×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۲۵ مهر , ۱۴۰۳
ضرورت احداث نیروگاه های خودتامین؛ راهکار حل مشکل انرژی صنایع

سرپرست هیات عامل ایمیدرو افزود: احداث نیروگاه های برق معدن و صنایع معدنی از راهبردهای اساسی ایمیدرو است که اکنون شرکت های بزرگ در این برنامه، مشارکت دارند و تعدادی از این نیروگاه ها نیز در مدار تولید برق قرار گرفته اند.

وی گفت: در زمینه تامین برق و گاز وضعیت مطلوبی را شاهد نیستیم و برای حل این موضوع و با مشارکت شرکت ها؛ باید بخشی از سرمایه گذاری ها را به سمت احداث نیروگاه هدایت کرد و از معافیت و مشوق های مالیاتی بهره برد.

آقاجانلو ادامه داد: صنایع انرژی بر با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نیرو مکلفند حداقل ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر و پاک تا پایان سال ۱۴۰۴ از محل منابع داخلی احداث کنند.

سرپرست ایمیدرو با بیان اینکه تحقق اهداف معدن و صنایع معدنی در “برنامه هفتم پیشرفت” از جمله اولویت های ایمیدرو محسوب می شود، عنوان کرد: در صنعت آلومینیوم نسبت تولید به ظرفیت پایین است و برای تحقق اهداف چشم انداز باید پروژه هایی با پیشرفت فیزیکی بالا را تکمیل و به بهره برداری رساند.

آقاجانلو با تاکید بر پیگیری مشکلات موجود در صنعت آلومینیوم، اعلام کرد: سندیکا پیشنهادات خود را در خصوص مسائل مرتبط با کف عرضه شمش آلومینیوم و راهکارهای تامین ارز اعلام کند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.