Categories: بورس

شاخص کل بورس ۸۵۴ واحد تقویت شد

 امروز تالار شیشه‌ای در معاملات سومین روز کاری هفته (دوشنبه بیست و ششم مهرماه ۱۴۰۰)، شاهد روند نزولی و صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۲۱۲ واحدی معادل ۰.۰۶ درصد به رقم ۳۵۷ هزار و ۶۲۲ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۴۳۴۷ واحدی، عدد ۳۹۳ هزار و ۹۶۳ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۲۷۴۱ واحدی به رقم ۲۴۸ هزار و ۴۸۵ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۵۴۲ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۳۰ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۴۱۸۸ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۷۹ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۹۴۲۱ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۸۱۰ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فملی، شاراک، کچاد، شخارک، جم و ومعادن با بیشترین افزایش ، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شپنا، پارس و کالا، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در سومین روز کاری بازار سرمایه در چهارمین هفته پاییز، معامله‌گران بورس ۷ میلیارد و ۵۶۷ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۱۷ هزار و ۶۰۸ نوبت معامله و به ارزش ۵۶ هزار و ۷۲۴ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد وایران(لیزینگ ایرانیان) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای فاسمین، خکمک، فرآور و کپشیر بود. همچنین نماد معاملاتی تکشا(گسترش‌صنایع‌وخدمات‌کشاورزی‌) با ۵ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای کدما، ثشرق، وآذر و سیلام قرار گرفتند.

فتحنایی

Recent Posts

کسب عنوان واحد نمونه صنعتی استان در سال ۱۴۰۲ توسط شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین

شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین در همایش تجلیل از واحدهای برتر صنعتی و معدنی استان…

8 ساعت ago

لغو تعدادی از پروازها از ساعت ۲۱ امشب

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: با توجه به محدودیت عملیاتی پیش آمده، پرواز تعدادی از…

9 ساعت ago

جزئیات تغییر سقف سوخت‌گیری با کارت شخصی

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی جزئیات تغییر سقف سوخت‌گیری با کارت شخصی را تشریح…

9 ساعت ago

«پست برق نفت» پروژه CTEP در مدار قرار گرفت گامی دیگر در راستای راه اندازی زودهنگام واحد فرآورش مرکزی میدان آزادگان جنوبی

«پست برق نفت» واحد فرآورش مرکزی میدان آزادگان جنوبی (CTEP) در مدار قرار گرفت.

12 ساعت ago

مدیرعامل پتروشیمی ایلام منصوب شد

با حکم رشید قانعی؛ مدیرعامل پترول، یوسف شریفی به عنوان مدیرعامل پتروشیمی ایلام منصوب شد.

12 ساعت ago

بازدید وزیر نفت از شرکت پتروشیمی پارس

وزیر نفت به همراه جمعی از مدیران ارشد صنعت نفت، ضمن بررسی روند تولید شرکت…

13 ساعت ago