×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۲۹ مهر , ۱۴۰۳
صادرات نشانگر سلامت چرخه اقتصاد در هر کشور است

 تولید کننده، به تولیدات خود عشق می ورزد و آن را نتیجه زحمات جسمی و فکری خود می‌داند و علاقه دارد تا دیگران نیز تولیدات او را ببینند و چه بهتر که این دیگران، از سایر کشورهای جهان نیز باشند. کسی که محصول خود را به سایر کشورها صادر می‌کند در درجه اول نگاه اقتصادی و بهره مندی مادی دارد و این بر هیچ کسی پوشیده نیست ولی نباید از حس رضایت و ارضاء درونی که روح و روان یک تولید کننده را در برمی گیرد غافل شد. چرا که انسان‌ها به دیده شدن نیاز دارند و یک تولید کننده می‌خواهد نتیجۀ عملکردش در سطح منطقه و جهان دیده شود.

اقتصاد ایران سالیان سال است که سایۀ سنگین اقتصاد دولتی را بر سر دارد و این یک واقعیت است هرچند واقعیت تلخی است ولی باید آن را بپذیریم چرا که گام اول اصلاح وقایع، پذیرش آن هاست. حال که با پدیده‌ای به نام اقتصاد دولتی مواجه هستیم باید دولت مردان با مشارکت بخش خصوصی و درک دغدغه‌های این بخش و توجه به قابلیت‌ها و توانمندی‌ها و البته چالش‌های بخش خصوصی، مسیر را برای توسعۀ صادرات فراهم کنند و یکی از لازمه‌های تسهیل مسیر برای بخش خصوصی، عدم صدور بخش نامه‌های یک جانبه نگر و دستوری است. بخش نامه‌هایی که قدرت تصمیم گیری و ریسک پذیری صاحبان سرمایه و تولید کنندگان را کاهش و آنان را در خوف و رجا قرار می‌دهد.

بازار نقش خود را به خوبی می‌داند و نسخه بارها امتحان داده عرضه و تقاضا بهترین نسخه برای پویایی و ایجاد رقابت و افزایش کیفیت و کاهش قیمت در هر محصول است و بخشنامه‌های دستوری جز چالش برای کار آفرین، تولید کننده و صادرکننده دستاورد دیگری ندارد و گفتگوی منتج به همدلی و درک متقابل بین صادرکنندگان و مدیرانِ تصمیم گیر دولتی می‌تواند نسخۀ شفا بخشی برای حل معضلات بخش خصوصی در عرصه صادرات باشد.

اینجانب روز ۲۹ مهر ماه، روز ملی صادرات را به همه همکاران فعال خود در عرصه صادرات و تلاشگران گمرک به خصوص گمرک استان یزد که همکاری تسهیلگرانه و صمیمانه ای با شرکت فولاد آلیاژی ایران در صادرات محصولات و واردات ماشین آلات دارند تبریک می گویم و توفیقات روزافزون ایشان را از درگاه خداوند سبحان مسئلت دارم.

محمد کمال‌زاده

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.