×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
صعود زنبورها از گروه مرگ با فتح سن‌سیرو؛ کامبک سیتی و باخت یاران طارمی

هفته پنجم رقابت‌های فوتبال لیگ قهرمانان اروپا، سه‌شنبه شب از ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه با برگزاری ۶ دیدار پیگیری شد.

بارسلونا – پورتو؛ حکم صعود شاگردان ژاوی در شب بدشانسی طارمی

دیدار تیم‌های بارسلونا اسپانیا و پورتو پرتغال از گروه H با قضاوت دنیله اورساتو برگزار شد که در نهایت این دیدار با برتری ۲ بر یک بارسلونا به پایان رسید

بازی رفت دو تیم با برتری یک بر صفر بارسلونا به پایان رسیده بود و هر دو تیم با ۹ امتیاز به دنبال صدرنشینی در گروه H رقابت‌ها بودند. مهدی طارمی که پس از نمایش درخشان در ترکیب تیم ملی ایران در دو دیدار مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ مقابل هنگ کنگ و ازبکستان با زدن دو گل و ثبت یک پاس گل به پرتغال بازگشته و در یک دیدار جام حذفی استراحت کرده و دور از لیست بود، امشب دوباره به ترکیب اضافه شد ولی درخشش او منجر به گل یا پاس گل نشد، اما روی باز شدن دروازه آبی اناری‌ها نقش داشت.

مهدی طارمی در دقیقه ۲۲ یک کرنر با حرکت سریع به محوطه جریمه بارسا و شوت‌زنی در برخورد با پای آرائوخو گرفت ولی چهار دقیقه بعد خودش گلزنی کرد که گل او را کمک داور دوم و VAR رد کردند.

پورتو که برای لحظاتی بازی را در دست گرفته بود، در دقیقه ۳۰ حمله همه جانبه‌ای را آغاز کرد که پاس در عرض گالنو در پشت محوطه جریمه را مهدی طارمی با شوت محکم زد که ضربه او برگشت داده شد، اما در ریباند بازهم توپ به گالنو رسید ولی این بار شوت پرقدرت او بعد از دفع توپِ ایناکی پنیا در سمت راست محوطه به په‌په رسید تا او با ضربه‌ای محکم گل اول بازی را بزند.

صعود زنبورها از گروه مرگ با فتح سن‌سیرو؛ کامبک سیتی و باخت یاران طارمی

شادی گل پورتو تنها ۲ دقیقه ادامه داشت و ژائو کانسلو روی یک حرکت تماشایی و شوت دیدنی بازی را به تساوی کشاند.گل دوم بارسلونا توسط ژائو فلیکس در دقیقه ۵۷ روی پاس ژائو کانسلو به ثمر رسید. فلیکس پاس کات‌بک هم وطنش را با ضربه ای دقیق وارد دروازه پورتو کرد.

با این نتیجه بارسلونا ۱۲ امتیازی شد و دست بالاتر را نسبت به پورتو ۹ امتیازی برای صعود به عنوان صدرنشین را خواهد داشت.

آث‌میلان – دورتموند؛ صعود زنبورها با فتح سن‌سیرو

دیدار تیم‌های آث‌میلان ایتالیا و دورتموند آلمان از گروه F در ورزشگاه سن‌سیرو با قضاوت استفان کواکس برگزار شد که در نهایت این دیدار با برتری ۳ بر یک دورتموند به پایان رسید.

بازی رفت دو تیم با تساوی بدون گل به پایان رسیده بود و دورتموند تنها یک پیروزی در این دیدار احتیاج داشت تا صعود خود را به مرحله حذفی قطعی کند. در مقابل روسونری اصلا دوست نداشت با شکست در این دیدار در خانه خود از صعود به مرحله حذفی باز بماند.

