به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست؛ محمود لیائی با تاکید بر استمرار تحول در پست و تحقق پست هوشمند با بهرهگیری از فناوریهای نوین و توسعه خدمات جدید و متنوع کردن سبد محصولات پست، افزود: «جایگاه پست باید امروز به گونه ای باشد که به عنوان اپراتور هوشمند در جامعه معرفی شود.»
مدیرعامل شرکت ملی پست با اشاره به اینکه تحقق پست هوشمند با افزایش بهره وری، ارتقای زیرساخت های شبکه پستی کشور به عنوان بسترتوسعه اقتصاد دیجیتال را در بردارد، افزود : «با تحول ساختاری ضمن گسترش خدمات پستی در حوزه های مختلف مدیریتی، تشکیلات، مهندسی عملیات پستی و فناوری؛ تغییرات زیادی انجام خواهد شد. »
وی با بیان اینکه هم اکنون بحث تحول ساختاری در شبکه پستی کشور را دنبال می کنیم، افزود : «بر همین اساس نمودارسازمانی جدید ستاد مرکزی شرکت ملی پست با نگاه توسعه ای در راستای پیاده سازی طرح تحول دیجیتال پست، بهره گیری از ظرفیت شرکت های دانش بنیان، کمک به رونق کسب وکارهای نوپا و الزام به توسعه راهبردی کسب و کار در کمیته ساختارشرکت متبوع تدوین و در نهایت به تأیید سازمان امور اداری واستخدامی رسیده است.»
معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه برنامه جدیدی برای افزایش تعرفه ها نداریم، خاطر نشان کرد: «خدمت رسانی بهتر به مردم را با ارتقای زیرساخت ها، تحول در ساختار و سایر ابعاد شبکه پستی کشور در دست اجراست و افزایش مجدد تعرفه در دستور کار نیست.»
وی با بیان اینکه پست به عنوان رکن اصلی اقتصاد دیجیتال کشور است افزود: «با توسعه تجارت الکترونیک و پیادهسازی سکوی تجارت الکترونیک پست به عنوان پلتفرم ارائه خدمات جدید پستی به کسبوکارها و مشتریان پستی باید جایگاه پست را در این خصوص تقویت کنیم.»
رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست، سهم وزارت ارتباطات در اقتصاد دیجیتال را ده درصد عنوان کرد و افزود:«هشت دهم درصد این میزان سهم شرکت ملی پست است و ما تلاش داریم این عدد را به سه تا چهار برابر افزایش دهیم.»