Categories: نفت و انرژی

صرفه جویی ۲۵۰ میلیون مترمکعب سوخت

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محسن طرز طلب در نشست خبری امروز با اشاره به برنامه ریزی انجام شده برای تبدیل ۷۵۰۰مگاوات نیروگاه حرارتی به سیکل ترکیبی افزود: تبدیل هر واحد گازی به سیکل ترکیبی ۴۵ میلیون دلار صرفه جویی ارزی بهمراه دارد.
وی با بیان اینکه پس از عقد قرارداد از سال ۹۳ تا کنون ۵ واحد سیکل ترکیبی وارد مدار شده است گفت: ۵ واحد دیگر نیز تا پایان وارد مدار می‌شود که ظرفیت این نیروگاه‌ها ۱۶۰۰مگاوات است.
مدیرعامل شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه ورود هر واحد سیکل ترکیبی به مدار ۱ درصد راندمان نیروگاه‌های حرارتی را افزایش می‌دهد ادامه داد: تا پایان اوج مصرف سال ۱۴۰۰ نیز ۳۵۰۰ مگاوات نیروگاه سیکل ترکیبی جدید وارد خواهد شد.

 واحد بخار نیروگاه شیروان به بهره برداری می‌رسد 
مدیرعامل شرکت تولید برق حرارتی گفت: هفته آینده دو واحد بخار نیروگاه شیروان به ظرفیت ۳۲۰ مگاوات در خراسان شمالی به بهره برداری خواهد رسید.
محسن طرزطلب در نشست خبری امروز با اشاره به اینکه کل ظرفیت این نیروگاه هزار و ۴۳۴ مگاوات است افزود: در این نیروگاه طبق برنامه ریزی انجام شده باید سه واحد بخار راه اندازی شود که دو واحد تا هفته آینده و واحد سوم نیز تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.
وی گفت: با راه اندازی دو واحد بخار این نیروگاه ۵۰۰ میلیون مترمکعب سوخت صرفه جویی خواهد شد.
مدیرعامل شرکت تولید برق حرارتی با بیان اینکه این نیروگاه یکی از بزرگترین طرح‌های کشور است ادامه داد: با تکمیل نیروگاه شیروان پایداری شبکه برق در خراسان شمالی افزایش می‌یابد و با تامین نیاز این استان از خاموشی‌ها جلوگیری خواهد شد.
طرزطلب در خصوص زمانبر شدن راه اندازی این نیروگاه گفت: این طرح در سال ۹۰ و ۹۲ در فهرست واگذاری به سهام عدالت قرار گرفت که با پیگیری‌های وزارت نیرو از این فهرست خارج و پس از تعیین مالکیت و واگذاری به دولت تامین اعتبار آن انجام شد که این اعتبار ازجانب وزارت نیرو، فاینانس خارجی و منابع عمومی دولت اختصاص یافت.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون بهره برداری از هفت نیروگاه در دست دولت قرار دارد افزود: ۱۲ نیروگاه به ظرفیت ۱۲ هزار و ۳۰۰ مگاوات در سازمان خصوصی سازی آماده واگذاری به بخش خصوصی است که البته این هفت نیروگاه نیز شرایط واگذاری به بخش خصوصی را دارد.
مدیرعامل شرکت تولید برق حرارتی ادامه داد: در حال حاضر سه هزار و ۵۰۰ مگاوات نیروگاه فرسوده در کشور فعال است که ما به دنبال خارج کردن تدریجی این نیروگاه‌ها از مدار هستیم.

فتحنایی

Recent Posts

پنج روز عزای عمومی در ایران اسلامی اعلام شد

رهبر معظم انقلاب و دولت جمهوری اسلامی ایران در پی شهادت سید حسن نصرالله دبیر…

5 ساعت ago

مدیرعامل پتروشیمی ایلام شهادت سید حسن نصرالله را تسلیت گفت

مدیرعامل پتروشیمی ایلام، با صدور پیامی شهادت دبیرکل حزب الله لبنان را تسلیت گفت.

8 ساعت ago

پیام تبریک دکتر کفایتمند مدیرعامل شرکت پتروشیمی فارابی به مناسبت روز ملی ایمنی و آتش نشانی

دکتر کفایتمند مدیرعامل شرکت پتروشیمی فارابی در پیامی این روز را به همه آتش نشانان…

8 ساعت ago

مدیر عامل‌ پتروشیمی ایلام، روز آتش نشانی و ایمنی را تبریک گفت

داود جعفری‌فر؛ مدیر عامل شرکت پتروشیمی ایلام با صدور پیامی هفتم مهرماه روز آتش‌نشانی و…

8 ساعت ago

مدیرعامل پتروشیمی شهید تندگویان، روز آتش نشانی و ایمنی را تبریک گفت

مدیرعامل پتروشیمی شهید تندگویان به مناسبت روز ایمنی و آتش نشانی پیام تبریکی به شرح…

8 ساعت ago

پیام مهندس حیدرنیا درباره حملات غیر انسانی رژیم صهیونیستی به مردم بیگناه لبنان

مهندس حیدرنیا مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز طی پیامی حملات غیرانسانی رژیم صهیونیستی به مردم بی…

8 ساعت ago