صعود زنبورها از گروه مرگ با فتح سن‌سیرو؛ کامبک سیتی و باخت یاران طارمی

در دقیقه ۶ بازی پس از اشتباه مهلک ریرسون در ارسال پاس رو به عقب، تئو هرناندز صاحب توپ شد و آن را به چوکووئزه واگذار کرد اما اشلوتربک با خطا مانع از حرکت وینگر میلان شد تا داور بلافاصله اعلام پنالتی کند. ضربه ژیرو به گوشه پایین و سمت چپ دروازه دورتموند روانه شد اما کوبل آن را مهار کرد.

صعود زنبورها از گروه مرگ با فتح سن‌سیرو؛ کامبک سیتی و باخت یاران طارمی

تنها سه دقیقه پس از مهار پنالتی ژیرو توسط کوبل، این بار داور به سود دورتموند اعلام پنالتی کرد، اتفاقی که حاصل خطای کالابریا روی یکی از بازیکنان زردپوش بود. مارکو رویس پشت توپ ایستاد و با ضربه‌ای محکم به گوشه بالا و چپ دروازه منیان، میهمان را پیش انداخت.

در دقیقه ۳۸ ساموئل چوکووئزه از جناح راست زمین میلان حرکتی سریع را آغاز کرد و وارد محوطه جریمه دورتموند شد، او پس از دریبل زدن و جاگذاشتن دو مدافع زنبورها با ضربه‌ای دقیق و محکم با پای چپ دروازه کوبل را باز کرد تا میزبان به بازی برگردد.

صعود زنبورها از گروه مرگ با فتح سن‌سیرو؛ کامبک سیتی و باخت یاران طارمی

در دقیقه ۵۹ روی همکاری زیبا و هماهنگ بازیکنان دورتموند، مارسل زابیتسر در محوطه جریمه حریف، توپ را به باینو گیتنز رساند و این بازیکن هم با ضربه‌ای دقیق به گوشه دروازه میلان، منیان را تسلیم کرد.

صعود زنبورها از گروه مرگ با فتح سن‌سیرو؛ کامبک سیتی و باخت یاران طارمی

در دقیقه ۶۹ کریم آدیمی پس از تصاحب توپ در پشت محوطه جریمه میلان و آغاز حرکتی عرضی، ضربه‌ای محکم را به سمت دروازه روسونری روانه کرد که این شوت، پس از مهار اشتباه منیان وارد دروازه روسونری شد و گل سوم زنبورها را رقم زد.

با این نتیجه دورتموند ۱۰ امتیازی شد و در صدرجدول قرار گرفت و صعود خود به مرحله حذفی را قطعی کرد. در مقابل میلان با ۵ امتیاز در رتبه چهارم ایستاد تا تکلیف دومین تیم صعود کننده از این گروه به روز پایانی کشیده شود.

پاری‌سن‌ژرمن – نیوکاسل؛ تکلیف سهمیه دوم به روز پایانی کشیده شد

دیگر دیدار حساس گروه F بین تیم‌های پاری‌سن‌ژرمن فرانسه و نیوکاسل انگلیس در ورزشگاه پارک دو پرنس با قضاوت سایمون مارسینیاک برگزار شد که در نهایت این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

بازی رفت دو تیم با برتری با برتری ۴ بر یک نیوکاسل به پایان رسیده بود و پاریسی‌ها انگیزه بالایی برای گرفتن انتقام از کلاغ‌ها داشتند تا بتواننند صعود خود به مرحله حذفی را قطعی کنند.

صعود زنبورها از گروه مرگ با فتح سن‌سیرو؛ کامبک سیتی و باخت یاران طارمی

در دقیقه ۲۴ روی اشتباه واضح دوناروما و دفع ناقص این گلر ایتالیایی، نیوکاسل توسط الکساندر ایساک به گل اول می‌رسد. امباپه در دقیقه ۸+۹۰ از روی نقطه پنالتی گل تساوی را به ثمر رساند.

با این نتیجه پاری‌سن‌ژرمن با ۷ امتیاز در رتبه دوم ایستاد و نیوکاسل با ۵ امتیاز در رتبه سوم قرار گرفت تا تکلیف دومین تیم صعود کننده از این گروه به روز پایانی کشیده شود.

