×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۹ مرداد , ۱۴۰۳
شناسایی یک کارگاه تولید قطعات تقلبی با بسته‌بندی ایران‌خودرو  

به گزارش تجارت گردان به نقل از ایکوپرس – ایساکو با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته و پایش و ردیابی انجام‌شده از سوی دستگاه‌های اجرایی مرتبط، توانسته ده‌ها مرکز تولید، کارگاه، چاپ‌خانه، انبار و فروشگاه‌های غیرمجاز تولید قطعات تقلبی را شناسایی و هزاران قطعه جعلی، بی‌کیفیت، غیراصلی، قاچاق و یا نوسازی شده و مستعمل را به همراه اسباب، ابزار و ادوات مورد استفاده در حک، بسته‌بندی و برچسب‌زنی کشف کند و پس از طی مراحل و تشریفات قانونی این مراکز و عاملان و مالکان را به مراجع ذی‌صلاح ارجاع داده است.

ایساکو پس از شناسایی و انجام تحقیقات جامع، در تیرماه امسال با همکاری گروهی از نهادهای ذیربط از جمله بازرسی اداره کل صمت استان آذربایجان شرقی، پس از کشف کارگاه تولید و بسته‌بندی قطعات تقلبی در حاشیه شهر تبریز، از ادامه فعالیت آن جلوگیری به عمل آورد. از این محل مقادیر قابل توجهی لوازم بسته‌بندی منقش به آرم و علائم تجاری ایران‌خودرو و ایساکو و برخی قطعات مشکوک به قاچاق با ارزش بیش از ۱۰ میلیارد ریال کشف و دستور پلمب واحد متخلف از سوی مراجع قضایی صادر شد.

شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو (ایساکو) در راستای مسوولیت‌های اجتماعی خود در قبال هم‌وطنان و به جهت حفظ برند و اعتبار گروه صنعتی ایران‌خودرو در اذهان عمومی، با برنامه‌ریزی و پی‌گیری ویژه و رصد مستمر بازار قطعات یدکی، در صدد کاهش و به حداقل رساندن آسیب‌های متصور از سوی جاعلان و متقلبان به حریم و اموال مردم و شرکت ایساکو است.

ایساکو به عنوان شرکتی پیشگام در مبارزه با قطعات تقلبی حوزه خودرو، طی یک دهه گذشته با ارایه ابزارها و بهره‌مندی از فناوری‌های نوینی همچون سامانه «اصل بخرید» مصرف‌کنندگان را یاری کرده تا از اصل بودن قطعه خریداری شده اطمینان حاصل کنند، به‌نحوی‌که خریداران قطعات ایساکویی، به منظور آگاهی از اصالت قطعه، می‌توانند پس از خرید، با اسکن بارکد درج شده بر روی بسته‌بندی از طریق اپلیکیشن ایساکو و یا ارسال کد ۱۳ رقمی به شماره ۳۰۰۰۳۱ از اصالت قطعه آگاه شوند.

این مجموعه با پیشتازی در این مسیر و با هدف ایجاد شفافیت و اصلاح نظام توزیع و ایجاد رقابت در بازار و اهمیت بالای شناسایی و ردیابی قطعات، از بهمن ماه سال ۱۳۹۹ نیز به سامانه جامع تجارت وزارت صمت پیوست و در حال حاضر با دارا بودن ۵۴ گروه قطعه و حدود ۱۰ هزار زیرقطعه در حال تکمیل کدینگ اتصال به این سامانه است. این سامانه جامع به منظور یکپارچه‌سازی ارکان تجارت در کشور، کاهش فساد اقتصادی و شفافیت تجارت داخلی و خارجی و جلوگیری از احتکار، تقلب و قاچاق کالا و ارز فعالیت می‌کند و تمامی سرمایه‌گذاران و افرادی که فعالیت‌های تجاری و اقتصادی انجام می‌دهند را ملزم به اتصال به این سامانه کرده است.

با توجه به این‌که سامانه اصل بخرید ایساکو به سامانه جامع تجارت وزارت صمت نیز متصل است، خریداران قطعه پس از ارسال بارکد به سامانه ایساکو، می‌توانند کد رهگیری سامانه جامع تجارت وزارت صمت را نیز دریافت کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.