، مایکروفر یا ماشین ظرفشویی Bespoke، از اکوسیستم هوشمند SmartThings بهره‌مند شوند.

سری Bespoke Home 2.0 : لوازم خانگی پرمیوم با ارزشی ماندگار (۲۰۲۲)

سری Bespoke Home 2.0 در سال ۲۰۲۲، ارزش‌های بیشتری نسبت به گذشته ارائه کرد و برای اولین بار، ماشین‌های لباسشویی و تهویه مطبوع را به خانه‌های مردم در سراسر جهان آورد. علاوه بر این، کاربران می‌توانستند از سرویس مبتنی بر هوش مصنوعی SmartThings Home Life برای اتصال و کنترل لوازم خانگی مختلف استفاده کنند. سامسونگ با همکاری با شرکت پاتاگونیا (Patagonia)، چرخه «میکروفیبر کمتر» (Less Microfiber) را برای ماشین لباسشویی‌های Bespoke AI ایجاد کرد تا انتشار ذرات میکروپلاستیک را در لباسشویی‌ها کاهش دهد.

در همان سال، عرضه سری Bespoke Infinite Line سطح جدیدی از لوکس بودن را به بازار معرفی کرد. یخچال پرچمدار این سری، با بهره‌مندی از مواد طبیعی بادوامی مانند آلومینیوم، سرامیک و استیل ضدزنگ، مفهوم لوازم خانگی را با ظاهری زیبا و باشکوه بازتعریف می‌کرد.

سری Bespoke Life : لوازم خانگی متصل برای سبک زندگی پایدار (۲۰۲۳)

سامسونگ در سال ۲۰۲۳ با چشم‌انداز سری Bespoke Life، بر ارزش‌های اصلی برند یعنی پایداری، اتصال همه‌جانبه و طراحی برجسته تاکید داشت. برای تحقق این هدف، شرکت سامسونگ هوش مصنوعی را به طور فعال در مجموعه لوازم خانگی سری Bespoke خود ادغام کرد و تمامی محصولات جدیدی که در آن سال عرضه شدند را به قابلیت اتصال Wi-Fi مجهز کرد.

در راستای تاکید هرچه بیشتر بر زندگی پایدار روزانه و بهره‌وری انرژی، سامسونگ «حالت انرژی هوش مصنوعی» (AI Energy Mode) خود را که یکی از قابلیت‌های نوآورانه پلتفرم SmartThings برای پایش مصرف انرژی است، به ۶۵ کشور جهان گسترش داد.

سری Bespoke AI : کار کمتر، زندگی بیشتر (۲۰۲۴)

در ادامه این روند تکاملی و در سال جاری میلادی نیز، کاربران سامسونگ با معرفی سری Bespoke AI مجهز به قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی، پنل لمسی هفت اینچی AI Home و دستورات صوتی پشتیبانی‌شده توسط دستیار صوتی «بیکسبی» (Bixby)، به سطح کاملا جدیدی از راحتی دست پیدا کردند.

یخچال  Bespoke 4-Doorمجهز به  AI Family Hubبه لطف قابلیت AI Vision Inside که از دوربین نصب‌شده در داخل محفظه کمک می‌گیرد، قادر است مواد غذایی داخل یخچال را به طور خودکار شناسایی کرده و برای شما لیست خرید تهیه کند. همچنین، تنظیمات سفارشی در ماشین لباسشویی و خشک‌کن مجهز به هوش مصنوعی Bespoke AI Laundry Combo قدرت موتور، مدت زمان شست‌وشو و همچنین خشک کردن را بر اساس مقدار لباس‌ها تنظیم می‌کند. جارو رباتیک Bespoke Jet Bot Combo AI Steam مجهز به بخارشوی هوشمند با قابلیت AI Floor Detect نیز می‌تواند انواع مختلف سطوح کف و فرش را از هم تشخیص دهد.

قابلیت «باز شدن خودکار درب» (Auto Open Door) در یخچال Bespoke 4-Door مجهز به AI Family Hub و ماشین لباسشویی و خشک‌کن مجهز به هوش مصنوعی Bespoke AI Laundry Combo، دسترسی را برای افرادی که باز کردن درب برایشان دشوار است، با یک لمس ساده تسهیل می‌کند. علاوه بر این، حالت انرژی هوش مصنوعی نیز در برخی از محصولات هوشمند سامسونگ در سال ۲۰۲۴ بهبود یافته تا شاهد کاهش مصرف انرژی تا ۶۰ درصد باشیم.

محصولات سری Bespoke AI سامسونگ، با ترکیب اتصال‌، هوش مصنوعی و توجه به محیط زیست، زندگی کاربران را بهبود می‌بخشند و زمان و انرژی مورد نیاز برای انجام کارهای خانه را تا حد امکان کاهش می‌دهند. سامسونگ مشتاقانه به پیشرفت و تکامل لوازم خانگی سری Bespoke ادامه می‌دهد تا عملکردی فراتر از انتظارات از خود به جا گذارد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.