×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۲۰ شهریور , ۱۴۰۳
ضرورت تقویت سرمایه‌گذاری داخلی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی + ویدئو

به گزارش تجارت گردان ، محمدهاشم نجفی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم، در نمایشگاه ایران پلاست اظهار داشت : یکی از بزرگترین چالش‌های سال آینده، ناترازی انرژی خواهد بود و بحران گاز می‌تواند مشکلات جدی برای صنعت پتروشیمی ایجاد کند.
وی ادامه داد : صنعت پتروشیمی یکی از صنایع بسیار حیاتی و پر اهمیت کشور است. وی در ادامه گفت: باید بگویم ، یکی از بزرگترین چالش‌های سال آینده، ناترازی انرژی خواهد بود. ما در سال‌های آینده با بحران گاز مواجه خواهیم شد. گاز خوراک اصلی صنعت پتروشیمی است و اگر امروز برای این ناترازی فکری نکنیم، قطعاً در سال‌های آینده با مشکلات جدی روبرو خواهیم شد.
محمدهاشم نجفی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم، اعلام کرد: طبق برنامه هفتم توسعه، ظرفیت صنعت پتروشیمی باید از ۹۶ میلیون تن در سال به ۱۳۰ میلیون تن افزایش یابد. وی تاکید کرد : این افزایش ظرفیت نیازمند ۷ تا ۸ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری است.
نجفی افزود : بسیاری از پروژه‌ها در مرحله‌ای هستند که با ۲۰ درصد پیشرفت به بهره‌برداری می‌رسند، اما برخی پروژه‌ها نیازمند سرمایه‌گذاری از صفر هستند.
وی همچنین بیان کرد : برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی، ابتدا باید سرمایه‌گذاری داخلی تقویت شود و نقش بازار سرمایه و سهام‌داری جذابیت بیشتری پیدا کند.
وی با اشاره به تعارض قوانین و تصمیمات لحظه‌ای در نرخ‌گذاری، اظهار داشت : این عوامل باعث کاهش جذابیت سرمایه‌گذاری برای مردم و فعالان بازار سرمایه می‌شود.
نجفی تاکید کرد : در صورت عدم رقابت داخلی، سرمایه‌گذاران خارجی نیز تمایلی به سرمایه‌گذاری در حوزه پتروشیمی نخواهند داشت. وی افزود : باید اصلاحات لازم در این زمینه انجام شود تا جذابیت سرمایه‌گذاری افزایش یابد.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم اظهار داشت : قوانین متعارض و افزایش ناگهانی نرخ یوتیلیتی به میزان ۲۵۷ درصد، باعث کاهش حاشیه سود و کاهش جذابیت سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی شده است.
وی تأکید کرد : برای آینده این صنعت، تکمیل زنجیره ارزش ضروری است. به عنوان مثال، محصول بوتن بان که قبلاً به قیمت ۷۰۰ دلار فروخته می‌شد، اکنون پس از راه‌اندازی پروژه پادجم به قیمت ۱۴۰۰ دلار به فروش می‌رسد.
نجفی افزود: جلوگیری از واردات محصولات پایین‌دستی پتروشیمی می‌تواند به رشد، اشتغال، امنیت و توسعه کشور کمک کند و در راستای بهبود معیشت مردم مؤثر باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.