به گزارش تجارت گردان به نقل از روابطعمومی بانک صادرات ایران، معاون شعب بانک صادرات ایران در بازدید از ادارهکل خزانهداری این بانک، با اشاره به خدماترسانی به موقع به مشتریان و تامیننقدینگی مورد نیاز آنها در نیمه دوم سال و به ویژه افزایش تقاضای ریالی سه ماههپایانی سال، گفت: شیوع دامنهدار بیماری کرونا در سالهای اخیر، عامل مهمی برایتوسعه زیرساختهای بانکداری الکترونیک و کاهش تمایل عمومی مردم به استفاده ازاسکناس در مبادلات روزمره بوده است با این وجود، بانک صادرات ایران گستردهترینشبکه پولرسانی در شبکه بانکی را دارد و اسکناس مورد نیاز ۲۴۰۰ شعبه و باجه دراقصی نقاط کشور به طور مرتب انجام میشود.
سیدکاظممرتضوی اسکوئی تاکید کرد: این بانک با توجه به امکانات فراوان و قدمت ۷۱ ساله خود،بخش زیادی از وجوه زیر کلید بانک مرکزی را نیز در اختیار دارد و پولرسانی توسطاین بانک با قدرت ادامه دارد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
وی تاکید کرد:با توجه به گستردگی خدمات بانکداری خرد و کلان، روزانه حجم زیادی از نقدینگی مشتریانبانک به صورت اسکناس تجمیع و به خزانه منتقل میشود و مجددا در سایر شعب و دستگاههایخودپرداز توزیع میشود. همچنین تحویل اسکناس به شعب بانک به صورت روزانه از طرفمشتریانی که فروش خرد دارند، ادامه دارد.
مرتضوی اسکوییافزود: وجود بیش از ۲۴ میلیون سپهر کارت فعال و استفاده از درگاههای متنوعبانکداری غیرحضوری از جمله همراه بانک، اینترنتبانک، خودپرداز، کیوسکبانک، تلفنبانکو درگاههای IPG بانک صادرات ایران با بیش از ۲۰ میلیون تراکنش روزانه، نشانهای از اعتمادعموم مردم کشور و ۴۵ میلیون مشتری به خدمات ۷۱ ساله بانک صادرات ایران است.