صداقت، صراحت و شفافیت اصول حاکم بر هرگونه فعالیت رسانه‌ای در سازمان تأمین اجتماعی است

به گزارش تجارت گردان به نقل از اداره‌کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر سید محمدرضا فیاضی در وبینار سراسری مدیران روابط عمومی ادارات کل و مدیریت های درمان تأمین اجتماعی سراسر کشور اظهار داشت؛ “ معمولاً نسبت به جایگاه و کارکرد رسانه، تلقی و نگاهی رادیکال و ساده‌انگارانه وجود دارد که از یکسو باعث شده تا فعالیت رسانه‌ای به عنوان فعالیتی غیرضروری، تشریفاتی و حتی لوکس شناخته شود و از سوی دیگر و در وجه افراطی آن، بر اساس یک تلقی غیرواقعی، این انتظار ایجاد شود که رسانه قرار است شاه‌کلید حل تمام مشکلاتی باشد که در عرصه واقعیت، برای حل آن‌ها اقدام مؤثری انجام نشده است”.
دکتر فیاضی با تأکید بر ظرفیت بالای رسانه برای کمک به تعاملات مثبت سازمان‌ها و ایجاد ارتباط دوسویه با ذی‌نفعان گفت: “فراگیری ابزارهای ارتباطی و‌ به دنبال آن شکست نسبی‌ انحصارهای رسانه‌ای باعث شده تا نقش روابط عمومی‌ها از جنبه کلیشه‌ای و ‌تشریفاتی که عمدتاً جنبه واکنشی داشته و تنها متمرکز بر پوشش اخبار اشخاص حقوقی در سازمان بودند؛ به نقشی فعال و ضروری تبدیل بشود که حالا بر اساس آن، روابط عمومی‌ها وظیفه دارند به صورت ایجابی به مدیریت تصویر و هویت یکپارچه سازمان خود بپردازند.”
مشاور مدیرعامل و مدیرکل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی با تأکید بر اهمیت کار رسانه‌ای و اینکه امروزه تصاویر و انگاره‌های ذهنی پابه‌پای واقعیت و حتی مهم‌تر از واقعیت هستند؛ صداقت، صراحت، شفافیت و پرهیز از زیاده‌گویی را اصول حاکم بر هرگونه فعالیت رسانه‌ای در سازمان تأمین اجتماعی دانست.

دکتر فیاضی در ادامه با اشاره به نقش محیط و فرامتن جامعه در کنش‌های رسانه‌ای گفت: “فعالیت‌های رسانه‌ای در فضای خلأ اتفاق نمی‌افتند و شناخت فرامتن جامعه و تصویر موجود در فضای افکار عمومی اهمیت بالایی دارد. در شرایطی که جامعه نسبت به عملکرد سازمان تجارب مستقیمی دارد؛ ذهنیت افکار عمومی تنها از طریق فضای رسانه‌ای شکل نمی‌گیرد. جامعه امروز از گفتاردرمانی، کلافه و تشنه اقدام و عمل واقعی است. در شرایطی که جامعه به جهت ذهنی و به طور پیش‌فرض، در مقابل هرگونه شایعه و خبر منفی حتی از نوع غیرموثق آن، گارد باز داشته و برعکس در برابر اخبار مثبت و حتی موثق، به نوعی مقاومت می‌کند؛ استفاده از ظرفیت رسانه، پیچیدگی و ظرافت‌های خاص خود را میطلبد”.
دکتر فیاضی در پایان با صحبت از ضرورت تحول در نگاه رسانه‌ای سازمان تأمین اجتماعی، روابط عمومی‌ها را موظف به برقراری ازتباط مؤثر میان سازمان و ذی‌نفعان دانست که باید بر مبنای صداقت، واقعیت و استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای، به شناخت بهتر ذی‌نفعان و سازمان از یکدیگر کمک کنند.
در این وبینار مدیران روابط عمومی‌ استان‌ها به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود برای ارتقای وضعیت عملکرد رسانه‌ای سازمان تأمین اجتماعی پرداختند.

فتحنایی

Recent Posts

تمرکز بر واگذاری شرکت‌های دولتی و توسعه زیرساخت‌ها در مازندران

ابوالفضل نجارزاده، مدیرعامل بانک ملی ایران، در دیدار با مهدی یونسی رستمی، استاندار مازندران، که…

4 ساعت ago

ثبت بالاترین رکورد مبلغ فروش ۹ ماهه در آخرین ماه پاییز

مبلغ فروش تجمعی آریا در ۹ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳ با رشد چشم‌گیر نسبت به…

4 ساعت ago

پتروشیمی شهید تندگویان پیشتاز و برتر در نوآوری

تعامل گسترده با شرکتهای دانش‌بنیان ،بررسی راهکارهای کاربردی در حوزه‌های نوین علمی و کسب عنوان…

4 ساعت ago

برگزاری همایش دو روزه ”عرصه یادگیری مدیران منابع انسانی ایران“

بیست و ششمین همایش "عرصه یادگیری مدیران منابع انسانی ایران" با حضور دکتر ابوالفضل کیانی…

4 ساعت ago

بازدید دبیر شورایعالی فضای مجازی از غرفه گروه همراه اول در تلکام ۲۰۲۴

دبیر شورایعالی فضای مجازی در بازدیدی جامع از غرفه همراه اول، ضمن گفتگو با متخصصان…

4 ساعت ago