×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
شرکت پالایش گاز یادآوران خلیج فارس، رکورد کار بدون حادثه ثبت کرد

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، این پروژه که با رعایت دستورالعمل‌های ایمنی و نظارت دقیق و مداوم HSE به این رکورد دست پیدا کرده، در جنوب غربی شهر اهواز در فاصله ۶۰ کیلومتری و در غرب رودخانه کارون قرار دارد.
پروژه NGL3200 شرکت پالایش گاز یادآوران خلیج فارس که به منظور جمع آوری گازهای همراه حاصل از فرآورش نفت میادین حوزه غرب کارون ، (دارخوین، یادآوران، آزادگان جنوبی، آزادگان شمالی، یاران شمالی و یاران جنوبی) در زمینی به مساحت ۲۲۰ هکتار تعریف شده، به پیشرفت ۸۰ درصدی رسیده است.
گازهای همراه حاصل از فرآورش نفت خام تولیدی این میادین ترش بوده و در واحد گاز-گاز مایع ۳۲۰۰ ، شیرین سازی شده و پس از فرآورش، مایعات استحصالی(C2+) از طریق خط لوله “۱۶ به طول ۱۸۴ کیلومتر به پتروشیمی بندرامام منتقل می‌شوند، همچنین گازهای سبک تولیدی نیز از طریق خط لوله “۳۶ انتقال گاز به طول ۵۵ کیلومتر به شبکه سراسری گاز کشور ارسال می‌شود.
فاز اول کارخانه دارای ظرفیت دریافت ۲۵۰ میلیون فوت مکعب گاز ترش داشته که با راه اندازی فاز دوم، ظرفیت کارخانه به ۵۰۰ میلیون فوت مکعب در روز افزایش خواهد یافت.
هدف از احداث این مجتمع، خاموش کردن فلرهای منطقه غرب کارون، تامین خوراک مجتمع‌های پتروشیمی بندر امام و انتقال گازهای سبک و تصفیه شده به شبکه سراسری گاز است. همچنین گوگرد گرانول شده نیز از تولیدات کارخانه خواهد بود که می‌تواند در صنایع شیمیائی و کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.