×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
شاخص بورس قرمزپوش شد

تجارت گردان | شاخص بورس قرمزپوش شد

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، براساس معاملات امروز بیش از چهار میلیارد و ۱۶۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۸ هزار و ۴۶۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با یک هزار و ۵۹۰  واحد رشد به ۱۷۸ هزار و ۶۷۰  واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با یک هزار و ۵۷ واحد افزایش به ۱۱۸ هزار و ۸۷۰ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با سه هزار و ۴۶۸ واحد کاهش به رقم ۶۴۶ هزار و ۸۷۶ واحد رسید، شاخص بازار اول سه هزار و ۵۱۸ واحد و شاخص بازار دوم ۶ هزار و ۶۹۰ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد بانک ملت (وبملت) با ۴۲۲ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۳۶۱ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۳۵۶ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۲۴۷ واحد، بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۱۴۰ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۱۴۰ واحد.بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک هزار و ۲۹۱ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۹۸۹ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۷۶۹ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۵۲۰ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۲۹۹ واحد، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۲۹۲ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۲۷۹ واحد و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۲۶۷ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، امروز نماد گلوکوزان، بانک ملت، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان، فولاد مبارکه اصفهان، بانک تجارت و پالایش نفت تهران در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه بانک ها هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۶۳۵ هزار برگه سهم به ارزش سه هزار و ۳۰۲  میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از به هشت واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۶ هزار و ۵۸۲  واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۳۶۵ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۱۴ هزار و ۹۴۴  میلیارد ریال داد و ستد شد.

بیشترین تاثیر مثبت را در بین تمامی نمادها، نماد اعتباری ملل (وملل)،  پتروشیمی تندگویان (شگویا)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، بانک دی (دی)، توزیع داروپخش (دتوزیع)، پخش البرز ۰پخش)، توسعه و عمران استان کرمان (کرمان) و مدیریت انرژی تابان هور (وهور) بر شاخص این بازار داشتند.

نماد پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، فرابورس ایران (فرابورس)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، گروه سرمایه گذاری مس سرپشمه (سمگا)، جنرال مکانیک (رنیک) و تولید نیروی برق دماوند (دماوند) هم مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.