شاخص بزرگراهی کردستان ۲ برابر افزایش یافت

عرفان مرادی روز سه‌شنبه در گفت و با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در این مدت ۱۵۷ کیلومتر بزرگراه در کردستان احداث شد،  اظهار داشت: این میزان بزرگراه اجرا شده عمدتا در مسیرهای سنندج – سقز در قالب کریدر شمال – جنوب، سنندج – دهگلان و سنندج – مریوان با هزینه ۶۰۰ میلیار تومانی بوده است.
وی اضافه کرد: با انجام این اقدامات شاخص بزرگراهی استان با رشد ۲ برابری از ۱۱ درصد به ۲۲ درصد رسید تا این زیرساخت‌ها به عنوان عنصری مهم در تحقق توسعه پایدار این استان نقشی بیش از گذشته ایفا کند.
معاون ساخت و توسعه راه‌های مدیرکل راه و شهرسازی کردستان افزود: ارتقای شبکه راه‌های استان از فرعی به اصلی و اصلی به بزرگراه از جمله اولویت‌های هدف‌گذاری شده دولت در این استان است.
وی یادآور شد: هم اکنون در استان عملیات اجرایی به منظور ارتقای راه‌ها و بهبود سطح برخورداری در حوزه‌های راه اصلی، فرعی و بزرگراهی با جدیت و تلاش مجموعه همکاران، مشاوران و پیمانکاران بومی در حال انجام است.
مرادی تاکید کرد: این اداره کل هم اکنون احداث ۱۹۸ کیلومتر بزرگراه و ۸۰ کیلومتر راه اصلی را در دستور کار خود قرار داده که با اتمام این برنامه شاخص‌های حوزه راه در این استان به میانگین فعلی کشور می‌رسد.
وی گفت: برای اتمام این طرح‌ها یک هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است که اکنون در حوزه بزرگراهی و راه اصلی ۱۶ طرح در قالب ۲۵ قطعه به طول ۲۷۸ کیلومتر شامل ۱۹۸ کیلومتر بزرگراه و ۸۰ کیلومتر راه اصلی در دست پیمان قرار دارد.
مرادی تاکید کرد: از جمله طرح‌های در حال اجرای بزرگراهی این استان شامل تعریض گردنه صلوات آباد، احداث جاده جدید سنندج به مریوان، طرح کریدور شمال جنوب در مسیرهای کامیاران، سنندج، دیواندره و سقز است.
استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن راه روستایی و حدود یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر آن راه بین‌شهری شامل ۳۲۵ کیلومتر بزرگراه، ۸۸۸ کیلومتر اصلی و ۷۰۰ کیلومتر نیز فرعی و عریض است.

فتحنایی

Recent Posts

سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومانی فولاد مبارکه برای احداث بزرگترین گمرک اختصاصی کشور

مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین افتتاح طرح توسعه گمرک اختصاصی فولاد مبارکه از سرمایه‌گذاری هزار…

4 ساعت ago

ابراز امیدواری رئیس کل گمرک برای تعمیم مدل موفق فولاد مبارکه در ایجاد گمرک اختصاصی در سراسر کشور

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران نسبت به…

4 ساعت ago

فولاد مبارکه یکی از مصادیق زنجیره ارزش کامل، تراز و نمونه تولید در کشور است

وزیر امور اقتصادی و دارایی در آیین افتتاح طرح توسعه گمرک اختصاصی فولاد مبارکه گفت:…

4 ساعت ago

سیاست تثبیت عامل شفافیت و تقویت بخش خصوصی در اقتصاد است

با کوچک‌سازی دولت و تداوم مقابله جدی‌ با ناترازی بانک‌ها قطع به یقین شاهد رقابت…

4 ساعت ago

نشست وزاری تجارت کشورهای D8 در استانبول

نشست غیررسمی وزرای تجارت دی هشت در حاشیه اجلاس کمیته مذاکرات تجاری سازمان همکاری اسلامی…

4 ساعت ago