×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۶ تیر , ۱۴۰۳
صبانور رکورد تولید را شکسته و سود سهام را افزایش داد

 به گزارش تجارت گردان ، مجمع عمومی عادی سالانه، صبانور برگزار و گزارش جامعی از فعالیت‌های دوره منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲ به حاضرین ارائه گردید. در این گزارش ضمن تشریح برنامه افزایش سرمایه شرکت، در خصوص برنامه‌های آتی به سهامداران اطلاع‌رسانی گردید. در این جلسه، تقسیم سود نقدی ۲۱۶ تومان به ازای هر سهم با رأی قاطع سهام‌داران به تصویب رسید.

پروژه معدن گلالی در مسیر توسعه و افزایش اشتغال

سید علیرضا موسوی، مدیرعامل شرکت توسعه‌ای و صنعتی صبانور، در مجمع عمومی اعلام کرد که شرکت در سه ماهه نخست سال جاری، به بالاترین رکورد تولید در تاریخ خود دست یافته است.

وی همچنین از پیشرفت‌های چشمگیر در پروژه توسعه معدن گلالی خبر داد و گفت: این طرح که با هدف رسیدن به تولید سالانه ۲٫۵ میلیون تن کنسانتره طراحی شده، در مراحل پیشرفته‌ای قرار دارد و انتظار می‌رود تأثیر مثبتی بر روی تولید و اشتغال در منطقه داشته باشد. مکان احداث کارخانه جدید نیز به دقت در نزدیکی معدن انتخاب شده تا بهینه‌سازی لجستیک و دسترسی به منابع اولیه تضمین شود.

در ادامه، موسوی تأکید کردند که شرکت در حال پیگیری اجرای فاز ۳ معدن شهرک در بیجار و فاز ۲ معدن گلالی است. ایشان افزودند که در حوزه اکتشافات به موفقیت‌های بزرگی دست یافته‌ایم و با حل مشکلات مربوط به معارضان محلی، توسعه این بخش را با جدیت دنبال می‌کنیم.

افزایش چشمگیر عملیات حفاری شرکت صبانور در سال ۱۴۰۲

همچنین مسعود بابایی، معاونت مالی و اقتصادی شرکت، نیز با اشاره به عملکرد مالی شرکت در سال ۱۴۰۲، اعلام کرد که شرکت موفق به انجام ۸۰ هزار و ۲۶ تن عملیات حفاری شده که نسبت به سال قبل از آن ۳۳ درصد افزایش داشته است. وی همچنین از استخراج ۱۰ میلیون و ۳۳۴ هزار و ۴۳۱ تن مواد معدنی در سال گذشته خبر داد که نشان‌دهنده رشد ۱۹ درصدی نسبت به سال پیش از آن است.

رشد خیره‌کننده ۱۱۱ درصدی فروش صبانور در سال ۱۴۰۲

بابایی در ادامه به میزان تولید و فروش محصولات شرکت اشاره کرد و افزود که فروش محصولات شرکت در سال ۱۴۰۲ به ۵۷ هزار و ۳۰۴ میلیارد و ۲۳۴ میلیون ریال رسیده که نسبت به سال ۱۴۰۱، ۱۱۱ درصد رشد داشته است. معاونت مالی و اقتصادی شرکت تأکید کردند که سود عملیاتی و خالص شرکت نیز به ترتیب با رشد ۹۸ درصدی و ۸۵ درصدی همراه بوده است.

پیشتازی صبانور در صنعت معدن: احداث کارخانه‌های کنسانتره و گندله‌سازی با پیشرفت قابل توجه

همچنین بابایی از پیشرفت‌های شرکت در حوزه زیرساخت و اجرای پروژه‌های توسعه‌ای خبر داد و اظهار داشت که شرکت در حال احداث کارخانه کنسانتره سنگ‌آهن گلالی با ظرفیت تولید سالیانه ۲٫۵ میلیون تن و کارخانه گندله‌سازی با ظرفیت تولید سالیانه یک میلیون تن است که پیشرفت فیزیکی آن‌ها به ترتیب به ۴٫۵ درصد و ۵۰٫۰۵ درصد رسیده است.

وی توضیح داد : از دیگر دستاوردهای صبانور در سال گذشته می‌توان به افزایش میزان ضریب دسترسی کارخانه‌های تولیدی، کاهش توقفات ساعتی کارخانه‌های تولیدی نسبت به سال ۱۴۰۱، برنده شدن در سه محدوده اکتشافی (بوکان، یزد و سیرجان) و رکورد فروش کنسانتره سنگ‌آهن اشاره کرد.

در پایان مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۲با تقسیم سود ۲۱۶ تومان به ازای هر سهم به تصویب سهام‌داران رسید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.