×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۲ دی , ۱۴۰۳

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از روابط عمومی بیمه تجارت‌نو، نیما نوراللهی که در نشست مهرماهی شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی صنعت بیمه سخن می‌گفت، در تحلیل نقش تاثیرگذار روابط عمومی‌ها، پاکسازی فضای اطلاع رسانی از رسانه‌های سطحی‌نگر را به دست این واحدهای سازمانی ممکن دانسته و افزود: امروز شاهدیم در برخی رسانه‌های مکتوب و مجازی منتشر کنندگان اطلاعات حال درقالب خبر، گزارش، مصاحبه و غیره دانش کافی ندارند. این دسته از افراد به جای ارائه راهکار فقط به موضوعات دامن می‌زنند و گاه به بیراهه هم می برند.

وی ادامه داد: یکی از مصادیق جوسازی ها این است که سالانه نزدیک به ۳۰ هزار میلیارد تومان خسارت که عدد کمی نیست از سوی شرکت های بیمه پرداخت می‌شود، کجا به این مهم اشاره شده و اطلاع رسانی درخورشانی صورت می‌گیرد. مردم کماکان معتقدند شرکت های بیمه خسارت نمی‌دهند، پس این رقم به چه کسانی تعلق می‌گیرد.

مدیرعامل بیمه تجارت‌نو با تاکید بر اینکه فضای تصمیم‌گیری از حد یک نمایشگاه و همایش ها باید فراتر رود، خواستار آن شد که از سوی شورای روابط عمومی شرکت‌های بیمه تمهیداتی اندیشده شود تا اخبار تمیز در اختیار عموم قرارگیرد.

نوراللهی همچنین پیشنهادکرد شرکت های بیمه موضوعات مختلف را با هماهنگی هم پیش برند تا در سایه این اتحاد ترویج فرهنگ که دغدغه بسیاری از فعالان این صنعت است، محقق گردد. وی قدرت روابط عمومی‌ها در شکل گیری افکار عمومی را بیش از سایر نهادها عنوان کرده و درپرداختن به این مهم گفت: در پژوهشی با موضوع اینکه آیا فساد در جامعه وجود دارد یا نه؟ پاسخ ۸۳ درصد پرسش شوندگان مثبت بوده است. در مرحله دیگر این طرح از جامعه آماری مورد تحقیق خواسته می شود مصداقی برای پاسخ خود بیاورند که تنها ۱۳ درصد می‌توانند نمونه‌ای مثال زنند، چنین نتیجه ای این واقعیت را گوشزد می‌کند که مابقی حس فساد داشته‌اند. اینجاست که روابط عمومی ها می‌توانند با نشان دادن واقعیت، مسیر نگرش مردم را اصلاح کرده و موجب از بین رفتن حس‌های منفی مبتنی برحدسیات شوند.

نوراللهی با اشاره به اینکه درحوزه بیمه این جنس برداشت به وفور وجود دارد، گفت: در قرارداد کمیته امداد امام خمینی(ره)، یک میلیون و ۹۰۰ هزار مددجو درکل کشورتحت پوشش بیمه آتش سوزی تجارت‌نو بودندکه حدود ۶۰ هزار فقره پرونده خسارت در این رشته که عدد بزرگی است، مورد ارزیابی قرارگرفت.

مدیر عامل تجارت‌نو افزود: با وجود آنکه ارزیابی و پرداخت خسارت به خوبی پیش می رفت اما در منطقه‌ای با یک سری شبهه افکنی‌های حس عدم رضایت و بی عدالتی در آن مجموعه ایجاد شده بود که در جلسات فوری با مدیران کمیته امداد خواستار جلوگیری آن شدیم.

مدیر عامل تجارت‌نو در توضیح علت این مهم اظهارداشت: یک زمانی اعتراض قابل بررسی و بعضا جبران است اما زمانی که این حس ایجاد شد خسارت ما را آنطور که باید نمی‌دهند در آن صورت هرچقدر هم پرداخت انجام شود باز گله‌مندی های وجود خواهد داشت.

وی یکی از وظایف اصلی روابط عمومی شرکت‌های بیمه را اصلاح نگرش این دست از افراد جامعه نسبت به کارکرد بیمه ها دانسته و افزود: مدیران نگذارند این حس در بیمه گذاران و جامعه ایجاد شود که شرکت های بیمه به نوعی خسارت واقعی را برآور نکرده و یا می‌خواهند از پرداخت طفره روند.

نوراللهی پرداخت به موقع خسارت را بهترین تبلیغ برای شرکت‌های بیمه‌ عنوان کرد. در ادامه، پیرو صحبت‌های مدیر عامل بیمه تجارت‌نو، مدیر کل روابط عمومی بیمه مرکزی تاکید داشت، مدیران روابط عمومی در پر رنگ کردن چهره حمایت‌گر بیمه تلاش جدی تری داشته باشند. مصطفی زندی از آنها خواست با حضور درشعب از نزدیک درجریان رفتار پرسنل با مراجعه کنندگان قرارگیرند تا مبادا برخورد نامناسب یک کارمند این حجم از خدمت را زیر سوال برد.

در فصل پایانی هفتمین جلسه شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی، جزییات شرکت در نماشگاه بورس و بانک و بیمه‌ کیش اینوکس۲۰۱۹، نحوه اجرای طرح زنگ بیمه و چگونگی برگزاری جشنواره بیمه و رسانه مورد بررسی قرارگرفته و تصمیماتی اتخاذ شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.