×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | شکایت 13 ایالت امریکا از دولت ترامپ

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از شبکه خبر،این ایالت‌ها با هدایت دادستانهای ایالت‌های کالیفرنیا و نیویورک از دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به خاطر نقض  قانون مربوط به کاهش آلایندگی خودرو‌ها که در دوره باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین این کشور تصویب شده بود، شکایت کردند.

براین اساس، دولت ترامپ مقرراتی را وضع کرده که جریمه شرکت‌های خودروسازی برای تخلف از استاندارد‌های آلایندگی مربوط به قانون جاری را تا یک سوم کاهش می‌دهد.

ترامپ از زمان رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ منتقد سرسخت مقررات سختگیرانه در ارتباط با حفظ محیط زیست بوده و در یکی از اولین تصمیم‌های دوران ریاست جمهوری خود، از توافق آب و هوایی پاریس خارج شد.

آمریکا در زمان اوباما به این توافق که در سال ۲۰۱۵ به امضاء نزدیک به ۲۰۰ کشور جهان رسید، پیوسته بود و ترامپ از این توافق انتقاد کرده است.

ترامپ منکر گرمایش جهانی و تاثیر فعالیت‌های انسان روی اقلیم و شرایط آب و هوایی کره زمین است و با کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی مخالفت می‌کند.

بسیاری از ایالت‌های آمریکا به شدت از خروج ترامپ از توافق آب و هوایی پاریس انتقاد کرده و قوانینی را تصویب کردند که به رغم قوانین فدرال ایالات متحده، مفاد این توافق را در حیطه آن ایالت اجرا می‌کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.