منچسترسیتی – لایپزیش؛ کامبک رویایی شاگردان گواردیولا

دیدار تیم‌های منچسترسیتی انگلیس و لایپزیش آلمان از گروه G در ورزشگاه اتحاد با قضاوت گلن نیبرگ برگزار شد که در نهایت این دیدار با برتری ۳ بر ۲ منچسترسیتی به پایان رسید.

بازی رفت دو تیم با با برتری ۳ بر یک سیتیزن‌ها به پایان رسیده بود و لایپزیش به دنبال انتقام شکست دیدار رفت بود. در دقیقه ۱۳ پاس بلند بلاسویچ، دروازه‌بان لایپزیش با اشتباه آکانجی به اوپندا رسید تا در موقعیت تک به تک دروازه اورتگا را باز کند. در دقیقه ۳۴ روی ضدحمله برق‌آسای لایپزیش که با دفع ناقص دیاز همراه شد، لوئیس اوپندا با حرکت انفرادی از سمت چپ به محوطه سیتیزن‌ها نفوذ کرد و با گمراه کردن یوشکو گواردیول بریس کرد.

صعود زنبورها از گروه مرگ با فتح سن‌سیرو؛ کامبک سیتی و باخت یاران طارمی

سیتیزن‌ها که با تغییراتی در خط حمله نیمه دوم را محکم آغاز کرده بودند خیلی زود به گل رسیدند. در دقیقه ۵۴ فیل فودن با ارسال پاس عمقی ارلینگ هالند را در موقعیت تک به تک قرار داد و این بازیکن تنها با یک ضربه بلاسویچ را مغلوب کرد.

صعود زنبورها از گروه مرگ با فتح سن‌سیرو؛ کامبک سیتی و باخت یاران طارمی

در دقیقه ۷۰ یوشکو گواردیول از سمت چپ توپ را به فیل فودن رساند تا هافبک انگلیسی عملکرد خوب نیمه دومش را تکمیل کند. سیتی واکنش همیشگی‌اش را نشان داد. کامبک تماشایی سیتیزن‌ها در دقیقه ۸۷ کامل شد. پاس در عرض فودن در محوطه جریمه به آلوارز رسید و این مهاجم آرژانتینی گل سوم را به نام خود ثبت کرد.

با این نتیجه منچسترسیتی ۱۵ امتیازی شد و صعود خود را به عنوان صدرنشین قطعی کرد در مقابل لایپزیش با ۹ امتیاز در رتبه دوم ایستاد.

فاینورد – اتلتیکومادرید؛ جشن صعود با جشنواره گل‌ به خودی

دیدار تیم‌های فاینوردهلند و اتلتیکومادرید اسپانیا از گروه E در ورزشگاه دکویپ با قضاوت آنتونی تیلور برگزار شد که در نهایت این دیدار با برتری ۳ بر یک اتلتیکومادرید به پایان رسید.

برای اتلتیکومادرید در این دیدار لوتشارل گیرترویدا(گل به خودی ۱۴)، ماریو هرموسو(۵۷) و سانتیاگو خیمنز(گل به خودی ۸۱) گلزنی کردند. در مقابل تک گل میزبان را متس ویفر(۷۷) به ثمر رساند.

با این نتیجه اتلتیکو مادرید ۱۱ امتیازی شد و در صدر جدول قرار گرفت تا صعود خود به مرحله حذفی را قطعی کند. در مقابل فاینورد با ۶ امتیاز در رتبه سوم ایستاد و از صعود به مرحله حذفی بازماند و راهی لیگ اروپا شد.

نتایج کامل دیدارهای امشب لیگ قهرمانان اروپا:

لاتزیو ۲ – سلتیک صفر

شاختار یک – آنتورپ صفر

فاینورد یک – اتلتیکومادرید ۳

آث‌میلان یک – دورتموند ۳

پاری‌سن‌ژرمن یک – نیوکاسل یک

منچسترسیتی ۳ – لایپزیش ۲

یانگ بویز ۲ – ستاره سرخ بلگراد صفر

بارسلونا ۲ – پورتو یک

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.