×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | طرح آبرسانی در ۹۳۰۰ روستای کشور اجرا می شود

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، حمیدرضا جانباز در حاشیه سفر به قزوین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: تامین آب شرب سالم برای روستاهای و شهرها و اجرای شبکه تصفیه خانه از مهمترین رسالتهای این شرکت است که با اجرای طرح های مختلف نسبت به برخورداری مردم از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی و شبکه فاضلاب اقدام می شود.

جانباز تصریح کرد: در قالب طرح های متمرکز ملی مقرر شده تا ۹۳۰۰ روستای کشور تحت پوشش شبکه آب و فاضلاب قرار گیرد.

تجارت گردان | طرح آبرسانی در ۹۳۰۰ روستای کشور اجرا می شود

وی یادآورشد: برای اجرای این طرحها ۱۵۰ میلیون یورو از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اختصاص یافته که با تکمیل این طرحها بیش از ۹۰۰ هزار نفر تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

۲۰۰ شهر کشور تنش آبی دارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور از تدوین طرح تنش آبی شهرها و روستاها خبر داد و اظهارداشت: از آنجا که بخش عمده ای از بارش های کشور در بهار و زمستان رخ می دهد برای شناسایی شهرهای دارای تنش آبی تا پایان دی ماه فرصت داریم تا اطلاعات صحیحی استخراج شود که این کار در حال اجراست.

جانباز بیان کرد: در سال گذشته بیش از ۴۰۰ شهر دارای بحران و تنش آبی بود که با لطف الهی و افزایش بارشها خوشبختانه این وضعیت بهبود یافته و در حال حاضر حدود ۲۰۰ شهر تنش آبی و کمبود آب دارد که برنامه های کوتاه مدت و میان مدت و بلند مدت در قالب طرح هایی پیش بینی شده که با تامین اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای رفع این تنش اقدام خواهیم کرد.

تجارت گردان | طرح آبرسانی در ۹۳۰۰ روستای کشور اجرا می شود

وی در خصوص ظرفیت پساب کشور برای بازچرخانی آب اظهارداشت: در حال حاضر بیش از یک میلیارد مترمکعب ظرفیت پساب تصفیه شده داریم و با توجه به مصرف آب کشور این میزان می تواند به بیش از ۴ میلیارد مترمکعب برسد که باید از آن استفاده مناسب داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور یادآورشد: در قالب طرح های ملی و استانی در حال حاضر بیش از ۲۶۰ تصفیه خانه فاضلاب در مدار است و ۱۰۰ تصفیه خانه با مکانیزم های مختلف و مشارکت بخش خصوصی و روش BOT و سایر ردیف های عمرانی در دست اجراست که با اجرای آنها گام موثری برای استفاده بهینه از منابع آبی و سلامت مردم برداشته می شود.

تجارت گردان | طرح آبرسانی در ۹۳۰۰ روستای کشور اجرا می شود

هدر رفت ۱۳ درصدی آب کشور

جانباز در خصوص میزان هدر رفت آب در شبکه کشور هم بیان کرد: به آبهایی که استفاده نمی شود آب بدون درآمد اطلاق می شود که حدود ۲۵ درصد است که  شامل انشعابات غیرمجاز، نداشتن کنتور، فرسودگی شبکه می شود و برای آنها برنامه داریم.

وی اضافه کرد: در مجموع می توان اذعان کرد هدر رفت آب در شبکه حدود ۱۳ درصد است که با برنامه های ترمیمی و تعمیری و اصلاح شبکه برای رفع آن اقدام کرده ایم.

تجارت گردان | طرح آبرسانی در ۹۳۰۰ روستای کشور اجرا می شود

جانباز گفت: در حال حاضر متوسط هدر رفت آب ۱۳ درصد است که برای آن هم برنامه داریم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.