طیب‌نیا: ارزش جایگزینی فولاد مبارکه حداقل ۳ برابر ارزش بازار فعلی آن در بورس است

 به گزارش تجارت گردان به نقل از پترومتالز، طیب‌نیا گفت: در حوزه‌های گلوگاهی نظیر حمل و نقل، برق، آب و گاز که صنایع با چالش‌هایی مواجه شده‌اند و همین‌طور تولید محصولات جدید و با ارزش‌افزوده بالا، فولاد مبارکه سرمایه‌گذاری‌های بزرگی انجام داده که این سرمایه‌گذاری‌ها و طرح‌های توسعه، ضامن حفظ و رشد سودآوری فولاد مبارکه خواهد بود. در حوزه محصولات جدید باید گفت که فولاد مبارکه به تولید محصولاتی ورود می‌کند که غالباً در منطقه رقیبی ندارد.

وی ادامه داد: در مجموع، فولاد مبارکه در حال گسترش جدی سبد سرمایه‌گذاری‌های خود است. مطالعات فولاد مبارکه برای سرمایه‌گذاری در حوزه گاز در حال انجام است و امیدواریم در سال آینده بتوانیم در مخازن گازی کشور سرمایه‌گذاری کنیم.

رشد از طریق توسعه هدفمند

مدیرعامل فولاد مبارکه تأکید کرد: روند رشد شرکت‌ها مستلزم توسعه‌های هدفمند است. توسعه‌های گروه فولاد مبارکه همانطور که به مواردی از آن اشاره کردیم در حوزه زیرساخت مثل برق، گاز، و پروژه‌های بزرگ انتقال آب جهت حفظ پایداری تولید در دستور کار قرار گرفته و الحمدالله با سرعت و قدرت در حال انجام است.

وی افزود: از سویی دیگر ما برای تولید محصولات جدید و در حقیقت اضافه کردن سبد محصولات خود و نیز ایجاد ارزش افزوده بالاتر در سبد محصولات خود نیز پروژه‌های بسیار ارزشمندی داریم که تولید فولاد زنگ‌نزن، فولاد الکتریکی و فولاد API بخشی از این محصولات جدید است. پروژه نورد گرم ۲، نورد سرد جدید و خط تولید ورق‌‌های رنگی را داریم و از آن طرف برنامه‌های توسعه‌ای نیز در سایر نقاط کشور و شرکت‌های زیر مجموعه در هرمزگان، کاشان، چهارمحال و بختیاری، و سنگان در بالادست زنجیره و در محدوده‌های اکتشافی و معادن فعال، در دستور کار داریم. مجموعه‌ی این توسعه‌ها با هدف اصلی پایداری در تولید و رشد سودآوری است.

محمدیاسر طیب‌نیا خاطرنشان ساخت: نگاه ما نگاه صنعت سبز بودن و الگو بودن در حوزه محیط زیست است. در حقیقت هدف اصلی ما این است که هم خودکفایی کشور را در حوزه محصولات فولادی و هم پایداری سودآوری را برای سهامداران رقم بزنیم.

فتحنایی

Recent Posts

کسب عنوان واحد نمونه صنعتی استان در سال ۱۴۰۲ توسط شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین

شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین در همایش تجلیل از واحدهای برتر صنعتی و معدنی استان…

11 ساعت ago

لغو تعدادی از پروازها از ساعت ۲۱ امشب

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: با توجه به محدودیت عملیاتی پیش آمده، پرواز تعدادی از…

12 ساعت ago

جزئیات تغییر سقف سوخت‌گیری با کارت شخصی

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی جزئیات تغییر سقف سوخت‌گیری با کارت شخصی را تشریح…

12 ساعت ago

«پست برق نفت» پروژه CTEP در مدار قرار گرفت گامی دیگر در راستای راه اندازی زودهنگام واحد فرآورش مرکزی میدان آزادگان جنوبی

«پست برق نفت» واحد فرآورش مرکزی میدان آزادگان جنوبی (CTEP) در مدار قرار گرفت.

15 ساعت ago

مدیرعامل پتروشیمی ایلام منصوب شد

با حکم رشید قانعی؛ مدیرعامل پترول، یوسف شریفی به عنوان مدیرعامل پتروشیمی ایلام منصوب شد.

15 ساعت ago

بازدید وزیر نفت از شرکت پتروشیمی پارس

وزیر نفت به همراه جمعی از مدیران ارشد صنعت نفت، ضمن بررسی روند تولید شرکت…

15 ساعت ago