×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | صادرات روزانه 150 تن تخم مرغ به عراق

محمد مرادی در گفت و گو با ایلنا درباره شایعات قاچاق روزانه حجم بالای تخم مرغ از ایران به کشور عراق، اظهار کرد: روزانه ۱۰ کانتینر تخم مرغ از ایران وارد کشور عراق می‌شود و این تعداد کانتینر نمی‌تواند بدون اطلاع مسئولان مربوطه آن کشور امکان ورود پیدا کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر میزان صادرات روزانه تخم مرغ به طور متوسط به کشور عراق ۱۵۰  تن است.

مرادی با بیان اینکه در برخی از روزها میزان صادرات به ۲۰۰ تن نیز می‌رسد، افزود: پس از آنکه سازمان بهداشت جهانی دام (OIE) پاکی ایران از بیماری آنفلوآنزای حاد پرندگان را اعلام کرد کشورهای همسایه از جمله عراق و افغانستان درخواست واردات تخم مرغ از ایران را بار دیگر تکرار کردند.

به گفته وی؛ از تارخ اعلام پاکی ایران ( ۹۸.۲.۷) تا امروز ایران بیش از ۱۰ هزار تن تخم مرغ به کشورهای عراق و افغانستان با نظارت سازمان دامپزشکی کشور صادر کرده است.

مرادی در پاسخ به این پرسش که در مقاطعی شاهد توقف واردات تخم مرغ از سوی عراقی‌ها بوده‌‌ایم علت آن چه بود، ‌گفت: در مقاطعی کوتاه کشور عراق به دلیل ملاحظات داخلی و حمایت از تولیدکنندگان خود واردات را متوقف می‌کند، اما با توجه به نیاز این کشور در مدت کوتاهی قیمت‌ها در این کشور افزایش و دوباره درخواست واردات می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه در حال پیگیری رسمی شدن واردات تخم مرغ به عراق هستیم، گفت: مسئولان مربوطه در این کشور از میزان واردات تخم مرغ مطلع هستند و مراحل اداری آن برای رسمی شدن در حال طی شدن است.

مسئول برنامه ریزی تولید و صادرات اتحادیه مرغداران مرغ تخمگذار میهن قیمت صادراتی تخم مرغ به کشور عراق را مطابق با داخل کشور عنوان کرد.

مردای گفت: سود صادرات تخم مرغ اندک است و هدف اصلی ایران از صادرات حفظ بازار صادراتی خود در این کشور است چراکه پیش از این ترکیه تنها رقیب ایران در بازار تخم مرغ عراق بود اما اکنون کشورهای اوکراین و آذربایجان نیز در بازار این کشور حضور دارند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.