صدور دفترچه‌های بیمه کاغذی تا ۳۰ بهمن/پزشکان الزامی برای نسخه نویسی الکترونیکی ندارند

به گزارش تجارت گردان به نقل از خبرگزای میزان – مصطفی سالاری در نشست خبری حذف دفترچه‌های بیمه درمان کاغذی این سازمان با بیان اینکه از لحاظ فنی امکان نسخه نویسی در مطب ها، درمانگاه ها، بیمارستان‌ها و مراکز پاراکلینیکی فراهم شده است گفت: به این معنا که یا در سامانه سازمان ارائه خدمت شود یا اگر خودشان دارای سامانه‌ای بوده اند با یک نرم افزار واسط به سامانه ما متصل می‌شوند و در واقع کار جدیدی انجام نمی‌دهند و همان کار سابق را انجام می‌دهند و در سامانه ما هم ثبت می‌شود.

وی افزود: این روند کلی از چندماه قبل شروع شده و سعی کرده ایم موانع را بتدریج رفع کنیم. دربرخی مناطق که زیرساخت اینترنت و … فراهم نبوده هم مشکل نداشتیم، اما در تلاشیم طرح استقرار کامل یابد. ضریب نفوذ نسخه نویسی الکترونیک تا کنون پیشرفت خوبی داشته با این وجود الزامی برای نسخه نویسی الکترونیک ایجاد نکردیم.

صدور دفترچه‌های بیمه کاغذی تا ۳۰ بهمن ادامه دارد

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه اگر پزشکی امکان و تمایلش را دارد نسخه نویسی الکترونیک را انجام می‌دهد، اما اگر این امکان و تمایل نبود با دو فرض مواجهیم گفت: از اول اسفند دفترچه جدیدی صادر نمی‌کنیم، اما بیمه شدگان می‌توانند دفترچه‌های موجودشان را همچنان استفاده کنند. تا ۳۰ بهمن هم دفترچه صادر می‌شود، اما از آن به بعد دفترچه جدیدی صادر نمی‌شود. برای صدور دفترچه جدید نیاز به مراجعه به شعب نیست. در این صورت اگر دفترچه نبود، پزشک می‌تواند در نسخه سربرگش نسخه بنویسد که تحت پوشش ما خواهد بود و فرد به هرجا برود خدمات درمانی را با پوشش تامین اجتماعی دریافت می‌کند.

ادعای تامین اجتماعی برای پرداخت به روز تعهدات به پزشکان طرف قرارداد

سالاری ادامه داد: گامی به سمت حذف دفترچه برمی‌داریم. دفترچه حذف نخواهد شد بلکه صدور دفترچه‌های جدید متوقف می‌شود. نیاز بود تفاوتی برای مزیت نسخه الکترونیک قائل شویم. اولین کارکرد این است که بخشی از تعهدات را همان روز به مرکز انجام می‌دهیم و مابقی را تا پایان هرماه و ظرف ۱۰ روز واریز می‌کنیم، اما اگر نسخه نویسی کاغذی باشد، چون باید اوراق جمع شوند و صورتحساب کنند، معمولا دو ماه زمان می‌برد تا خود مراکز اوراق را در سیستمشان تجمیع کنند، بنابراین پرداخت با تاخیر همراه می‌شود. اکنون مدعی هستیم که تعهدات را به روز می‌پردازیم، اما مشکل فرایند کاغذی زمانبر بودن تجمیع آن است. من بعد اولویت ما، پرداخت تعهد خدمت در بستر الکترونیک است. از تسهیلات دیگری هم که پیشنهاد شود استقبال می‌کنیم.

وی تاکید کرد که باید کمک کنیم فشاری به مردم وارد نشود، هدف طرح خدمت با کیفیت‌تر و با پوشش کاملتر است. آمادگی حل مسائل را با نظام سلامت داریم. ما هیچ مرحله‌ای را اجباری نکردیم. پیشنهادات نظام پزشکی هم وصول و بخش عمده‌ای را بررسی و اعمال کردیم و آمادگی همکاری و تعامل فشرده‌تر با سایر نهاد‌ها و مراکز مرتبط را داریم.

فتحنایی

Recent Posts

دیدار سرپرست بیمه ایران با پیشکسوتان

سیدمحمد ناصر مبرقعی سرپرست بیمه ایران با تعدادی از بازنشستگان این شرکت دیدار و گفتگو…

11 ساعت ago

مدیرعامل بیمه ایران منصوب شد

دکتر علی جباری با حکم وزیر امور اقتصادی و دارایی به ریاست هیات مدیره و…

11 ساعت ago

اطلاعیه مرکز اطلاع‌رسانی شستا درباره برکناری مدیرعامل هلدینگ صبا تأمین

مرکز اطلاع‌رسانی و مسئولیت‌های اجتماعی شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) درباره برکناری مدیرعامل هلدینگ صبا…

14 ساعت ago

خریداران سکه احتیاط کنند؛ بازار به‌شدت حبابی است

سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: وضعیت بازار سکه و طلا به شدت…

20 ساعت ago

برگزاری بزرگترین تور آموزشی شبکه فروش شرکت بیمه سامان

تور آموزشی و تفریحی پنج روزه شرکت بیمه سامان با حضور بیش از ۷۰۰ نفر…

21 ساعت ago