×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۸ تیر , ۱۴۰۳
صعود لحظه آخری ایتالیا؛ کرواسی حذف شد + فیلم

در چارچوب دور سوم مرحله گروهی جام ملت‌های ۲۰۲۴ اروپا، از ساعت ۲۲:۳۰، تیم‌های کرواسی و ایتالیا از سری بازی‌های گروه B در ورزشگاه ردبول آره‌نا شهر لایپزیش به مصاف هم رفتند.

ایتالیا با برد ۲ بر یک برابر آلبانی و شکست یک بر صفر مقابل اسپانیا، پا به این مسابقه گذاشته بود. در سوی دیگر کرواسی با شکست ۳ بر صفر برابر اسپانیا و تساوی ۲- ۲ برابر آلبانی، امشب در لایپزیش برابر لاجوردی‌ها به میدان رفت. در حالی ایتالیا برای صعود به عنوان تیم دوم به تنها یک امتیاز و مساوی احتیاج داشت که کرواسی تنها با برد می‌توانست صعود کند.

با توجه به نیاز کرواسی به برد، مسابقه با حملات هجومی شاگردان زلاتکو دلالیچ آغاز شد و در دقیقه ۳ سوتالو می‌توانست آنها را به گل برساند اما واکنش جانلوئیجی دوناروما دروازه ایتالیا را بسته نگه داشت. در ادامه تا پایان نیمه اول با وجود تلاش دو تیم کمتر موقعیت جدی روی دروازه‌ها خلق شد تا دو تیم برای رسیدن به دروازه‌ها چشم به نیمه دوم داشته باشند.

در نیمه دوم باز هم این کرواسی بود که بهتر آغاز کرد و در دقیقه ۵۲ ارسال آندری کراماریچ با برخورد به دست الساندور باستونی سبب شد تا دنی ماکیله، داور هلندی مسابقه نقطه پنالتی را نشان بدهد. لوکا مودریچ پشت توپ قرار گرفت اما دوناروما با تشخیص جهت توپ، ضربه پنالتی را مهار کرد تا بهترین فرصت کروات‌ها برای زدن گل برتری از دست برود.

یک دقیقه بعد اما مودریچ جبران کرد و پس از دفع ضربه کرماریچ توسط دوناروما، توپ در داخل شش قدم به هافبک کهنه‌کار کروات‌ها رسید و او با یک ضربه سرضرب دروازه ایتالیا را باز کرد تا کرواسی یک بر صفر جلو بیفتد.

در ادامه حملات ایتالیا برای جبران گل‌ خورده بیشتر شد اما دفاع فشرده کروات‌ها و همچنین بی‌دقتی مهاجمان این تیم بی‌نتیجه ماند. در نهایت اما دقیقه ۸+۹۰، ماتیا زاکانی گل مساوی را وارد دروازه ایتالیا کرد.

در نهایت ایتالیا و کرواسی با نتیجه مساوی یک – یک به کارشان پایان دادند. ایتالیا با این تساوی ۴ امتیازی شد و به عنوان تیم دوم به مرحله بعد حذفی صعود کرد.

کرواسی هم با این تساوی، ۲ امتیازی شد و در رده سوم قرار گرفت و از یورو ۲۰۲۴ حذف شد.

در دیگر دیدار این اسپانیا، یک بر صفر آلبانی را شکست داد و با کسب ۹ امتیاز و قاطعانه به عنوان تیم اول راهی مرحله بعد شد. آلبانی هم با یک امتیاز و قرار گرفتن در رده چهارم از دور مسابقات کنار رفت.

ترکیب اولیه ایتالیا:

جانلوئیجی دوناروما، متئو دارمیان، ریکاردو کالافیوری، الساندرو باستونی، جیووانی دی لورنزو، جورجینیو، نیکولو بارلا، فدریکو دیمارکو، لورنزو پلگرینی، جیاکومو راسپادوری و متئو رتگی

سرمربی: لوچانو اسپالتی

ترکیب اولیه کرواسی:

دومینیک لیواکوویچ، جوزپ استانیشیچ، جوزپ سوتالو، مارین پونگراچیچ، یوشکو گواردیول، لوکا مودریچ، مارسلو بروزوویچ، متئو کواچیچ، لوکا سوکیچ، آندری کراماریچ و ماریو پاشالیچ

سرمربی: زلاتکو دالیچ

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.