×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | شرایط مردم در ۲ سال آینده بهبود می‌یابد/ برچیده شدن بخاری نفتی از مدارس تا ۱۴۰۰

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از خبرگزاری تسنیم، علی ربیعی سخنگوی دولت امروز در همایش ملی صندوق‌های خرد محلی افزود: مسئله فقر امروز مسئله جهانی و درازمدت است؛ سیاستگذاری‌های فقرزدایی درکشور بسیار مورد اهمیت است که این جلسات می‌تواند در رفع این مشکل مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم و دوازدهم تلاش‌های خاص خود را برای از بین بردن فقر به کار بسته است، گفت: بیش از ۹۰ درصد روستاهای کشور تا پایان سال به گاز دسترسی خواهند داشت همچنین روستاهای بالای ۱۰ خانوار برقدار خواهند شد.

سخنگوی دولت افزود: هر هفته چند روستای کشور به نعمت آب آشامیدنی مجهز می‌شوند هرچند که در این زمینه در مقایسه با دیگر موارد کمی عقب هستیم.

ربیعی اظهار داشت: گسترش آی‌سی‌تی در روستاهای کشور از محل اشتغال روستایی کشور ایجاد می‌شود و توزیع تکنولوژی‌های ارتباطی برای اشتغال در روستاها اتخاذ شده است.

وی با بیان اینکه سیاست فقرزدایی و توانمندسازی روستائیان و جوامع محلی مورد توجه است گفت: در جلسات مختلف شورای رفاه و اشتغال و دیگر شوراهای مختلف توسعه زیرساختهای روستایی یکی از عواملی که برای رفع فقر در روستاها به کار گرفته می‌شود مورد توجه است.

* شرایط مردم در دو سال آینده بهبود می‌یابد

سخنگوی دولت گفت: مطلعیم که دهک‌های مختلف چه سختی‌هایی را در سالهای اخیر داشته‌اند و تحریمها چه تأثیری بر زندگی آنها گذاشته است؛ در دو سال آینده رو به جلو پیش می‌رویم و شرایط بهبود خواهد یافت.

وی با اشاره به فعالیتهای انجام شده دولت در ارتباط با فقرزدایی در زمینه سلامت گفت: ارزش دفترچه‌های بیمه برای ارائه خدمات در روستاهای کشور افزایش یافته است، دولت همچنین به دنبال آن است که بازماندگی از تحریم به خاطر فقر وجود نداشته باشد.

* تا سال ۱۴۰۰ دیگر مدارسی با بخاری نفتی نخواهیم داشت

سخنگوی دولت افزود: تا سال ۱۴۰۰ مدارسی با سازه‌های ضعیف مانند مدارس دارای بخاری‌های نفتی نخواهیم داشت.

ربیعی اظهار کرد: وزیر جهاد کشاورزی همواره در جلسات دولت نگران زندگی روستائیان است و تلاش می‌کند که شرایطی فراهم آورد تا منفعت روستائیان  افزایش یابد.

وی با اشاره تلاش دولت برای توسعه اشتغال روستایی گفت: امروزه یکی از مسائل که دولت برای فقرزدایی در روستاها دنبال می‌کند مبتنی بر اشتغال است که زیرساخت‌های آن تأمین شده است و ۱۸۰۰  صندوق خرد محلی در روستاهای کشور به کمک جهاد کشاورزی ایجاد شده است.

سخنگوی دولت گفت: بنده معتقدم در استانهایی مانند کردستان، کرمانشاه، ایلام و سیستان و بلوچستان باید تبعیض مثبتی در ارائه تسهیلات مالی از محل این صندوق‌ها قائل شویم.

ربیعی گفت: در شریاط فعلی برای توسعه اشتغال روستایی و فقرزدایی بسیج، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد و بهزیستی تلاش می‌کنند اما لازم است که این دستگاه‌ها با یکدیگر هم‌افزایی داشته باشند و به سمت ایجاد پنجره واحد بروند.

وی در پایان سخنان خود گفت:‌ درسالهای گذشته تنها سه دهم درصد سهم اشتغال مربوط به روستاها بوده که این رقم اکنون به ۲۵ درصد رسیده و ۱۹۰ هزار شغل روستایی ایجاد شده ۴۰ درصد آن سهم زنان است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.