×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۲۸ خرداد , ۱۴۰۳
شهدای غواص خط شکن نمونه‌ای بی‌نظیر در تاریخ جنگ‌ها هستند

محمدیاسر طیب‌نیا با اشاره به شجاعت شهدای غواص در عملیات کربلای چهار گفت: در کربلای چهار وقتی در آب‌های خروشان و دی ماه سرد خیلی‌ها ناامید بودند، شهدای غواص خط شکن وارد آب شدند و با یکدیگر قرار گذاشتند که حتی اگر کسی تیر خورد دردش را به آب بگوید و فریاد نزند که مبادا دشمن متوجه حضور آنها شود، در تاریخ جنگ‌های جهان کمتر چنین گروه‌هایی را سراغ داریم، از این رو اولین شاخص در خط شکن بودن متعهد بودن به حیثیت، آبرو و اقتدار کشور است تا مبادا دشمن متوجه درد ما شود.

تعهد و بومی‌سازی در فولاد مبارکه
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه افزود: از همین جا استفاده کنم و بگویم همکاران ما نیز در فولاد مبارکه از زمانی که وارد عرصه صنعت شدند می‌دانستند که کمبودها و تحریم‌ها آزاردهنده است، اما ماندند و دم نزدند، درجا نزدند حرکت کردند چون تعهد و حرکت در خط شکن بودن شرط اول موفقیت است و از این رو امروز بومی‌سازی در فولاد مبارکه یک نهضت است و شعار نیست به این معنا که از درد تحریم دم نزنیم اما ده‌ها هزار قطعه و تجهیز را امروز بومی‌سازی کردیم.

خودکفایی در صنعت فولاد
وی در ادامه گفت: با تلاش‌های صورت گرفته باعث شد تا در صنعتی مانند فولاد که حتی پیچ و مهره‌اش هم وارداتی بود امروز ۹۰ درصد نیازهایش داخلی سازی و بومی‌سازی شده و به خودکفایی نزدیک شده‌ایم.
طیب‌نیا تصریح کرد: همکاران ما از محدودیت‌های آب و برق و گاز دم نزدند و با وجود همه محدودیت‌ها اجازه ندادند پرچم تولید فولاد ایران پایین بیاید و در سال گذشته با مدیریت منابع، تعمیرات، ذخیره‌سازی به موقع و تدابیر مدیریتی صورت گرفته، فولاد مبارکه جز معدود صنایعی بود که با بیش از صد درصد ظرفیت تولید کرد و رکورد بی سابقه در تولید را به جای گذاشت.

جایگاه ایران در صنعت فولاد جهان
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در ادامه گفت: به یُمن محدودیت‌ها ما جز ۱۰ کشور برتر در فولاد جهان هستیم و این در حالی است که تا قبل از انقلاب در قعر این جدول جهانی قرار داشته‌ایم. امروز کشورهای صاحب تکنولوژی فولاد پایین‌تر از ایران قرار گرفته‌اند و در این بین کشورهایی مانند ایتالیا، فرانسه، دانمارک و … قرار دارند که ما تکنولوژی تولید فولاد را از آنها گرفته‌ایم.
وی در پایان گفت: امسال سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری شده است و به شما قول می‌دهم که اگر قوانین و موانع تولید از جمله محدودیت‌های انرژی برطرف شود ما به قله‌های بالاتر تولید در فولاد توسط ایران خواهیم رسید و این امر دور از دسترس نیست.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.