×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳
شرکت در نظرسنجی بانک مرکزی در خصوص خدمات بانکداری الکترونیکی

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین، بر همین اساس از مشتریان خدمات بانکداری الکترونیکی بانک کارآفرین تقاضا می‌شود جهت شرکت در این طرح، فرم زیر را دریافت نموده و پس از تکمیل، حداکثر تا پایان وقت اداری روز سه‌شنبه ۶ آبان، از طریق ایمیل به آدرس n.ahmadi@karafarinbank.ir ارسال فرمایید.

دریافت فرم شرکت در نظرسنجی

  1. احمد خلیلی

    سلام. دو پیشنهاد در مورد نقل و انتقال چکهای صیادی( بنفش)
    ۱- وقتی مشخصات گیرنده چک توسط صادر کننده به همراه مبلغ و شناسه چک در سامانه صیاد ثبت می شود یک پیامک برای دریافت کننده چک ارسال شود. چرا؟
    زیرا بسیاری از کسبه و بازاری ها خودشان حضوری چک نمی گیرند بلکه همکار، شاگرد، شریک و یا شخص ثالثی را برای دریافت چک نزد بدهکار می فرستند و تعداد چکها هم زیاد است اینطوری حواسش هست که چکها را در سامانه با دقت ثبت کند.اگر هم فراموش کرد تو پیامک هاش هست.
    ۲- برای چکهای کمتر از مثلا” ۵ م نیاز به ثبت نباشد زیرا یسیاری از چکها برای دستمزد کارگر و نصاب و برقکار و شیشه بر و … کمتر از ۱۰ میلیون صادر میشود و بنده خدا گوشی هوشمند ندارد گرفتار می شود و اعصابش خورد می شود

  2. احمد خلیلی

    سلام. حذف صفر:
    فوق العاده ساده است. فرض کنیم اسکناس ۱۰ ریالی داشته باشیم و بخواهیم صفر آن را حدف کنیم یک اسکناس چاپ میکنیم و چها گوشه اش می نویسیم ۱ اما اسمش را تغییر میدهیم به تومان. حالا اگر ۴ صفر از هزارتومانی را حدف کنیم احمقانه است که بگوییم یک تومان بلکه برایش یک اسم جدید میدهیم مثلا” کول( هول نشو فقط یک مثال است!!) پس یک اسکناس هایی چاپ میکنیم چهار گوشه اش ۱ ، ۱۰، ۵۰ و ۱۰۰ ( ۱۰ کول، ۵۰ کول و…) حالا اگر ۷ صفر حذف شود هم ساده است( دوباره موضع نگیر که اسکناس درشتی است و امنیتی نیست هول نشو مثاله! تو چاپ نکن ! تئوری را بخوان) خوب باید چه کنیم؟ دیگه این تومان نیست بلکه اسم جدید براش میذاریم مثلا” -کان- اسکناسش میشه مثلا” ۲۰ کان ، ۵۰ کان . غلط است اینکه صفر را حذف کنی یا خیر سرت مثلا” صفر ها را کمرنگ چاپ کنی و اصرار داشته باشی همون اسم تومان را هم روش بذاری. ببین مردم تو چک چه میکنند مینویسند ‘ پنجاه میلیون ریال( واحد رسمی) معادل ۵ میلیون تومان ( غیر رسمی)
    و مشکلی هم نیست و چک به گردش میفتد
    حالا فرض کن تو متن چک بنویسیم’ ۵۰ میلیون ریال معادل چی؟ ۵ کان ( آفرین، لکنت زبان نگیر ، نترس بگو ۵ کان! اگه گفتند یعنی چه بگو میشه ۵ میلیون تومان ! به همین سادگی ، هنوز در محاورات مردم دو زار یک قرون و سنار سه شاهی بکا میره کسی اعتراض میکنه؟ نتیجه: هر چندتا صفر خواستی بردار اما تومان نگو یک اسم جدید بذار تومان همون ده ریاله. ببخشید طولانی شد چایی تون سرد شد! عوضش کنم؟

  3. علی فتحی

    با عرض سلام و خسته نباشید
    میخاستم ببینم یک سایت برای دریافت نظرات به صورت آنلاین وجود نداره
    یک پیشنهاد برای بانک مرکزی دارم اون هم این که به جای اینکه در حساب مردم ریال باشه بهتر طلا باشه تا هیچکی ضرر نکنه ُ دیگه دوران اسکناس داره تموم میشه و اگه به عقب برگردیم می بینیم که اسکناس درحقیقت یک سند هویتی میزان طلای هر فرد در بانک بوده است اما امروزه که اینترنت و بانکداری اینترنتی رواج پیدا کرده دیگر نیاز نداریم که در حساب نزد بانک ریال یا هر نوع ارز دیگری باشه کافی تمام حساب مردم را به میزان طلای معادل آن با یک یکای مشخص تبدیل کنیم .
    این طرح خیلی راحت تر از برداشتن صفر از جلوی واحد پولی و تبدیل به یک واحد پولی دیگر است زیرا با یک به روز رسانی ساده و تغییر واحد پولی به واحد سنجش طلااین امر ممکن است و نیاز به این نیست که اسکناس جمع بشه فقط کافی که در بانکها و عابر بانکها هر کسی خواست برداشت انجام بده ابتدا مشخص کنه که چه مبلغ یا چه مقدار طلا می خاد برداشت کنه و به همان میزان اسکناس با قیمت روز طلا به وی پرداخت بشه
    با این طرح دیگر مردم برای خرید طلا یا ارز خودشونو به آب و آتیش نمیزنن و همه مردم سعی خواهند کرد که همیشه ریالی خود را به حساب واریز کنن و معادل طلای آن را در حساب داشته باشند و خیلی مزایای دیگر برای بانک مرکزی داره و اون هم این که میتونه بانکهای خورد و کلان را با میزان طلای هر بانک که در بانک مرکزی دارن کنترل کنه و خیلی مزایای دیگر برای مردم داره و ثبات بانکی و پولی به همراه داره چون دقدقه مردم در این روزها بیشتر افت ارزش ریال که آنها را وادار به ورود به بازار ارز یا طلا می کنه.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.