×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسایی ۲۰۰ سایت جعل‌کننده نماد الکترونیک

تجارت گردان | شناسایی ۲۰۰ سایت جعل‌کننده نماد الکترونیک

«علی رهبری» روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره تعداد جعل سامانه نماد الکترونیک گفت: بسیاری از کسب‌وکارها مجوزشان را جعل می کنند که با سیستم پایشگر سیستمی و هوشمند امکان رصد و ارزیابی آنها را داریم. 

وی با بیان اینکه نمی‌دانیم از چه زمانی این جعل صورت گرفته است، افزود: به محض شناسایی این سایتها، نامه نگاری انجام شده و مراحل قضایی را طی می‌کند.

علی رهبری» روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره تعداد جعل سامانه نماد الکترونیک گفت: بسیاری از کسب‌وکارها مجوزشان را جعل می کنند که با سیستم پایشگر سیستمی و هوشمند امکان رصد و ارزیابی آنها را داریم. 

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایرنا درباره اینکه چرا تعداد شکایتها روی سایت منتشر نمی شود، گفت: تعداد شکایات جزو شاخص‌های تاثیرگذار نیست چرا که هر واحدی قطعا شکایت خواهد داشت. اما بر اساس دستورالعمل تعداد نماد، اگر تعداد شکایت از یک حدی بیشتر باشد نماد آن حذف خواهد شد. 

به گفته رهبری، اگر کسب‌وکاری بیش از هفت شکایت پاسخ نداده داشته باشد نمادش لغو خواهد شد. 

انتشار سوابق کسب و کار روی سایت نماد الکترونیک از روز چهارشنبه

رهبری در بخش دیگر سخنانش گفت:  در سایت نماد الکترونیک امکان ثبت شکایت از کسب و کارهایی که نماد دارند، وجود دارد و این شکایت برای واحد کسب وکار ارسال شده و فرصت مشخصی برای پاسخگویی به این شکایت دارد.

وی اعلام کرد که از روز چهارشنبه دو شاخص تعداد شکایات بدون پاسخ و میزان تاخیر در پاسخگویی به شکایات هر واحد در پروفایل عمومی سایت نماد الکترونیک منتشر می شود.

رهبری با بیان اینکه تاکنون درصد قابل توجهی از شکایات بین مشتری و فروشنده مختومه شده و به نتیجه رسیده است، افزود: هدف از این کار نه ایجاد مانع برای واحدها، بلکه ایجاد کیفیت در خدمات کسب و کارها بود. با انتشار این شاخص‌ها، نحوه عملکرد هر کسب و کار توسط مشتری بعدی دیده شده و می تواند بر اساس آن برای خرید خود تصمیم بگیرد. 

به گفته این مقام مسوول، انتشار سوابق باعث ارتقای کیفیت کسب و کارها در پاسخگویی به شکایات خواهد شد.

رهبری با اشاره به خدمات انجام شده برای کسب‌وکارها گفت: تاکنون فرایند صدور نماد برای کسب‌وکارها مبتنی بر صدور کارشناس بود که این امر از روز چهارشنبه سیستمی شده و فرایندی که قبلا چند روز طول میکشید، در کمتر از یک ساعت انجام می‌شود. 

۴ روز، مهلت پاسخگویی واحدها به شکایات

در بخش دیگر این نشست «بهنام امیری»، سرپرست معاونت تسهیل تجاری و توسعه کاربردها گفت: پنج شاخص برای سنجش میزان پایبندی کسب‌وکارها به ارائه کالا و خدمات وجود دارد که شامل کیفیت سرویس، رضایتمندی، امنیت اطلاعات، وضعیت حال کسب و کار و پیشنه و سوابق عملکرد می‌شود.

وی با اشاره به حوزه سوابق عملکرد گفت: شکایت به صورت نمره منفی در سیستم در نظر گرفته نمی‌شود، بلکه عدم پاسخگویی به شکایت یا تاخیر در شکایت به عنوان سوابق منفی منتشر می‌شود.هر کسب و کار چهار روز فرصت پاسخگویی به شکایت دارد که اگر در این بازه زمانی پاسخ ندهد، شامل تاخیر در پاسخ می شود. 

امیری بیان کرد: پیش از این سوابق کسب و کار تنها در پروفایل کسب و کار نمایش داده می‌شد، اما از روز چهارشنبه به صورت علنی در سایت منتشر می‌شود . از زمانی که به کسب و کار اعلام کردیم می خواهیم این آمار را علنی منتشر کنیم، عملکردشان بهبود یافته است.

وی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر از ۶۰ هزار کسب و کار دارای نماد عبور کردیم، ادامه داد: از سال ۹۵ به صورت میانگین هر سال بیش از ۱۰ هزار کسب و کار جدید کسب و کار اینترنتی مجوز اخذ نماد اعتماد دریافت کرده‌اند.

امیری با اشاره به واحدهایی که به دلیل تخلف جریمه شده اند، گفت: اگر این طلاعات را از مراجع رسمی دریافت کنیم آن را در سوابق واحد نمایش می‌دهیم. 

به گفته وی، از ابتدای طرح نماد الکترونیک ۳۷ درصد شکایتها بابت عدم ارائه حدمت و تحویل کالا، ۲۳ درصد مغایرت کالا با تبلیغات و ۱۸ درصد عدم بازپرداخت وجه بوده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.