×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شیائومی پد ۵ همراه با شیائومی ۱۲ پرو ۷ اردیبهشت معرفی می‌شود

طبق گزارش منتشر شده از وب‌سایت ۹۱mobiles، افشاگری به نام Yogesh Brar اعلام کرد که شیائومی در تاریخ ۲۷ آوریل (۷ اردیبهشت ماه) از تبلت شیائومی پد ۵ در هند رونمایی خواهد کرد. این شرکت چینی قصد معرفی چند محصول دیگر را نیز برای بازار هند دارد، اما هنوز شیائومی به طور رسمی در این مورد اطلاعاتی را منتشر نکرده است. باید یادآوری کنیم که این شرکت در مرداد ماه ۱۴۰۰ از تبلت شیائومی پد ۵ در کنار نسخه‌ی پروی آن در بازار چین رونمایی کرد.

اگر اطلاعات منتشر شده‌ی این افشاگر صحت داشته باشد، پد ۵ اولین تبلتی خواهد بود که پس از مدت‌‌ها در بازار هند رونمایی می‌شود. همچنین، این تبلت جدید همراه با قلم و کیبورد جداشدنی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. در مورد مشخصات فنی این تبلت باید بگوییم که از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۶۰ کوالکام به عنوان قلب تپنده بهره می‌برد. باید خاطر نشان کنیم که این تراشه که با فرآیند ساخت ۷ نانومتری تولید شده مجهز به پردازنده مرکزی Kyro 485 با برخی تغییرات داخلی است و با سرعت کلاک ۲.۹۶ گیگاهرتز کار می‌کند. اسنپدراگون ۸۶۰ حداکثر ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم را پشتیبانی می‌کند و قابلیت‌های دوربین خوبی به آن اضافه شده است.

در کنار این پردازنده‌ ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی تعبیه شده که بدین ترتیب توانایی انجام کلیه کارهای روزمره را خواهد داشت. سیستم عامل اندروید ۱۱ با رابط کاربری MIUI 12.5 روی این تبلت اجرا می‌شود. منبع تغذیه‌ شیائومی پد ۵ را یک باتری با ظرفیت ۸,۷۲۰ میلی‌آمپر ساعت بر عهده دارد که با شارژر سریع ۳۳ وات انرژی مجدد خود را بدست می‌آورد. باید خاطر نشان کنیم که این تبلت از نمایشگر ۱۱ اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰، نسبت ۱۶:۱۰ رفرش ریت ۱۲۰ هرتز بهره می‌برند. این پنل از استانداردهای دالبی ویژن و HDR10 پشتیبانی می‌کند و حداکثر روشنایی آن به ۵۰۰ نیت می‌رسد.

در قاب پشتی این تبلت ما شاهد یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی هستیم. همچنین روی پنل جلویی یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی تعبیه شده که کاربران از آن می‌توانند برای برقراری تماس‌های ویدیویی و گرفتن عکس‌های سلفی بهره ببرند. باید اشاره کنیم قلم استایلوس شیائومی ۱۲/۲ گرم وزن دارد و نرخ نمونه‌برداری لمسی آن ۲۴۰ هرتز است. باتری این قلم با هر بار شارژ حدود ۸ ساعت دوام می‌آورد.

اما در مورد شیائومی ۱۲ پرو که احتمالاً همراه با تبلت این شرکت در بازار هند رونمایی می‌شود باید بگوییم که همانند نسخه‌ی پایه شیائومی ۱۲ با چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۱ راهی بازار می‌شود. این گوشی هوشمند پرچم‌دار از از نمایشگر ۶/۷۳ اینچی ۱۲۰ هرتز با رزولوشن ۳۲۰۰ در ۱۴۴۰ بهره می‌برد. یک باتری با ظرفیت ۴۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی به عنوان منبع انرژی این گوشی انجام وظیفه می‌کند که با شارژر سیمی ۱۲۰ وات و شارژر بی‌سیم ۵۰ وات انرژی مجدد خود را بدست می‌آورد. این گوشی با دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مبتنی بر سنسور IMX707 سونی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. علاوه بر آن، یک دوربین اولترا واید ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی هم تعبیه شده است.

تجارت گردان | شیائومی پد ۵ همراه با شیائومی ۱۲ پرو ۷ اردیبهشت معرفی می‌شود

در رابطه با میزان حافظه‌ی رم گوشی هم باید بگوییم که مدل پرو قرار است در دو نسخه‌ی ۸ و ۱۲ گیگابایتی راهی بازار شود. گفته می‌شود سری شیائومی ۱۲ از تراشه S1 برای مدیریت انرژی بهره می‌برند. همچنین نباید فراموش کنیم که شیائومی با تغییر معماری مربوط به تأمین شارژ گوشی، موفق شده حرارت ایجاد شده‌ی گوشی را تا ۳۰ درصد کاهش دهد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.